beantwoord

Zijn er ook positieve ervaringen?

• 7 februari 2013
  • 19 reacties
  • 5496 keer bekeken

Badge
Ik heb al jarenlang een Telfort (voorheenTiscali) abonnement, alleen voor internet. Ik maak gebruik van een vaste draadverbinding. Nooit problemen gehad. Omdat ik overweeg een tablet aan te schaffen zal ik een nu modem voor draadloos internet moeten hebben. Eventueel aangevuld met een telefoonabonnement. Als ik de diverse reacties en wanhoopskreten op dit forum lees zakt mij de moed in de schoenen. Zal ik er wel aan beginnen? Kennelijk stelt de service van Telfort niet veel voor. (Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat er niet op emails gereageerd wordt). Dus daarom de vraag aan ervaringsdeskundigen: Zijn ze wel tevreden over het Telfort aanbod? 
icon

Beste antwoord door wesleyvanpeer 7 februari 2013, 21:26

Hoi ik ben net nieuw bij telfort bellen internet en tv en ik moet zeggen alles werkt super dat mag ook wel een keer op het forum gezegt worden
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@Janah46
Je moet niet alleen afgaan op de reacties op een forum. Men klaagt nu eenmaal sneller en uit dit ook eerder.

Tevreden mensen zul je niet gauw horen omdat ze niets te melden hebben ;)
Je kunt op deze manier niet echt concluderen of een bedrijf goed of slecht is.

Je hebt al een Telfort abonnement en ga op je eigen gevoel af.
Reputatie 8
Badge +17
Dit forum wordt meestal bezocht doordat men een probleem heeft met internet , voip ,tv, mobiel etc en dan lijkt het dat heel veel mis gaat maar er gaat ook heel veel goed maar die hoor je niet.
Ook ik stam nog uit het Tiscali tijdperk en heb al jaren voip (bellen) en internet naar volle tevredenheid.
Bovendien als je een keertje een probleem hebt dan kun je altijd op dit forum terecht en er zijn hier genoeg forumleden en Telfort medewerkers die je dan kunnen helpen.
Succes met je keus :)
Hoi ik ben net nieuw bij telfort bellen internet en tv en ik moet zeggen alles werkt super dat mag ook wel een keer op het forum gezegt worden
maar waarom word er geklacht op dit forum..mensen doen eerder een negatieve reactie plaatsen dan positief maar wat ik vandaag heb meegemaakt dat wil je niet weten...maar het komt er kort op neer..ik krijg allemaal smoesje te horen ipv de waarheid..een voorbeeld ik beld om 11:00 uur en moest alles resette en zou over 4 uur het opname pakket hebben en pluspakket...en nee ik had geen opname of pluspakket..direct weer gebeld toen werd weer gezegd vanavond om 00:00 uur heb u opname want dan word er een schakel overgezet...ik ga zo kijken maar ik geloof er weinig van...
Maar een voorbeeld te geven zo gaat het ook met mijn telefoonaansluiting en mijn emailadres....ik ben er moe van ....en als je zeg ik wil van het abbonement af dan word er gezwaaid met het regeltje ik heb een contract van 12 maanden en dan moet u alles betalen...
jaja het is nu 00:00 uur en nee hoor ik heb geen opnamepakket of pluspakket en geen vaste telefoon...misschien begrijp u  nu dat ik zo negatief ben...
ik ben benieuwd wanneer ik wordt aangesloten waarvoor ik dadelijk ga betalen...
Reputatie 8
Badge +17
maar waarom word er geklacht op dit forum..mensen doen eerder een negatieve reactie plaatsen dan positief maar wat ik vandaag heb meegemaakt dat wil je niet weten...maar het komt er kort op neer..ik krijg allemaal smoesje te horen ipv de waarheid..een voorbeeld ik beld om 11:00 uur en moest alles resette en zou over 4 uur het opname pakket hebben en pluspakket...en nee ik had geen opname of pluspakket..direct weer gebeld toen werd weer gezegd vanavond om 00:00 uur heb u opname want dan word er een schakel overgezet...ik ga zo kijken maar ik geloof er weinig van...
Maar een voorbeeld te geven zo gaat het ook met mijn telefoonaansluiting en mijn emailadres....ik ben er moe van ....en als je zeg ik wil van het abbonement af dan word er gezwaaid met het regeltje ik heb een contract van 12 maanden en dan moet u alles betalen...
jaja het is nu 00:00 uur en nee hoor ik heb geen opnamepakket of pluspakket en geen vaste telefoon...misschien begrijp u nu dat ik zo negatief ben...
ik ben benieuwd wanneer ik wordt aangesloten waarvoor ik dadelijk ga betalen...
@wouwer1970: Dit topic gaat over positieve ervaringen, ik raadt je aan om een eigen topic te starten, klik hier: https://forum.telfort.nl/newthread.php?do=newthread&f=266
Reputatie 4
Badge +3
@wesleyvanpeer,

