beantwoord

wish.net account


Als ik een bericht stuur naar wish.net dan krijg ik deze melding. Wie weet wat de oorzaak is?

Delivery to the following recipient failed permanently:

     mrmauzie@wish.net

Technical details of permanent failure:
DNS Error: Domain name not found

----- Original message -----

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
        d=gmail.com; s=20120113;
        h=mime-version📅message-id:subject:from🇹🇴content-type;
        bh=e8j+1EB+a+GHZsParCxpNUP/0iZ6BY0OCUrmtEuNUVM=;
        b=vNA7Dm1ECZZ/1AT15NxWTsycD6GF3m0Exp+Q7CMNjeNaHAmoc629kVoj/F0Y6RUNq9
         968wgZhEwLTgYZqgm9fK7jgV85YTgNGxPOE6L4UuwexJJscwejIigmgpqL+VJqnr5Fhj
         F5OB88okOKbHX50Q/yYOWdHO7LJlVQYOkL38eDVWdw37ebwZLaxQ/7mX3o4yaMffPKNF
         yi7om4jrSYKZIzeegkFu7E9cEUpA+NC59eAwsFEqgmGip+rJkkuxrS5tU/n9Xgx+3iUI
         i4dS7ZbN7XlQt3zLYXsHTuCW8lUaDV0HjKDOR3xwwNM67P3sVWOcaxBVlcqHGAEPWUS3
         shRg==
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.58.243.39 with SMTP id wv7mr849121vec.51.1398970352974; Thu,
01 May 2014 11:52:32 -0700 (PDT)
Received: by 10.52.15.33 with HTTP; Thu, 1 May 2014 11:52:32 -0700 (PDT)
Date: Thu, 1 May 2014 20:52:32 +0200
Message-ID:
Subject: help!!
From: MMH Pijnappels
To: MMH Pijnappels
Content-Type: multipart/alternative; boundary=047d7bacbd78f0c1f804f85b2a81
icon

Beste antwoord door Stephen 16 januari 2015, 14:25

@All,

Wat betreft de oude achterstallige e-mails kan ik jullie het volgende melden. Ten tijde van de problemen met het e-mailadres was het niet mogelijk om e-mails te ontvangen. Of e-mails later wel of niet alsnog werden afgeleverd is afhankelijk van de configuratie van de smtp server die werd gebruikt door de verzender. Sommige smtp servers bewaren het emailtje en doen dan later nog een (aantal) pogingen om het bericht alsnog af te leveren. Andere smtp servers doen dat weer niet. Wij hebben zelf geen invloed op deze smtp servers, ze zijn ook niet van ons. Maar hierin zit de verklaring waarom sommige mensen later toch nog e-mailtjes ontvingen en anderen weer niet. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak.

PS: Hierbij sluit ik dit topic. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik deze graag in een nieuw topic.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

154 reacties

Reputatie 1
5 december is gekomen en ieder wacht vol smacht
of Telfort al mailtjes heeft rondgebracht
Maar het mag helaas niet zo zijn
Telfort houd zijn klanten netjes aan de lijn

Mailtjes aan laten komen is niet voor iedereen weggelegd
Bij telfort betaal je wel maar ook dienstverlening krijgen is nog niet gezegd
Ik lees hier over gemiste orders, boze klanten en zelfs een gemiste job
Telfort jongens dat is echt top.

Wanneer gaat het nu bij jullie Telfort doordringen
dat wij onze woede hier moeten bedwingen
Kom uit jullie ivoren toren
en probeer onze verzoeken te aanhoren

Wees niet langer laks en arrogant
Denk ook eens vanuit de klant
Er zitten wellicht ook kadootjes bij die gemiste mail
we weten alleen met zijn allen niet hoeveel

Dat wordt strax moeilijk ui tte leggen aan onze kroost
"waarom je dan ook voor Telfort uitkoos"
"Later zal ik niet zo dom als jullie zijn"
"ik ga naar Ziggo dat lijkt me fijn"
Reputatie 1
@all,

Ik ga dit uitzoeken en jullie ontvangen zo spoedig mogelijk van mij terugkoppeling hierover.

