beantwoord

Combivoordeel, Alles-in-1 pakket en mobiel

• 21 mei 2017
  • 2 reacties
  • 605 keer bekeken

Ik heb nu Telfort mobiel. Ik overweeg om een alles in 1 pakket te nemen, er is momenteel een aanbieding van 29 euro per maand. Ik heb hier ook glasvezel echter deze aansluiting zit in de meterkast aan de andere kant van de (huur)woning. Ik wil geen kabels door het huis hebben.
Is dit mogelijk? Wat heeft dit voor gevolgen van mijn huidige mobiel abonnement?

Cropa

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Stoffel63 21 mei 2017, 19:55

In de aansluiting in de meterkast wordt een glasvezelmodem geplaatst.
Op dat modem sluit je de Experiabox die je van Telfort in bruikleen krijgt, aan.
Op de Experiabox sluit je de telefoon en de TV ontvanger aan. De TV ontvanger wordt aangesloten met een UTP (netwerk) kabel en niet met een coaxkabel. Die gebruik je bij Telfort helemaal niet meer.
Om het trekken van kabels te voorkomen kun je de TV ontvanger met een draadloze verbindingsset (via het stopcontact) aansluiten. Dit werkt niet altijd even goed.
Een andere optie is om de bestaande coax kabel te vervangen door een UTP kabel.
De vraag is of dit van de verhuurder mag. Of je kunt deze als je de woning verlaat weer terugplaatsen.

succes met je beslissing
Bekijk reactie

2 reacties

In de aansluiting in de meterkast wordt een glasvezelmodem geplaatst.
Op dat modem sluit je de Experiabox die je van Telfort in bruikleen krijgt, aan.
Op de Experiabox sluit je de telefoon en de TV ontvanger aan. De TV ontvanger wordt aangesloten met een UTP (netwerk) kabel en niet met een coaxkabel. Die gebruik je bij Telfort helemaal niet meer.
Om het trekken van kabels te voorkomen kun je de TV ontvanger met een draadloze verbindingsset (via het stopcontact) aansluiten. Dit werkt niet altijd even goed.
Een andere optie is om de bestaande coax kabel te vervangen door een UTP kabel.
De vraag is of dit van de verhuurder mag. Of je kunt deze als je de woning verlaat weer terugplaatsen.

succes met je beslissing
En als je een mobiel abo en alles-in-1 hebt dan kom je in aanmerking voor combivoordeel.
Zie https://www.telfort.nl/persoonlijk/combivoordeel.htm

Reageer