beantwoord

wish.net account

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

154 reacties

Reputatie 1
Ben deel gaan nemen aan dit forum om mijn ongenoegen te uiten over de afhandeling van de nog steeds niet opgeloste storing met mijn Wish account. Ontvang al sedert donderdag geen e-mail meer. Raar dat betreffende storing door Telfort ook niet in storingsoverzicht gemeld wordt. Schijnbaar niet belangrijk genoeg? Afgelopen vrijdag 2 maal gebeld met Telfort. Konden me niet helpen. Zaterdagochtend weer gebeld. Toen was bekend dat er een storing was. Dus nog niet opgelost. Heeft dit geen PRIO? Ik loop nu veel mis.
Reputatie 1
Ook ik krijg geen mail meer binnen wat heel raar is zonder bericht van veranderingen of iets dergelijks. Je kan toch niet zomaar iemands mail stoppen! Graag reactie en oplossing van telfort. Ook ik heb webmail van wish.net
Reputatie 1
Gisteren, eind van de middag eindelijk bericht van de klantenservice:
"Wij hebben momenteel een storing in onze @wish.net en @wishmail.net mailboxen. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een permanente oplossing voor dit probleem. Tot op heden kunnen wij geen uitspraken doen over een eventuele eindtijd en einddatum van deze storing. U kunt dus gewoon gebruik blijven maken van uw @wish.net e-mail account zodra de storing is opgelost."

Er is dus geen sprake van bewust beëindigen van de wish.net account, zoals eerder (ook) door mij gesuggereerd. Neemt niet weg dat we met een hele vervelende storing zitten; mogelijk belangrijke mail wordt niet bezorgd. Ik had de instellingen binnen webmail als volgt staan: mail forwarden naar ...Gmail.com en kopie NIET bewaren. Heb dat gisteren gewijzigd in: mail forwarden naar ...Gmail.com en kopie bewaren. Ik hoop dat de (daarna) te ontvangen email bewaard blijft.

Nog een opmerking, mocht Telfort meelezen (wat eigenlijk wel noodzakelijk is met een dergelijk probleem). Heb gisteren een aantal testen gedaan. Vreemd is, dat mail van de ene afzender (nu) wél wordt geforwarded door mij wordt ontvangen en mail van andere verzenders niet. In alle gevallen lijkt er geen mail op de server van Telfort te worden achtergelaten. Dat is in ieder geval niet te zien binnen Webmail. Dat laatste is ook bijzonder, aangezien ik gisteren heb ingesteld dat een kopie van de mail bij Telfort moet blijven staan.

Al met al hoop ik dat Telfort de problemen snel kan oplossen en dat de gemiste e-mails alsnog kunnen worden bezorgd.
Jammer maar helaas jaren gebruik ik wishmail.net om mails binnen te krijgen en nu lees ik dat telfort ermee is gestopt
is het mogelijk om mijn mails te koppelen aan een ander email adres
Reputatie 1
Beter lezen cor.hoogstad...
Wij gebruikers kunnen geen dag meer zonder email. Is Telfort zich daar wel voldoende bewust van? Het feit dat het emailverkeer via wish.net al dagen lang niet beschikbaar is door een storing, waarvan klaarblijkelijk niemand weet wat de status is, duidt er niet op dat Telfort zich ook maar iets aantrekt van zijn klanten.
Reputatie 1
@herman1963, fijn dat het een storing blijkt te zijn, maar raar dat ze daar bij de klantenservice dan zaterdag nog niets van weten. Het duurt nu toch echt al een week en het verschrikkelijk irritant
Reputatie 1
@diana73, helemaal met je eens. En zeker irritant dat je niet op de hoogte wordt gebracht/gehouden van de vorderingen en ontwikkelingen. Veel mensen zijn zo afhankelijk van hun email; een mail-provider dient daar zorgvuldig mee om te gaan. Regelmatig van je laten horen met een update van de onderzoekresultaten en vorderingen hoort daar ook bij.
Maar goed, we zullen het ermee moeten doen; de branche staat niet bepaald bekend om de voortreffelijke contactuele eigenschappen. Er wordt enorm veel geïnvesteerd in promotie maar nette aftersales en services is helaas vaak een sluitpost...
Reputatie 8
Badge +7
@all,

Ik heb het uitgezocht. Wij stoppen NIET met het gebruik van 'oude' e-mailadressen.

Wat gebeurt er met de oude mailadressen? (bijvoorbeeld @tiscali.nl, @worldonline.nl, @tiscalimail.nl, @wolmail.nl of @worldmail.nl)
Het kan zijn dat u naast een Telfort e-mailadres ook bijvoorbeeld nog één van de volgende mailadressen heeft:
…@tiscali.nl, …@worldonline.nl, …@tiscalimail.nl, …@wolmail.nl of …@worldmail.nl. Deze mailadressen zijn gekoppeld aan uw Telfort mailbox. Deze mailadressen gaan verloren als u geen E-mail Basis wilt hebben.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik deze graag van jullie.

