beantwoord

wish.net account

Als ik een bericht stuur naar wish.net dan krijg ik deze melding. Wie weet wat de oorzaak is?

Delivery to the following recipient failed permanently:

mrmauzie@wish.net

Technical details of permanent failure:
DNS Error: Domain name not found

----- Original message -----

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
        d=gmail.com; s=20120113;
        h=mime-version📅message-id:subject:from🇹🇴content-type;
        bh=e8j+1EB+a+GHZsParCxpNUP/0iZ6BY0OCUrmtEuNUVM=;
        b=vNA7Dm1ECZZ/1AT15NxWTsycD6GF3m0Exp+Q7CMNjeNaHAmoc629kVoj/F0Y6RUNq9
         968wgZhEwLTgYZqgm9fK7jgV85YTgNGxPOE6L4UuwexJJscwejIigmgpqL+VJqnr5Fhj
         F5OB88okOKbHX50Q/yYOWdHO7LJlVQYOkL38eDVWdw37ebwZLaxQ/7mX3o4yaMffPKNF
         yi7om4jrSYKZIzeegkFu7E9cEUpA+NC59eAwsFEqgmGip+rJkkuxrS5tU/n9Xgx+3iUI
         i4dS7ZbN7XlQt3zLYXsHTuCW8lUaDV0HjKDOR3xwwNM67P3sVWOcaxBVlcqHGAEPWUS3
         shRg==
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.58.243.39 with SMTP id wv7mr849121vec.51.1398970352974; Thu,
01 May 2014 11:52:32 -0700 (PDT)
Received: by 10.52.15.33 with HTTP; Thu, 1 May 2014 11:52:32 -0700 (PDT)
Date: Thu, 1 May 2014 20:52:32 +0200
Message-ID:
Subject: help!!
From: MMH Pijnappels
To: MMH Pijnappels
Content-Type: multipart/alternative; boundary=047d7bacbd78f0c1f804f85b2a81
icon

Beste antwoord door Stephen 16 januari 2015, 14:25

@All,

Wat betreft de oude achterstallige e-mails kan ik jullie het volgende melden. Ten tijde van de problemen met het e-mailadres was het niet mogelijk om e-mails te ontvangen. Of e-mails later wel of niet alsnog werden afgeleverd is afhankelijk van de configuratie van de smtp server die werd gebruikt door de verzender. Sommige smtp servers bewaren het emailtje en doen dan later nog een (aantal) pogingen om het bericht alsnog af te leveren. Andere smtp servers doen dat weer niet. Wij hebben zelf geen invloed op deze smtp servers, ze zijn ook niet van ons. Maar hierin zit de verklaring waarom sommige mensen later toch nog e-mailtjes ontvingen en anderen weer niet. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak.

PS: Hierbij sluit ik dit topic. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik deze graag in een nieuw topic.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

154 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Domein niet gevonden volgens je Gmail.

Hier staat de whois informatie: http://www.whois.com/whois/wish.net

Status: clientHold

Kan het niet gewoon zijn dat Tefort het wish.net domein uit de lucht heeft gehaald  en dat het niet meer wordt ondersteund?
Nee, ik heb contact gehad met telfort en als de helpdesk iets stuurt naar het adres komt het wel binnen,
Als ik met gmail verstuur naar wish.net dan krijg ik bovenstaande melding
Reputatie 8
Badge +16
Updated Date: 30-apr-2014

Het kan zijn dat de dns nog niet helemaal is bijgewerkt.

