Xperiabox valt regelmatig uit

  • 7 maart 2017
  • 1 reactie
  • 373 keer bekeken

Sinds een maand valt onze Experiabox regelmatig uit. Tv ontvanger stopt er opeens mee zelfs tijdens het kijken. Herstarten helpt maar dat doen we nu elke dag. Sinds deze week doet ook de vaste telefoonlijn het niet meer. We kunnen niet bellen of gebeld worden.
Telefoon zit in poort 2 omdat poort 1 afgesloten is.
Resetten meermaals geprobeerd zonder succes. Wij denken dat de Xperiabox kapot is. Kan ik een vervanger krijgen?

1 reactie

Reputatie 8
De Experia Box zou best kapot kunnen zijn, maar doorgaans wordt toch eerst verwacht dat je een paar simpele handelingen en checks uitvoert.

- Wat voor soort ISRA-punt gebruik je?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoofdaansluiting-vinden.htm
Indien zo'n contact doos aan de muur, kunnen contacten vervuild en gecorrodeerd zijn.
Bovendien zou het een vertakking kunnen zijn van de hoofdaansluiting ---> te lange kabel.

- Hoe lang is de kabel tussen hoofd aansluitpunt en Experia Box?
. (Zou eigenlijk niet langer dan 50 cm moeten zijn)
- Vervang het DSL-kabeltje eens tussen ISRA-punt en Experia Box.

Reageer