Stephen


Beste Stephen,

ook ik ben gedupeerd door al 4 dagen geen mail op mijn wish account meer te kunnen ontvangen . Schandalig hoe je door de tel. helpdesk 'aan het lijntje gehouden' wordt en jij als eerst na deze tijd nu iets gaat uitzoeken wat volgens mij al lang opgelost had moeten worden . Communicatie is nul! oplossing duurt lang (en is er tot nu toe niet ) en ben benieuwd hoe Telfort dit ongemak gaat compenseren?

Ik hoop voor jullie dat de zoon van Youp geen Wish mail account heeft 😉 maar wat let ons Wish account gebruikers eigenlijk ?
Reputatie 1
Zit intussen al ruim een week zonder e-mail, in het begin kwamen er nog spaarzaam enkele berichtjes door, maar daarna nada, niets, zilch.
Als ZZP-er heb ik in elk geval al één grote opdracht gemist en heeft mijn niet reageren op mail van mij klanten geleid tot onduidelijkheden en irritaties.
Nee, Telfort is niet verantwoordelijk, zo meldde de helpdesk. Alleraardigst meisje dat haar excuses aanbood. Op mijn vraag waarom er niet gecommuniceerd wordt meldde zij dat een bakker toch ook niet zijn klanten informeert als er geen brood is?
Voor de goede orde, ik heb al lang een XS4all glasvezel abonnement maar heb mijn Wishmail aangehouden omdat ik daar vanaf het begin al mijn klanten mee heb bereikt. Het was niet mogelijk om alleen een e-mailadres aan te houden, dus heb ik het hele ADSL-abonnement vastgehouden. Driemaal raden wat ik ga doen als blijkt dat alle gebouncte mailtjes ook niet meer terugkomen, Vincent
Reputatie 1
@all,

Ik heb het uitgezocht. Wij stoppen NIET met het gebruik van 'oude' e-mailadressen.

Wat gebeurt er met de oude mailadressen? (bijvoorbeeld @tiscali.nl, @worldonline.nl, @tiscalimail.nl, @wolmail.nl of @worldmail.nl)
Het kan zijn dat u naast een Telfort e-mailadres ook bijvoorbeeld nog één van de volgende mailadressen heeft:
…@tiscali.nl, …@worldonline.nl, …@tiscalimail.nl, …@wolmail.nl of …@worldmail.nl. Deze mailadressen zijn gekoppeld aan uw Telfort mailbox. Deze mailadressen gaan verloren als u geen E-mail Basis wilt hebben.


Stephen - Telfort, betekent dat dat ik mijn Wishmail e-mailadres kan blijven gebruiken, ook na 1 januari? Graag reactie.
Ik vind het heel vervelend, net zoals bij alle gebruikers hierboven dat de storing juist op dit moment plaatsvindt. Ik heb de afgelopen week een aantal malen met Telfort gebeld en men kon mij inderdaad pas zaterdag melden dat het een storing was. Net als anderen heb ik al jaren Telfort, alleen, omdat ik dan mijn Wishmail adres kon blijven gebruiken. In ruim 10 jaar geef je de adres aan talloze mensen. Het zou vreselijk zijn, wanneer ik iedereen zou moeten berichten dat ik een nieuw adres heb. Ik heb een tweede Telfort adres, maar daar kan ik nu geen gebruik maken. Ik krijg een melding dat ik geen account heb, terwijl ik elke maand een flink bedrag betaal. De Helpdesk kon me vandaag niet helpen en kan morgen weer gaan bellen. Nog een keer voor niets bellen en ik wil mijn belkosten terug hebben!
Wanneer mijn Wishmail adres verdwijnt, verdwijn ik ook bij Telfort. Mijn drijfveer om bij Telfort te blijven was mijn e-mail adres......

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik deze graag van jullie.

Stephen
Reputatie 1
Hier ook het zelfde probleem. Krijg geen email meer binnen op mijn @wish.net account. Schandalig dat je niet op de hoogte wordt gebracht/gehouden van de vorderingen en ontwikkelingen. Veel mensen zijn afhankelijk van hun email; een mail-provider dient daar zorgvuldig mee om te gaan. Regelmatig van je laten horen met een update van de onderzoekresultaten en vorderingen hoort daar ook bij.