Kun je wel mail ophalen bij wish.net? En mail versturen van wish.net naar wish.net?
Nee ik kan ook geen mail ophalen, normaal komt wish.net automatisch in telfort.nl binnen en stuurt deze alles door  naar gmail.com
Als ik een mail stuur vanaf mijn werkmail, dan komt deze wel direct aan op wish.net
Dus wellicht zit het bij gmail en andere dat de dns idd nog niet is bijgewerkt...
Reputatie 1
Ben benieuwd of het weer werkt bij u. Wij krijgen sinds dinsdag opeens de mail van wish.net niet meer binnen. Volgens telfort word het mailadres tijdelijk geblokkeerd. Erg vervelend want we verwachten mailtjes
Klopt het dat Telfort per direct gestopt is met het gebruik van de 'oude' e-mailadressen zoals bijv. ...@wishmail.net, ...@tiscali.nl, ...@wishmail.nl, ...@speedlinq.nl die allemaal aan mijn ...@telfort.nl account gekoppeld zijn? Sinds twee dagen bereiken mij namelijk van verschillende instanties al geen berichten meer die aan deze 'oude'-e-mailadressen gekoppeld zijn. Ik kan hier nergens iets over vinden op de site van Telfort.
ik heb heb oud Tiscali adres en wil dat verwijderen. heb net telfort gebeld maar die wisten niet hoe of wat. krijg post hierover komende week.
Ik wil de 'oude' gekoppelde e-mailadressen juist niet zomaar kwijt! Ik heb er namelijk totaal geen zicht op wie mij nu niet meer kan bereiken. Door toeval ben ik nu zelf achter drie instanties gekomen die mij plotseling geen berichten meer konden versturen. Waar kan ik eigenlijk iets relevants lezen over een zogenaamde 'e-mail basis' waar Telfort binnenkort mee schijnt te komen. Wie heeft er een URL voor mij want op de Telfort-site kan ik dit niet vinden.
Reputatie 1
Ik ontvang geen binnenkomende mail op mijn @wish.net account van o.a. hotmail en gmail .Reeds over gebeld met helpdesk. Probleem is doorgezet naar de techneuten. Via dit forum zou ik daarvan op de hoogte gehouden worden (als ik het goed begrepen heb).
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem, ik heb dit gisteren al gemeld bij Telfort, nog geen oplossing gezien.....Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt. Levert een hoop ongemak op.
Reputatie 1
ik moet er niet aan denken dat wish.net zou stoppen......alleen al dat ik niet kan bedenken wie mij dan niet meer kan bereiken, alle instanties, verzekeringsmaatschappijen, prive'-contacten, noem maar op. Het kan toch niet zo zijn dat Telfort plotseling iets kan stoppen. Hoe dan ook, op dit moment werkt wish niet en veroorzaakt dit voor mij flinke problemen.
Is het bij jou inmiddels opgelost?
Wij zijn er ook plotseling uitgegooid. Wish werkt niet meer.
Het kan toch niet zo zijn dat telfort onaangekondigd zoveel emailadressen er uit gooit?
Ja ook hier zelfde:
wish.net ontvangt niks meer, ook niet op de webmail inlog.

Sorry, we were unable to deliver your message to the following address.

<...@wish.net>:
No MX or A records for wish.net

--- Below this line is a copy of the message.

Received: from [66.196.81.171] by nm47.bullet.mail.bf1.yahoo.com with NNFMP; 22 Nov 2014 12:27:42 -0000
Received: from [98.139.212.227] by tm17.bullet.mail.bf1.yahoo.com with NNFMP; 22 Nov 2014 12:27:42 -0000
Received: from [127.0.0.1] by omp1036.mail.bf1.yahoo.com with NNFMP; 22 Nov 2014 12:27:42 -0000
X-Yahoo-Newman-Property: ymail-3
X-Yahoo-Newman-Id: 938347.79370.bm@omp1036.mail.bf1.yahoo.com
X-YMail-OSG: xAyRwDcVM1kxEpTzeQNMEbu_VT8TH88zeFeWrg1tZcNY7V86VNWgaO5NPb3_Zj9
4sRtDhqxMHKn_EfJvp64FD062__jjw2.zXSsnTprQHUrHSDYgnWuisedcX.7PxtXoiuXOR0GM5WP
bsq3IofPWi_Pt6R1FQuactC2msVnx0_QwAJZauM4zS7SnovTg.h5fqV0o7z_gyHcCYHr5IjKTJvG
VZ6h.js.pRVXPxvrfhg8eTla0ulV6nG1K1hUnG.dfdsqK3esIVYGBmR6XB90v8f3_R4CEhVKiS3D
RJb2Dg4b2oaAR2Fciq6Lvx_drySUG22yZb5OFDzDQTgvWQD2wYqDOASpvp6GbPWRLrwAmlY1Ed3I
8YWhG83TG.i2dhB3MRpxhYfZw.2xHSBJYATCbVqEBF.Pk.Uy475Cbqe2zGvpe7n5JxowZoaxRoKm
W9.XI2JsyEaDpu5TeKxSakURNVyZKL9yoYSKp9rg1WBIoZroyvUErwkbQNulVQbYxn6o822Fsip7
9xKAcZ5nzsDmP_5uaI2Mtj4cBDRSyb3gNIOwwWnVhGWtxn9rDN5XUGU1tMVFmr3h6MhiM29qlfih
QSRvOVZAJUJz3iyue3C7NekMxrJCB
Received: by 76.13.26.66; Sat, 22 Nov 2014 12:27:42 +0000
Date: Sat, 22 Nov 2014 12:27:41 +0000 (UTC)
From: Br Ra

