zyxel modem defect

• 4 maart 2012
  • 9 reacties
  • 3577 keer bekeken

Hallo, ik heb het 20mb internet pakket met de zyxel modem, maar zins gisteren doet deze niks meer. Heb eerst de adapter vervangen want deze gaf geen stroom meer door. Heb deze vervangen met een zelfde soort adaptor, toen ging alleen het lamp je branden dan de power. Voor de rest gebeurt er niks meer.

Kan ik via deze weg om een nieuwe modem vragen?

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk type modem heb je precies?

Een ander netadapter aansluiten mag eigenlijk alleen als het exact hetzelfde type is... anders loop je het risico dat je iets kapot maakt.
Zyxel p-2602R-D1A

Heb precies de zelfde adaptor gebruikt, 12volt 1A wisselstroom
Reputatie 8
Badge +16
Ik twijfelde even... maar na lezen van de Zyxel 2602R-D1A manual blijkt het inderdaad 12VAC/1A te zijn.

Maar dan nog kan er een groot verschil zitten tussen specificaties van zo'n adapter waardoor je een risico loopt dat je het modem beschadigt als je niet de originele adapter gebruikt.

Is je modem trouwens een koopmodem of een bruikleenmodem?
Het is een bruikleen modem, heb de adaptor van me broer gebruikt die heeft de zelfde modem ook van telfort, daar door kon ik dus zien dat de modem alleen nog het lampje power brand. Zelfs na een uur aan staan. Wanner je hem aan zet gaan wel eerst alle lmpje branden daarna blijft die op power branden.
Reputatie 8
Badge +16
Modem al een keer gereset naar de fabrieksinstellingen?
Jip alles, kwam er ook niet in, niet via de pc of via de router.
Ik moet me nu behelpen met me mobiel niet heel erg handig,
Badge +7
Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06-nummer zodat ik een vervangend modem kan versturen.

Henk
Heb vanmorge contact gehad via telefoon en een neiwue adaptor is onderweg, laten we hopen dat dit het probleem verhelpt

Bedankt in ieder geval
Badge +7
Geen dank, ik hoor graag als de adapter binnen is gekomen en of het allemaal weer werkt.

Henk

Reageer