Inmiddels ergens op de website van Telfort gevonden dat je per 1 januari a.s. dient te kiezen voor een zgn. 'basisabonnement' bij Telfort. Doe je dat niet dan ben je je 'oude' emailadres kwijt; dat geldt dus ook voor mijn @wish.net account. In dat geval mag Telfort wel haast maken met de klanten informeren zodat deze maatregelen kunnen nemen. Ik hoop niet dat deze storingen een voorbode is van wat we kunnen verwachten. Ik zal in ieder geval niet schromen een procedure op te starten wanneer ik financiële cq emotionele schade oploop als gevolg van het plotseling, dus zonder informatie vooraf, opheffen van emailadressen.

Nog maar een keer: Telfort, wat is er aan de hand en hoe luidt de status? Uw klanten zitten zonder email en kunnen in de problemen komen. Realiseer dat er ook ook niet aan verplichtingen kan worden voldaan, zoals het betalen van e-facturen. Uw klanten hebben geen andere keuze dan af te wachten. Van emailadres veranderen kan niet; immers, je hebt je oude emailadres nodig om (meestal via een te ontvangen link) te kunnen bevestigen dat je een nieuw emailadres in gebruik wil nemen. Nogmaals: als ik hierdoor in de problemen kom dan stel ik Telfort aansprakelijk.
Reputatie 1
De medewerkers van Telfort hebben maar een hondenbaan de mantra 'er wordt gewerkt aan een oplossing"elke dag weer en nu al ZES DAGEN lang te verkondigen. Schandalig dat er op geen enkele wijze communicatie is met de wish.net gedupeerden is, laat staan dat men uberhaupt iets laat doorklinken over een mogelijke compensatie voor niet geleverde diensten.

Zolang dit enkel op dit forum blifjt rondzingen en er geen andere ruchtbaarheid aan wrodt gegeven gaat het nog lang duren denk ik. Ik stel voor dat we met Twitter de communicatieaanval inzetten en die vrolijke frans van de reclame en toontje lager laten zingen.
Telfor wenstje voordelige feestdagen, ja ja hele stille feestdagen voor ons zonder mail. mogen de servers helemaal vollopen en vastlopen met alle mail, die men maar niet in onze mailboxen krijgt.

kan nog geen eens een mail versturen om telfort op te zeggen 😉
Reputatie 1
De medewerkers van Telfort hebben maar een hondenbaan de mantra 'er wordt gewerkt aan een oplossing"elke dag weer en nu al ZES DAGEN lang te verkondigen. Schandalig dat er op geen enkele wijze communicatie is met de wish.net gedupeerden is, laat staan dat men uberhaupt iets laat doorklinken over een mogelijke compensatie voor niet geleverde diensten.

Zolang dit enkel op dit forum blifjt rondzingen en er geen andere ruchtbaarheid aan wrodt gegeven gaat het nog lang duren denk ik. Ik stel voor dat we met Twitter de communicatieaanval inzetten en die vrolijke frans van de reclame en toontje lager laten zingen.
Telfor wenstje voordelige feestdagen, ja ja hele stille feestdagen voor ons zonder mail. mogen de servers helemaal vollopen en vastlopen met alle mail, die men maar niet in onze mailboxen krijgt.

kan nog geen eens een mail versturen om telfort op te zeggen ;-)


Op facebook wordt over dit onderwerp ook geklaagd, twitter dacht ik ook wel. Het is dus niet alleen het forum. Maar het duurt nu wel erg lang inderdaad
Reputatie 1
Hier hetzelfde verhaal.
Ik heb al sinds de vorige eeuw een gratis wish.net account. Die heb ik altijd aangehouden omdat tientallen instanties mij op deze manier kunnen bereiken.

Nadat Wish door Tiscali is overgenomen kreeg ik er een Tiscali-emailadres bij. In 2011 kreeg ik een brief van Telfort dat mij (daarnaast) ook een telfort.nl adres is toegewezen. Omdat ik sinds enkele jaren een Gmail account heb, laat ik de emails die naar mijn wish.net adres worden gestuurd forwarden naar mijn Gmailadres. Dat is altijd goed gegaan.

