beantwoord

Xbox One X heeft geen internet

Hi,

Ik heb een xbox one x waar ik geen internet krijg. Het gaat om bekabeld verbinding. Kabel werkt prima al op me laptop getest. Op de xbox krijg k verbinsing en na een paar tellen staat er geen verbinding en dan weer wel en dan weer niet ( om de 30 sec ong)

Waaar kan dit aan liggen?
K heb een experia v8 box.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 31 december 2018, 15:56

Hallo Mmoo, welkom op het Telfort forum. Dat is niet handig inderdaad. Dat een laptop op diezelfde kabel wel werkt geeft aan dat het signaal daarop wel werkt, maar de Xbox accepteert dat niet. Het kan zijn dat er een instelling niet goed staat, maar ik durf niet te zeggen welke instelling. Ik ben zelf niet bekend met de Xbox. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Xbox support, zij kennen hun product en de instellingen het beste.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Mmoo, welkom op het Telfort forum. Dat is niet handig inderdaad. Dat een laptop op diezelfde kabel wel werkt geeft aan dat het signaal daarop wel werkt, maar de Xbox accepteert dat niet. Het kan zijn dat er een instelling niet goed staat, maar ik durf niet te zeggen welke instelling. Ik ben zelf niet bekend met de Xbox. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Xbox support, zij kennen hun product en de instellingen het beste.
Hi, het ligt aan de modem instellingen zelf. Want als k er een router tussen stop werkt het wel maar dit mag niet de bedoeling zijn.

Dus iemand die hier ervaring mee heeft?
Reputatie 8
Mmoo schreef:

Wat betekent telkens die afkorting "K" ??

Dat het wel werkt als je er een andere router tussen zet, lijkt juist op een instelling te wijzen die je hebt vastgelegd in de X Box one zelf, en juist NIET aan een instelling in een router.
Een instelling die "toevallig" samenvalt met het sub-net van de router die je er tussen hebt gezet.

Mocht je een vast IP-adres hebben ingesteld in de X Box one, zet die dan op automatisch een IP-adres verkrijgen vanuit DHCP.
Reputatie 7
Badge +9
Dat lijkt inderdaad nog steeds naar de Xbox zelf te wijzen. Dat de laptop wel internet krijgt op hetzelfde kanaal geeft aan dat de Experia Box het signaal wel doorgeeft. Je kunt bovenstaande tips van Babylonia nog proberen, anders zal je toch aan moeten kloppen bij de spoort van Xbox zelf.

Reageer