Beloofde korting niet helder terug te vinden op het toegestuurde contract

• 15 augustus 2017
  • 12 reacties
  • 199 keer bekeken

Beste Telfort,

Onlangs heb ik telefonisch contact gehad omdat ik 'contractvrij' was m.b.t. televisie/internet. Ik betaalde op dat moment €38,50 + €5 opnemen pakket = €43,50 per maand, oftewel €522 per jaar.
De telefoniste kon een aantal aanbiedingen samenvoegen waardoor ik naar gemiddeld €35 per maand zou gaan. Daarna vroeg ze of ik het combi-voordeel wat ik op mijn mobiele abonnement aan had staan echt nodig had. De gratis verdubbeling aantal belminuten die ik daar kreeg kon ze overzetten naar €5 extra korting op tv/internet zodat er van die €35 per maand nu nog €30 gemiddeld per maand over zou blijven, oftewel €360 per jaar. Ik vroeg of dat zowel over het aantal MB's als het aantal belminuten gaat, aangezien ik niet zoveel bel heb ik hier geen gratis verdubbeling aantal belminuten nodig, aantal MB's wilde ik wel verdubbeld houden. Dit kon volgens de telefoniste dus hier ben ik mee akkoord gegaan.
Het combi-voordeel is diezelfde dag nog van mijn mobiel abonnement afgegaan (via "mijn telfort" gezien). Helaas niet alleen voor de belminuten maar ook direct voor het aantal MB's....

Ik heb zojuist het nieuwe contract per mail ontvangen en daar staat:
Alles-in-1 Standaard € 42,50 Per maand
Actie: Telfort CombiVoordeel: Factuurkorting
Opnemen pakket € 5,- Per maand
Actie: eerste 12 maanden gratis
Totaal per maand (na de actie) €42,50

Mijn vraag is: ik zie dat ik €5 korting krijg bij het opnemen pakket. Ik zie echter niet helder terug dat ik inderdaad gemiddeld €30 per maand ga betalen. Kan u bekijken of dit toch goed in het systeem staat?
Daarnaast gaat dit alles pas in na 14 dagen vanaf vandaag (wettelijke annuleringstermijn), echter is mijn combivoordeel op mobiel abonnement op de dag dat ik de telefoniste aan de lijn had (anderhalf week geleden) meteen al verdwenen en niet alleen zoals besproken op aantal belminuten maar ook op aantal MB's. Kan u uitleg geven over wat hier aan de hand is?

12 reacties

De combivoordeel verdubbeling geldt zowel voor de belminuten als voor de data dat is een geheel dus daar ben je verkeerd ingelicht.

Als ik goed reken krijg je nu de € 5,00 factuurkorting plus de korting over 12 maanden voor het opnemen pakket twv € 5,00 p/m
Dan zou je factuur op € 32,50 uitkomen de € 42,50 - € 10,00
Dus dan zou je ergens door nog € 2,50 korting moeten krijgen op basis van wat je schrijft om aan de €30,00 te komen
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Daan76, welkom op het forum.

Ik help je graag verder bij je vraag. De korting van het combivoordeel wordt niet meegenomen in de contractbevestiging. Ik zie het wel in je bestelling staan, maar de €5,- factuurkorting zal je niet terug zien komen. Je verlenging is dat je abonnement is dat je de eerste vier maanden het pakket voor €20,- hebt en daarna voor de standaardprijs van €42,50. Het opnemenpakket is inderdaad 12 maanden gratis. Dat bij elkaar opgeteld kom ik op een gemiddelde maandprijs van €31,67 euro uit.

Mijn collega heeft het combivoordeel direct voor je aangepast. De factuurkorting zal met het ingaan van je nieuwe contract van kracht zijn. De verdubbeling van het combivoordeel geldt voor zowel je belminuten als je MB's. Het is niet mogelijk om alleen de verdubbeling van je belminuten stop te zetten. Het is daarin alles verdubbeld of niets verdubbeld.
Hoi Wieger en Galdor,

Bedankt voor de reactie!

Als ik het goed begrijp ben ik op 2 punten dan toch verkeerd ingelicht, namelijk dat de verdubbeling niet alleen op de belminuten stopgezet kan worden maar dat toch persé de MB's ook stopgezet worden & het bedrag van €30,00 per maand gemiddeld wat uit blijkt te komen op €1,67 gemiddeld per maand meer.
Op zich is dit niet wereldschokkend maar foutief inlichten is voor mij toch iets om de gaten te houden, binnenkort kan ik namelijk ook gaan kijken om mijn mobiel abonnement weer te verlengen en als dat qua inlichten net zo zal gaan als dit nu gegaan is......

Maar verder ben ik wel redelijk tevreden met Telfort hoor 😉
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Daan76, fijn dat Galdor en ik voor de nodige opheldering heb kunnen zorgen.:$ Als je een passend advies wilt over het verlengen van je abonnement, dan help ik je graag verder. Het zou toch zonde zijn om de factuurkorting te laten lopen, nietwaar? 😉
Hoi Wieger,
Kom maar op met het passend advies hoor 😉
Je kan je ook laten terugbellen, heb je meteen de goede persoon aan de lijn.
https://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php
Reputatie 7
Badge +13
Hey Daan, ik kan je nu nog steeds een advies geven, maar doorvoeren zal niet meer gaan. De bedenktijd voor je laatste verlenging is namelijk verstreken. Waardoor het voor mij nu niet meer mogelijk is om een andere verlenging in te voeren voor je. 😞
Eeeh, ok... deze snap ik niet helemaal geloof ik. Mijn mobiel abonnement is namelijk pas verlengbaar vanaf
12 november 2017, nog een ruime anderhalve maand dus. Wat is er nou precies verlopen waardoor er wat precies niet meer mogelijk is dan? :?
Reputatie 7
Badge +13
Ow Daan, sorry. Ik dacht dat het nog over je vaste abonnement ging. :8 Een flatertje van mijn kant, gezien het begin van het topic. Sorry!

Voor je mobiele abonnement kan ik wel even kijken. Dan denk ik donderdag een aanbod voor je te hebben. Als je sneller een antwoord, dan kan je via teruggebeld worden.
Ah ok, kan gebeuren en nu begrijp ik het weer!
Doe rustig aan, ik lees het donderdag wel dan 😉
Reputatie 7
Badge +13
Ik zal er via een privébericht bij je op terug komen. Is dat goed? 🙂
Ja hoor.

Reageer