Wat nu sinds enkele dagen speelt is dat ik de mails die naar ...@wish.net worden gestuurd niet meer ontvang. Het vreemde is, dat de mails die naar ...@telfort.nl worden gestuurd wél worden geforward naar mijn Gmailadres.

Ik ga er vooralsnog van uit dat er een storing speelt. Maar mogelijk wil Telfort van de oude (gratis) emailaccounts af. Dat laatste kan ik nog begrijpen, maar dan toch niet nadat de klanten netjes op de hoogte zijn gesteld en in de gelegenheid zijn gesteld al hun contacten te benaderen met een alternatief emailadres?

Telfort: graag reageren op deze oproep!!!:@
Reputatie 1
Ik had ook al aangegeven dat we dinsdag voor het laatst mail hebben ontvangen, via twitter contact met klantenservice maar volgens mij snappen ze niet wat we bedoelen. Ook wij willen ons wish.net weer terug!!! Wish.nl werkt opeens wel maar niemand van onze mailcontacten kent die.

Telfort zet dat vinkje weer even aan!!! Geef ons weer wish.net!!!
Reputatie 1
Ik krijg telefoontjes dat al vanaf donderdagmiddag 20 november mails niet meer aankwamen op wish.net . Nu dus al een week. Net weer met de helpdesk gebeld. Deze heeft met de tweede lijn overlegd maar die weet ook niks. Het wordt de hoogste tijd dat we Tros Radar en Kassa gaan inschakelen want een week geen mail is natuurlijk veel te lang. Heeft iemand dit al gedaan? 15.000 mensen is best veel!
Reputatie 1
Beste Stephen,
ik moet je helaas teleurstellen: het verzenden vanaf een wishmail account levert ook foutmeldingen op.
Kortom, deze situatie is ERG lastig en duurt nu al veel te lang.
Reputatie 1
Ik heb gisteren contact gehad met de Consumentenbond, waarvan ik al jaren lid ben. Ik was eerst in de veronderstelling dat het hun weinig zou interesseren, echter het tegendeel blijkt waar. Ipv een verwacht gesprek van 2 minuten heb ik circa 10 minuten hun aan de telefoon gehad. Een verhoor op het politie bureau was er niets bij. Zij vroegen mij hun, bij verandering, op de hoogte houden.
Persoonlijke e-mailadressen eindigend op Gmail, Hotmail of Wish of wat dan ook, komen niet professioneel over.

Als je een website hebt en een domeinnaam daaraan gekoppeld hebt, zorg dan voor het toevoegen van een info@JOUWDOMEINNAAM.nl , zo komt het professioneel over.

Tevens is Wish.net uit de lucht?
Reputatie 1
@all,

Ik ga dit uitzoeken en jullie ontvangen zo spoedig mogelijk van mij terugkoppeling hierover.

Stephen



Ik zit ook al sinds halverwege vorige week zonder werkende wishmail. Het voordeel van een blijvend e-mail adres los van internetprovider wordt in een klap drastisch onderuit gehaald. Ik ben voor niemand meer bereikbaar. Loop zakelijke en vriendschappelijke contacten mis. Voel me ernstig gedupeerd.
Hoe lang gaat dit nog duren?
Reputatie 1
Ben deel gaan nemen aan dit forum om mijn ongenoegen te uiten over de afhandeling van de nog steeds niet opgeloste storing met mijn Wish account. Ontvang al sedert donderdag geen e-mail meer. Raar dat betreffende storing door Telfort ook niet in storingsoverzicht gemeld wordt. Schijnbaar niet belangrijk genoeg? Afgelopen vrijdag 2 maal gebeld met Telfort. Konden me niet helpen. Zaterdagochtend weer gebeld. Toen was bekend dat er een storing was. Dus nog niet opgelost. Heeft dit geen PRIO? Ik loop nu veel mis.
Reputatie 1
Ook ik krijg geen mail meer binnen wat heel raar is zonder bericht van veranderingen of iets dergelijks. Je kan toch niet zomaar iemands mail stoppen! Graag reactie en oplossing van telfort. Ook ik heb webmail van wish.net
Reputatie 1
Gisteren, eind van de middag eindelijk bericht van de klantenservice:
"Wij hebben momenteel een storing in onze @wish.net en @wishmail.net mailboxen. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een permanente oplossing voor dit probleem. Tot op heden kunnen wij geen uitspraken doen over een eventuele eindtijd en einddatum van deze storing. U kunt dus gewoon gebruik blijven maken van uw @wish.net e-mail account zodra de storing is opgelost."