Stephen
Reputatie 1
Stephan,

Goed te horen dat de oude "mailadressen" blijven bestaan.
Maar ik wil weten wanneer ik mijn mailtjes ( @wish.net ) binnen krijg !!!! Nu al 6 dagen geen mail meer ontvangen.

Jan-Hein
Reputatie 1
@Stephen - Telfort
Goed dat je hebt uitgezocht dat 'oude' emailadressen blijven bestaan.

De allerbelangrijkste vraag voor nu is echter: wat is de stand van zaken m.b.t. de storing waardoor email (met b.v. @wish.net) niet wordt bezorgd?
Reputatie 1
@all,

Ik heb het uitgezocht. Wij stoppen NIET met het gebruik van 'oude' e-mailadressen.

Wat gebeurt er met de oude mailadressen? (bijvoorbeeld @tiscali.nl, @worldonline.nl, @tiscalimail.nl, @wolmail.nl of @worldmail.nl)
Het kan zijn dat u naast een Telfort e-mailadres ook bijvoorbeeld nog één van de volgende mailadressen heeft:
…@tiscali.nl, …@worldonline.nl, …@tiscalimail.nl, …@wolmail.nl of …@worldmail.nl. Deze mailadressen zijn gekoppeld aan uw Telfort mailbox. Deze mailadressen gaan verloren als u geen E-mail Basis wilt hebben.

Stephen - Telfort, betekent dat dat ik mijn Wishmail e-mailadres kan blijven gebruiken, ook na 1 januari? Graag reactie.
Ik vind het heel vervelend, net zoals bij alle gebruikers hierboven dat de storing juist op dit moment plaatsvindt. Ik heb de afgelopen week een aantal malen met Telfort gebeld en men kon mij inderdaad pas zaterdag melden dat het een storing was. Net als anderen heb ik al jaren Telfort, alleen, omdat ik dan mijn Wishmail adres kon blijven gebruiken. In ruim 10 jaar geef je de adres aan talloze mensen. Het zou vreselijk zijn, wanneer ik iedereen zou moeten berichten dat ik een nieuw adres heb. Ik heb een tweede Telfort adres, maar daar kan ik nu geen gebruik maken. Ik krijg een melding dat ik geen account heb, terwijl ik elke maand een flink bedrag betaal. De Helpdesk kon me vandaag niet helpen en kan morgen weer gaan bellen. Nog een keer voor niets bellen en ik wil mijn belkosten terug hebben!
Wanneer mijn Wishmail adres verdwijnt, verdwijn ik ook bij Telfort. Mijn drijfveer om bij Telfort te blijven was mijn e-mail adres......

Stephen
Reputatie 1
Hier ook het zelfde probleem. Krijg geen email meer binnen op mijn @wish.net account. Schandalig dat je niet op de hoogte wordt gebracht/gehouden van de vorderingen en ontwikkelingen. Veel mensen zijn afhankelijk van hun email; een mail-provider dient daar zorgvuldig mee om te gaan. Regelmatig van je laten horen met een update van de onderzoekresultaten en vorderingen hoort daar ook bij.

Inmiddels ergens op de website van Telfort gevonden dat je per 1 januari a.s. dient te kiezen voor een zgn. 'basisabonnement' bij Telfort. Doe je dat niet dan ben je je 'oude' emailadres kwijt; dat geldt dus ook voor mijn @wish.net account. In dat geval mag Telfort wel haast maken met de klanten informeren zodat deze maatregelen kunnen nemen. Ik hoop niet dat deze storingen een voorbode is van wat we kunnen verwachten. Ik zal in ieder geval niet schromen een procedure op te starten wanneer ik financiële cq emotionele schade oploop als gevolg van het plotseling, dus zonder informatie vooraf, opheffen van emailadressen.

Nog maar een keer: Telfort, wat is er aan de hand en hoe luidt de status? Uw klanten zitten zonder email en kunnen in de problemen komen. Realiseer dat er ook ook niet aan verplichtingen kan worden voldaan, zoals het betalen van e-facturen. Uw klanten hebben geen andere keuze dan af te wachten. Van emailadres veranderen kan niet; immers, je hebt je oude emailadres nodig om (meestal via een te ontvangen link) te kunnen bevestigen dat je een nieuw emailadres in gebruik wil nemen. Nogmaals: als ik hierdoor in de problemen kom dan stel ik Telfort aansprakelijk.
Telfort, geef aub meer informatie over de status! Op deze manier kunnen mensen in de problemen komen.
Reputatie 1
Het wordt nu toch de hoogste tijd dat de storing wordt verholpen en wij onze mail weer kunnen gebruiken. Ik heb ook al enkele uren aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Maandagochtend werd mij gezegd dat ze gingen proberen het op te lossen, het is nu woensdag en nog steeds geen mail.
Grrr
Reputatie 1
Sdtoring is gemeld blijkbaar en ze zijn ermee bezig: http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Storingen-en-Onderhoud/Mededelingen/Storing-ontvangen-email-Wish.net-domein-1.htm

code:
Momenteel kunt u problemen ervaren met uw @wish.net e-mail adres. Nieuwe mail kunt u niet ontvangen. Verzenden van e-mail werkt wel.

