beantwoord

Xbox one S werkt niet met Experia V10 modem

• 8 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 570 keer bekeken

Sinds een week hebben wij internet en televisie van telfort met een experia V10 modem.
Alleen kan mijn zoon niet online gamen met een xbox one S (die bekabeld is aangesloten op de Experia).

IK heb al geprobeerd:
  • UPnP aan zetten ==> NAT type open, maar problemen met services (wordt niet aangegeven welke)
  • Port Frowarding aanzetten (UPnP uit) ==> problemen met services (wordt niet aangegeven welke)
  • DMZ aanzetten (Port forwarding en UPnP uit) ==> problemen met services (wordt niet aangegeven welke)
  • Andere kabel, UPnP aan ==> werkt niet
  • Andere poort op het modem, UPnP aan ==> werkt niet
Als we de Xbox aansluiten op een ander adres (zonder telfort internet) werkt het zonder enige aanpassing.

Wie kan ons helpen om de XBOX werkend te krijgen?
Graag in een voor leken begrijpelijke taal, want ik begrijp niet heel veel van dit soort netwerk instellingen.
icon

Beste antwoord door Mr. Freeze 9 augustus 2018, 12:39

Misschien is er een instelling van de Xbox die verkeerd staat? Bijv verkeerde dns/dhcp/proxy server? (die van andere provider) Ik zou even proberen via WiFi kijken of hij het wel doet en anders even de Xbox resetten (herstellen) naar fabrieksinstellingen, of alleen de netwerk instellingen resetten, maar echt iets ernstigs kan het niet zijn.

De Experiabox zou ik niet al te veel aan veranderen, is allemaal niet nodig, wel upnp aan.

Anders de EB ook maar even herstellen naar standaard als je al zoveel hebt lopen wijzigen.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Misschien is er een instelling van de Xbox die verkeerd staat? Bijv verkeerde dns/dhcp/proxy server? (die van andere provider) Ik zou even proberen via WiFi kijken of hij het wel doet en anders even de Xbox resetten (herstellen) naar fabrieksinstellingen, of alleen de netwerk instellingen resetten, maar echt iets ernstigs kan het niet zijn.

De Experiabox zou ik niet al te veel aan veranderen, is allemaal niet nodig, wel upnp aan.

Anders de EB ook maar even herstellen naar standaard als je al zoveel hebt lopen wijzigen.
Reputatie 8
Badge +17
UPnP op AAN is voldoende. Mijn zoon heeft ook een XBox en klaagt nergens over.
Reputatie 3
Badge +2
@Kees-Jan Deze is voor jou Kees-Jan ;-)

https://www.vpro.nl/zondag-met-lubach/speel~POMS_VPRO_3075839~dit-willen-we-niet-meer-horen-anekdotisch-bewijs~.html

(Sorry voor de cookiewall)
Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan Deze is voor jou Kees-Jan ;-)

https://www.vpro.nl/zondag-met-lubach/speel~POMS_VPRO_3075839~dit-willen-we-niet-meer-horen-anekdotisch-bewijs~.html

(Sorry voor de cookiewall)

Heel fijn! En hartelijk dank...
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Tarrie, is het inmiddels gelukt door upnp aan te zetten? Wij zijn erg benieuwd.
Nog even ertussen uit geweest, dus vandaar een late reactie.

Helaas werkt het nog steeds niet.
We hebben zowel de xbox gereset als de experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Hierna alleen UPnP aangezet, maar we blijven het probleem hebben dat het NAT type open is, maar sommige services problemen opleveren.

Als we de xbox via WIFI aansluiten werkt het wel, ook als we de xbox via een eigen router (dat bedraad achter de experiabox is aangelsoten) bedraad aansluiten werkt het.

Voor ons blijft het onduidelijk waar de fout zit.
Reputatie 3
Badge +2
Heb je de mogelijkheid om foto's te nemen van de netwerkinstellingen van de XBox en ze hier te uploaden? Zeker als er ook een optie is met geavanceerde instellingen dan deze ook meenemen als je wilt. Niet zozeer ikzelf maar wel genoeg experts hier die het misschien wel zien wat er mis gaat.

Overigens, als de xbox bedraad is, ziet de Experiabox hem dan? In eb box kijk je bij instellingen>DHCP binding (deze uitvouwen)>lijst met beschikbare apparaten, kijk of daar je speldoos tussen ziet.
Reputatie 8
Badge +11
Jammer dat het nog niet gelukt is. Dat is niet zo leuk. Nu zie ik dat Mr. Freeze graag wil helpen. Kun je zijn vragen beantwoorden?

Reageer