Er is dus geen sprake van bewust beëindigen van de wish.net account, zoals eerder (ook) door mij gesuggereerd. Neemt niet weg dat we met een hele vervelende storing zitten; mogelijk belangrijke mail wordt niet bezorgd. Ik had de instellingen binnen webmail als volgt staan: mail forwarden naar ...Gmail.com en kopie NIET bewaren. Heb dat gisteren gewijzigd in: mail forwarden naar ...Gmail.com en kopie bewaren. Ik hoop dat de (daarna) te ontvangen email bewaard blijft.

Nog een opmerking, mocht Telfort meelezen (wat eigenlijk wel noodzakelijk is met een dergelijk probleem). Heb gisteren een aantal testen gedaan. Vreemd is, dat mail van de ene afzender (nu) wél wordt geforwarded door mij wordt ontvangen en mail van andere verzenders niet. In alle gevallen lijkt er geen mail op de server van Telfort te worden achtergelaten. Dat is in ieder geval niet te zien binnen Webmail. Dat laatste is ook bijzonder, aangezien ik gisteren heb ingesteld dat een kopie van de mail bij Telfort moet blijven staan.

Al met al hoop ik dat Telfort de problemen snel kan oplossen en dat de gemiste e-mails alsnog kunnen worden bezorgd.
Reputatie 1
Ik ontvang geen binnenkomende mail op mijn @wish.net account van o.a. hotmail en gmail .Reeds over gebeld met helpdesk. Probleem is doorgezet naar de techneuten. Via dit forum zou ik daarvan op de hoogte gehouden worden (als ik het goed begrepen heb).
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem, ik heb dit gisteren al gemeld bij Telfort, nog geen oplossing gezien.....Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt. Levert een hoop ongemak op.
Reputatie 1
@diana73, helemaal met je eens. En zeker irritant dat je niet op de hoogte wordt gebracht/gehouden van de vorderingen en ontwikkelingen. Veel mensen zijn zo afhankelijk van hun email; een mail-provider dient daar zorgvuldig mee om te gaan. Regelmatig van je laten horen met een update van de onderzoekresultaten en vorderingen hoort daar ook bij.
Maar goed, we zullen het ermee moeten doen; de branche staat niet bepaald bekend om de voortreffelijke contactuele eigenschappen. Er wordt enorm veel geïnvesteerd in promotie maar nette aftersales en services is helaas vaak een sluitpost...
Reputatie 1
Is het bij jou inmiddels opgelost?
Wij zijn er ook plotseling uitgegooid. Wish werkt niet meer.
Het kan toch niet zo zijn dat telfort onaangekondigd zoveel emailadressen er uit gooit?


er is helaas niets veranderd, verbeterd, opgelost. Tja, het is zondag..........morgenochtend met z´n allen aan de bel trekken.
Reputatie 1
Misschien is het handig voordat we actie ondernemen om er eerst voor te zorgen dat ZOVEEL MOGELIJK GEDUPEERDEN zich melden. Van een handjevol reacties zou ik als Telfort niet echt wakker liggen en is dit ook geen interessant item voor consumentenorganisaties.
Reputatie 1
Ik heb inmiddels via klachtenkompas (initiatief van de Consumentenbond) een klacht ingediend over deze gang van zaken:
https://www.klachtenkompas.nl/klachtindienen/klachtinvoeren
Reputatie 1
Jamila, ik heb die brief ook gehad en aan de kant gegooid. Blijkt maar weer, dat ze zelf niet weten waar ze mee bezig zijn. Het is heel vreemd at je provider aangeeft dat je slecht bereikbaar bent, duh....
Reputatie 1
Het wordt nu toch de hoogste tijd dat de storing wordt verholpen en wij onze mail weer kunnen gebruiken. Ik heb ook al enkele uren aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Maandagochtend werd mij gezegd dat ze gingen proberen het op te lossen, het is nu woensdag en nog steeds geen mail.
Grrr