Wij zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +7
@all,

Zoals sommigen van jullie hebben vernomen is er sprake van een storing met het ontvangen van mails met een @wish.net e-mail adres. Het verzenden van e-mail moet wel mogelijk zijn. Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing. Ik adviseer jullie om de storingen en onderhoud pagina in de gaten houden. Zodra de storing is opgelost zal deze op de pagina worden afgemeld. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Reputatie 1
Tjonge, jonge, het heeft vanaf donderdagmiddag tot nu geduurd tot het probleem eindelijk bij de storingen staat vermeld. Niet dat er dan een oplossing komt........volgens een medewerker van de helpdesk zijn er zo'n 15.000 klanten gedupeerd, veel meer dan ik had gedacht. Kosten die wij als klant extra maken door het ongemak worden niet vergoed, het is "overmacht".
Reputatie 1
@all,

Stephen

Wat bedoel je met email basis??
Reputatie 1
De medewerkers van Telfort hebben maar een hondenbaan de mantra 'er wordt gewerkt aan een oplossing"elke dag weer en nu al ZES DAGEN lang te verkondigen. Schandalig dat er op geen enkele wijze communicatie is met de wish.net gedupeerden is, laat staan dat men uberhaupt iets laat doorklinken over een mogelijke compensatie voor niet geleverde diensten.

Zolang dit enkel op dit forum blifjt rondzingen en er geen andere ruchtbaarheid aan wrodt gegeven gaat het nog lang duren denk ik. Ik stel voor dat we met Twitter de communicatieaanval inzetten en die vrolijke frans van de reclame en toontje lager laten zingen.
Telfor wenstje voordelige feestdagen, ja ja hele stille feestdagen voor ons zonder mail. mogen de servers helemaal vollopen en vastlopen met alle mail, die men maar niet in onze mailboxen krijgt.

kan nog geen eens een mail versturen om telfort op te zeggen 😉
Reputatie 1
De medewerkers van Telfort hebben maar een hondenbaan de mantra 'er wordt gewerkt aan een oplossing"elke dag weer en nu al ZES DAGEN lang te verkondigen. Schandalig dat er op geen enkele wijze communicatie is met de wish.net gedupeerden is, laat staan dat men uberhaupt iets laat doorklinken over een mogelijke compensatie voor niet geleverde diensten.

Zolang dit enkel op dit forum blifjt rondzingen en er geen andere ruchtbaarheid aan wrodt gegeven gaat het nog lang duren denk ik. Ik stel voor dat we met Twitter de communicatieaanval inzetten en die vrolijke frans van de reclame en toontje lager laten zingen.
Telfor wenstje voordelige feestdagen, ja ja hele stille feestdagen voor ons zonder mail. mogen de servers helemaal vollopen en vastlopen met alle mail, die men maar niet in onze mailboxen krijgt.

kan nog geen eens een mail versturen om telfort op te zeggen ;-)

Op facebook wordt over dit onderwerp ook geklaagd, twitter dacht ik ook wel. Het is dus niet alleen het forum. Maar het duurt nu wel erg lang inderdaad
Reputatie 1
Heb het afgelopen weekend besloten om op ander e-mail adres over te stappen, want dit probleem zie ik niet snel verholpen worden.
Telfort doet wel meer vreemde dingen. Afgelopen zomer hadden ze de euvele moed het e-mail adres op te heffen van iemand die midden in een verhuizing zat. Had ook iets te maken met iets (?) dat verouderd was. Zonder berichtgeveing vooraf, natuurlijk!
De helpdesk doet z'n best, maar de techniek achter Telfort heeft blijkbaar een eigen leven.
@all,

Stephen

Wat bedoel je met email basis??
Reputatie 1
Ik krijg telefoontjes dat al vanaf donderdagmiddag 20 november mails niet meer aankwamen op wish.net . Nu dus al een week. Net weer met de helpdesk gebeld. Deze heeft met de tweede lijn overlegd maar die weet ook niks. Het wordt de hoogste tijd dat we Tros Radar en Kassa gaan inschakelen want een week geen mail is natuurlijk veel te lang. Heeft iemand dit al gedaan? 15.000 mensen is best veel!
Reputatie 1
Beste Stephen,
ik moet je helaas teleurstellen: het verzenden vanaf een wishmail account levert ook foutmeldingen op.
Kortom, deze situatie is ERG lastig en duurt nu al veel te lang.