Heel leuk om te lezen, bedankt voor dit compliment!

@wouwer1970,

Ik heb gereageerd in jouw eigen topic.

Henk
Badge +1
Ik ben zelf nog een klant vanuit het CompuServe tijdperk. Zit dus nu zo'n 9 jaar bij 'Telfort'.

1x wat gerommel gehad met een bestelling van een extra tv tuner en vorige week wat probleempjes met m'n modem na een software update (maar dat was zo opgelost met een factory reset).

Verder eigenlijk nooit wat bijzonders gehad, dus een zeer tevreden klant!

Zoals Koffiemok al zegt moet je vooral op je eigen gevoel afgaan.
Badge
Alle reageerders bedankt. Ik gun Telfort het voordeel van de (toch wel aanwezige) twijfel. Klopt het trouwens dat er van het door de Consumentenbond als beste aangewezen modem van Telfort Zyxel P2812HNU-F1 geen Nederlandstalige handleiding beschikbaar is, cq wordt meegeleverd?
Reputatie 8
Badge +17
Alle reageerders bedankt. Ik gun Telfort het voordeel van de (toch wel aanwezige) twijfel. Klopt het trouwens dat er van het door de Consumentenbond als beste aangewezen modem van Telfort Zyxel P2812HNU-F1 geen Nederlandstalige handleiding beschikbaar is, cq wordt meegeleverd?
Dat klopt, de software is ook alleen in het engels...
Reputatie 8
Badge +19
Deze modems zijn voor de doorsnee-gebruiker vrijwel 'plug&play' dus een handleiding zal je waarschijnlijk niet nodig hebben om het modem snel werkend te krijgen.
Tenzij je zelf allerlei instellingen wil gaan doen, dan heb ik niks gezegd natuurlijk... 😉
Badge
Toch niet zo klantvriendelijk vind ik!
Reputatie 8
Badge +19
Toch niet zo klantvriendelijk vind ik!

Kom, een Engelstalige handleiding mag toch geen probleem zijn voor een Hollander...
Badge
Ik wil ook aan deze kant even positief reageren!
Met de verhuizing zijn er wat problemen geweest maar dat is gelukkig allemaal goed opgelost al heeft het wel even geduurd.
Met het doorgeven van de verhuizing gaf die aan dat ik maar 14bm/s kon halen op dit adres, nou ja moet het maar mee doen al kreeg ik wel een bericht dat dit in de toekomst werd aangepast.

Toen ik eindelijk internet had heb ik de PC beneden aan kabel gebonden omdat ik online game.
Toen ik even een download test ging doen kwam deze met 3mb per seconden (25/26Mbps) binnen, dat is dus wel even een verrassing gezien in in Holwerd niet verder dan 2.5mb per seconden kwam.

Echter met wifi haal ik max 1.4mb per seconden, waar dit aan ligt heb geen idee maar over het algemeen ben ik zeer te vreden! Per jaar 2X uitval van minimaal 1 uur neem ik voor het lief 🙂
[ingekort] Ik heb al jarenlang een Telfort (voorheenTiscali) abonnement, alleen voor internet. Ik maak gebruik van een vaste draadverbinding. Kennelijk stelt de service van Telfort niet veel voor. Dus daarom de vraag aan ervaringsdeskundigen: Zijn ze wel tevreden over het Telfort aanbod? 

