beantwoord

ZyXEL P-2812HNU-F1 filesharing met USB stick

• 21 oktober 2015
  • 8 reacties
  • 972 keer bekeken

Badge
De USB is via file sharing in het modem toegevoegd (en wordt ook gezien vanuit het modem). Maar het lukt me maar niet om via Firefox de bestanden te benaderen op de USB stick. Van alles geprobeerd (192.168.1.254/pny_USB_etc_etc) maar ik krijg alleen 'File not found' meldingen.

Wie helpt?
icon

Beste antwoord door PeterDeBeer 3 december 2015, 19:28

Ik herhaal het wel even:

IK HEB DE OPLOSSING !!! Waarom, weet ik ook niet, maar ik kan mijn bestanden op de USB stick benaderen via:
file://///192.168.1.254/backup/Fotos/

Met maar liefst VIJF / -slashes es voor het IP adres! De File share "backup" heb ik aangemaakt in het modem, en verwijst naar een map op de USB.

Tjeeee, wat ben ik blij dat het eindelijk gelukt is! Zo zie je: Never Give Up!
Bedankt voor je steun.
Beer Peter
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +18
De usb functie is bij de Telfort modems uitgeschakeld.
Alleen te gebruiken als oplader....:D:P
Badge
Maar waarom zijn er dan zoveel topics met dit modem waarbij mensen vanalles hebben aangesloten ??
Badge +18
Wel via een lan poort, niet via usb.
Nb zie wat je bedoelt.
Bij mijn weten werkt het niet, maar hier staat een wat oudere how-to.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/usb-stick-op-zyxel-modem-43153
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/extern-hdd-via-usb-op-modem-arcadyan-aansluiten-42880
Badge +18
Dit stond me bij, vandaar mijn 1e reactie.

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/hdd-aansluiten-op-p-2812hnu-f1-zyxel-50617
Badge
Bedankt Nelly voor jouw reacties. Ik had echter deze topics ook al gezien. Maar ik kom er niet uit. Het probleem zit hem puur in het feit dat ik de bestanden niet kan benaderen met een verkenner. Ik heb meerdere USBsticks geprobeerd; allemaal worden ze herkend door het modem en keurig toegevoegd als fileshare (een bewijs dat de USB te lezen is ...). Maar kan er niet bij via 192.168.1.254 (file not found). Wat doe ik nou fout? Kan het te maken hebben met het thuisnetwerk?
Badge
Is er helemaal niemand die mij kan helpen?

Bedankt Nelly voor jouw reacties. Ik had echter deze topics ook al gezien. Maar ik kom er niet uit. Het probleem zit hem puur in het feit dat ik de bestanden niet kan benaderen met een verkenner. Ik heb meerdere USBsticks geprobeerd; allemaal worden ze herkend door het modem en keurig toegevoegd als fileshare (een bewijs dat de USB te lezen is ...). Maar kan er niet bij via 192.168.1.254 (file not found). Wat doe ik nou fout? Kan het te maken hebben met het thuisnetwerk?
Badge
Ik heb de oplossing!! Zie hetzelfde topic in: Internet, Netwerk & Verbinding
Bedankt iedereen voor het meekijken.
Beer Peter
Badge
Ik herhaal het wel even:

IK HEB DE OPLOSSING !!! Waarom, weet ik ook niet, maar ik kan mijn bestanden op de USB stick benaderen via:
file://///192.168.1.254/backup/Fotos/

Met maar liefst VIJF / -slashes es voor het IP adres! De File share "backup" heb ik aangemaakt in het modem, en verwijst naar een map op de USB.

Tjeeee, wat ben ik blij dat het eindelijk gelukt is! Zo zie je: Never Give Up!
Bedankt voor je steun.
Beer Peter

Reageer