beantwoord

Xbox Nat Open met Experia Box V8

• 13 juni 2013
  • 38 reacties
  • 17772 keer bekeken

Toon het eerste bericht

38 reacties

Probeer eens de volgende instellingen: start -> lan -> static dhcp: geef je xbox een vast ip nummer (ip xbox) data -> nat -> portmapping: ip xbox - udp - 88 - 88 - enable (aanvinken) ip xbox - tcp&udp - 3074 - 3074 - enable (aanvinken) ip xbox - tcp&udp - 53 - 53 - enable (aanvinken) ip xbox - tcp - 80 - 80 - enable (aanvinken) data -> nat -> special application: 88 - udp - 88 - udp - enabled (aanvinken) 3074 - tcp - 3074 - tcp - enabled (aanvinken) 3074 - udp - 3074 - udp - enabled (aanvinken) data -> firewall -> dmz: enable dmz function (aanvinken) vul hier het ip van je xbox in zet upnp uit! (nooit fan van geweest en zal het ook nooit worden) Instellingen zien er behoorlijk overlappend uit maar ik heb nu open nat op mijn xbox. Indien het nog niet lukt dan je router hardwarematig resetten en een minuutje van de spanning en dan de instellingen opnieuw invoeren. Ik heb soms het gevoel dat sommige poorten door uPNP (een tijdje) bezet blijven als deze functie een keer heeft aangestaan, harde reset en van de spanning afhalen lijkt mij de enige oplossing hiervoor. Heb tussen het typen door mijn xbox 3 keer uit gezet en weer aan en de verbinding getest en het gaat nog steeds goed. Hopelijk blijft dat ook zo (modem auto update's, je kent het wel...).

Kan iemand mij vertellen wat die udp & tcp precies zijn? Kan ik als ik deze instellingen aanpas gewoon deze letters noteren op de juiste plek, of staan deze letters voor bepaalde cijfers die ik daar moet invullen?
Reputatie 8
Badge +16
Kan iemand mij vertellen wat die udp & tcp precies zijn? Kan ik als ik deze instellingen aanpas gewoon deze letters noteren op de juiste plek, of staan deze letters voor bepaalde cijfers die ik daar moet invullen?

Log in p je modem en kijk op de genoemde bladzijde, vaak is het een drop-down keuzemenu
Log in p je modem en kijk op de genoemde bladzijde, vaak is het een drop-down keuzemenu

Oké, bedankt. Ik zal vanavond eens even kijken of dit het geval is!
Reputatie 1
Badge
eh... Met nat een paar poortjes openzetten om vervolgens met de DMZ functie ALLE (van 1 tot 65535) open te zetten naar je Xbox toe. Dus de NAT openzetting maakt niet zoveel meer uit..

Ik vind het nogal dapper....
hallo mensen.
Ten eerste wat zot dat ze die experia box nog steeds erbij leveren want ik lees zoveel berichten dat het ding niet werkt, voor mij dus ook, helaas.
Heb alles al geprobeerd met port forwarding nou mij lukt het niet.

Nu is mijn vraag weet iemand of ik de modem van kpn de H220n er ook op aan kan sluiten of mischien een andere in de winkel kan halen, zo ja welke?

Want die van kpn H220n die heb ik al een keer geprobeerd maar toen bleef het lampje van internet rood branden.
Verder weet ik er eigenlijk niet zo veel van kan iemand mij mischien verder helpen want ik kom er zelf niet uit.

Dus kan ik die oude en of nieuwe modem aansluiten op het telfort netwerk zo ja hoe dan?

Vriendelijke groet
Wouter.
Reputatie 1
Ik kom er ook niet uit helaas. Met vorige providers/routers was dit nooit een probleem. Zowel de statische configuratie als de UPnP manier bieden geen oplossing. Met de statische configuratie zoals hierboven als oplossing aangedragen ga ik iig nog van Strict naar Moderate, maar Open zit er niet in helaas.
Nou loopt mijn verbinding wel over een Netgear AV500 powerline adapter. Rechtstreeks een kabel naar de modem is geen optie helaas. Iemand enig idee of daar nog een probleem zou kunnen zitten?
Ik vermoed dat het gebruik van een powerline adaptor alleen invloed heeft op de kwaliteit van de lijn en niet op je NAT.
Je zou nog kunnen controleren of je xbox het ipnummer heeft gekregen die je in het modem hebt ingesteld.
Verder heb je bij de algemene instellingen van de xbox ook nog de optie "info".
Als je deze selecteert dan krijg je een onder andere een ipnummer te zien en een poortnummer
(het ipnummer is het externe ipnummer die het modem van het telfort netwerk krijgt).
Als poortnummer staat daar normaal 3074. Als dat niet zo is (bv "12345") dan moet je in de instellingen van het modem poortnummer 3074 veranderen naar "12345" (als voorbeeld). De xbox "kiest" een ander poortnummer als de 3074 al vergeven is, bv als er al een andere xbox op hetzelfde netwerk zit en met internet verbonden is via poort 3074. Het vervelende is wel dat als er een andere poort dan 3074 wordt gekozen dan is dat altijd een willekeurig nummer / niet voorspelbaar dus dan moet je telkens je modem opnieuw instellen. Op zo'n moment biedt een GOED functionerende uPnP uitkomst.
Reputatie 1
Ok, bedankt. Dat zal ik nog checken. (*grumble* Xbox goed krijgen is nog nooit een probleem geweest, ik werk in de IT en ik krijg niet eens dat modem goed ingesteld.)
hallo mensen.

ik heb precies dezelfde instellingen overgenomen, en ben ook van strict naar modernate gegaan.
nou is mijn vraag alleen : als ik een static ip adres bij mn modem en xbox moet invullen, dan moet ik toch alleen de achterste cijfers veranderen ?
ben een dagje aan het zoeken geweest, paar instructies gevolgd maar met deze eindelijk opgelost :D
Depeet27 je bent een held.
xbox 360 of xbox one ik speel al een aantal jaren op xb 360 en nu de one. als je nog op 360 speelt voer de poort codes in die op dit forum vertelt worden kijk goed naar welk moden je hebt voer alles handmatig in en je zult zien dat je nat open staat. is dat nog niet het geval zorg dat je xbox 360 en vast ip adres heeft en dat je updp aan zet dat werk echt niet alles geloven wat hier door anderen word gezegt ik heb 5 jaar de 360 gehad en nooit problemen gehad met telfort en 360. en voor de xb one hoef je in prenciepe niet te veranderen xb one heeft programmaatje dat dat voor je doet ben je der niet zeker van vul dat de poort codes op dit forum in en je zult zien dat alles open staat.

sorry voor mijn hand schrift.

Reageer