Op welk forum je ook kijkt je zult veel negatieve reacties vinden. Ik denk dat dat komt als je via de standaard weg niet goed geholpen wordt je je pijn met anderen gaat delen. En dan op een forum trecht komt. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik het forum (en ook andere fora) benader als ik een probleem heb. En niet zo zeer om met anderen te communiceren of anderen te helpen.
Volgens mij is de conclusie dat Telfort een kwalitatief goed en ook betaalbaar product biedt. Ik heb veel contact met gebruikers van andere providers en zelf inmiddels ook contact met andere en dan bemerk je dat Telfort absoluut niet slechter is. Volgens mij is de handicap bij alle providers de 1e lijns helpdesk. Want als ik in het verleden echte problemen had (die dan overigens voornamelijk door de netwerk leverancier (KPN) werden veroorzaakt, dan waren op dit forum altijd de mensen van webcare die begrip hadden en al het mogelijke deden om je snel te helpen.
Daarnaast denk ik dat wij in NL erg verwend zijn. Echte grote stroomstoringen e.d. komen nauwelijks voor. De ouderwetse telefonie wordt nog altijd gezien als zeer betroubaar en dan ook aangeraden voor verbinding met alarminstallaties. Ik ben in heel veel landen geweest en beginnend in het zuiden/oosten en westen van ons is op dit gebied voor mij NL aan de top. Kijk eens naar UK of naar US of A. of Frankrijk. Het is normaal dat je daar weken geen verbinding hebt of geen stroom/telefonie etc.
Kortom Telfort is goed. En soms duurt het even voor een stabiele situatie bereikt is. Maar aan de mensen van Webcare ligt het niet. Zij hebben de juiste insteek en motivatie.
Badge
Dank voor dit postieve commentaar. Ik heb inmiddels een nieuw modem (met mogelijkheid voor draadloos) van Telfort. Tot nu toe vlekkeloos verlopen.
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan Janah46 veel plezier met de verbinding
Badge
Ik ben ook begonnen in de Compuserve periode en daarna de Tiscali periode
Na een kleine fout van 2 maanden (andere provider omdat tiscali hier toen nog niet beschikbaar was) ben ik DIRECT overgestapt zodra het beschikbaar was.
Ondertussen heb ik het volledige pakket van Telfort, internet, bellen en iTV.
Goed ik heb wel wat probleempjes gehad, maar dat is allemaal netjes opgelost door Telfort.

Dus ik ben SUPER tevreden over Telfort !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vrienden van mij zijn zelfs ook overgestapt naar Telfort, omdat die bij mij thuis de positieve ervaringen zagen, en hoe stabiel en simpel het allemaal is.
Het is gewoon de manier van hoe je zelf ook praat, als je zelf normaal en vriendelijk blijft praten, dan krijg je dezelfde behandeling terug.
De mensen van en bij Telfort zijn ook mensen, en mensen onderling horen elkaar met respect te behandelen.

Tijdens mijn werk verwacht ik ook dat ik op een fatsoenlijke manier wordt aangesproken, wordt ik dat niet dan krijgen ze niets meer voor elkaar dan een extra Proces Verbaal á €240,-

Ik heb alleen nog 1 miniscuul puntje van klein kritiek...... maak de helpdesk gratis voor klanten.
Of verkort de wachttijden tot maximaal 1 minuut.
Scheelt een aardig centje voor jullie klanten, wat ze dan weer overhouden om extra diensten bij jullie af te nemen ;)

Groetjes
een tevreden Telfort klant
Badge +1

Ik zit zelf nu enkele maanden bij Telfort (internet en bellen) en bevalt me prima, geen problemen en altijd goede snelheid.

Wat ik echter niet begrijp is dat de Consumentenbond het Zyxel modem als beste heeft aangewezen. Ben afkomstig van XS4ALL en heb de Fritzbox nog en die wast het Zyxel-modem toch aan alle kanten de oren.

Waarom vind de Consumentenbond de Zyxel het beste modem en vergeleken met welke modems?
Reputatie 8
Badge +16
Prijs/Kwaliteitsverhouding.....?

Reageer