ik ben sinds kort lid van Telfort en heb nu een Experia Box V8 Arcadyan modem. Echter, als ik op mijn Xbox360 wil spelen, blijft mijn NAT poort op Strict staan. Ik heb al van alles geprobeerd via diverse forums, instructiefilmpjes op youtube enz. De UpNP aanvinken, een vast IP adres toekennen bij DHCP, poort 3074 en 88 mapping TCP en UDP instellen. Niets helpt. Is er iemand die me aub de juiste oplossing kan geven?
Met vr groet,
Peter
Beste antwoord door Normaniac
start -> lan -> static dhcp:
geef je xbox een vast ip nummer (ip xbox)
data -> nat -> portmapping:
ip xbox - udp - 88 - 88 - enable (aanvinken)
ip xbox - tcp&udp - 3074 - 3074 - enable (aanvinken)
ip xbox - tcp&udp - 53 - 53 - enable (aanvinken)
ip xbox - tcp - 80 - 80 - enable (aanvinken)
data -> nat -> special application:
88 - udp - 88 - udp - enabled (aanvinken)
3074 - tcp - 3074 - tcp - enabled (aanvinken)
3074 - udp - 3074 - udp - enabled (aanvinken)
data -> firewall -> dmz:
enable dmz function (aanvinken)
vul hier het ip van je xbox in
zet upnp uit! (nooit fan van geweest en zal het ook nooit worden)
Instellingen zien er behoorlijk overlappend uit maar ik heb nu open nat op mijn xbox.
Indien het nog niet lukt dan je router hardwarematig resetten en een minuutje van de spanning en dan de instellingen opnieuw invoeren.
Ik heb soms het gevoel dat sommige poorten door uPNP (een tijdje) bezet blijven als deze functie een keer heeft aangestaan, harde reset en van de spanning afhalen lijkt mij de enige oplossing hiervoor. Heb tussen het typen door mijn xbox 3 keer uit gezet en weer aan en de verbinding getest en het gaat nog steeds goed. Hopelijk blijft dat ook zo (modem auto update's, je kent het wel...).