Komt hier snel een antwoord op van telfort en een oplossing ???

groeten emiel
Reputatie 1
Is het bij jou inmiddels opgelost?
Wij zijn er ook plotseling uitgegooid. Wish werkt niet meer.
Het kan toch niet zo zijn dat telfort onaangekondigd zoveel emailadressen er uit gooit?

er is helaas niets veranderd, verbeterd, opgelost. Tja, het is zondag..........morgenochtend met z´n allen aan de bel trekken.
Reputatie 1
Hier ook hetzelfde. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden
Wij hebben ook hetzelfde probleem met 3 accounts.
Hoi, ja ook hier bij ons werkt het niet meer. Erg lastig.
Rare is dat @wish.net niets ervan bij ons aankomt, maar gestuurd naar @wish.nl wel en ook naar het oorspronkelijke codemailadres waar nu @telfort.nl achter staat...
Mensen die iets verstuurd hebben krijgen meest ook geen bericht dat het niet aangekomen is.
Kan telfort ons informeren hoe verder en wanneer dit opgelost is en weer werkt ???;)
Help, hier ook geen mail meer te ontvangen op wish.net. Telfort los dit snel op!
Reputatie 1
Hier hetzelfde verhaal.
Ik heb al sinds de vorige eeuw een gratis wish.net account. Die heb ik altijd aangehouden omdat tientallen instanties mij op deze manier kunnen bereiken.

Nadat Wish door Tiscali is overgenomen kreeg ik er een Tiscali-emailadres bij. In 2011 kreeg ik een brief van Telfort dat mij (daarnaast) ook een telfort.nl adres is toegewezen. Omdat ik sinds enkele jaren een Gmail account heb, laat ik de emails die naar mijn wish.net adres worden gestuurd forwarden naar mijn Gmailadres. Dat is altijd goed gegaan.

Wat nu sinds enkele dagen speelt is dat ik de mails die naar ...@wish.net worden gestuurd niet meer ontvang. Het vreemde is, dat de mails die naar ...@telfort.nl worden gestuurd wél worden geforward naar mijn Gmailadres.

Ik ga er vooralsnog van uit dat er een storing speelt. Maar mogelijk wil Telfort van de oude (gratis) emailaccounts af. Dat laatste kan ik nog begrijpen, maar dan toch niet nadat de klanten netjes op de hoogte zijn gesteld en in de gelegenheid zijn gesteld al hun contacten te benaderen met een alternatief emailadres?

Telfort: graag reageren op deze oproep!!!:@
Reputatie 1
Ik had ook al aangegeven dat we dinsdag voor het laatst mail hebben ontvangen, via twitter contact met klantenservice maar volgens mij snappen ze niet wat we bedoelen. Ook wij willen ons wish.net weer terug!!! Wish.nl werkt opeens wel maar niemand van onze mailcontacten kent die.

Telfort zet dat vinkje weer even aan!!! Geef ons weer wish.net!!!
Reputatie 1
vanochtend gebeld, men had van het probleem gehoord. De medewerker kon me niet zeggen hoe lang het herstel zou duren. Niet alleen het feit dat ik al dagen geen mail heb veroorzaakt groot ongemak en extra kosten maar ook het feit dat Telfort geen informatie geeft ( niet op het forum, niet bij storingen, niet aan de telefoon) ervaar ik als bijzonder slechte service. Hoe lang gaat dit nog duren?
Reputatie 8
Badge +16
@all,

Ik ga dit uitzoeken en jullie ontvangen zo spoedig mogelijk van mij terugkoppeling hierover.

Stephen
Reputatie 1
@all,

Ik ga dit uitzoeken en jullie ontvangen zo spoedig mogelijk van mij terugkoppeling hierover.

Stephen

Beste Stephen,

ook ik ben gedupeerd door al 4 dagen geen mail op mijn wish account meer te kunnen ontvangen . Schandalig hoe je door de tel. helpdesk 'aan het lijntje gehouden' wordt en jij als eerst na deze tijd nu iets gaat uitzoeken wat volgens mij al lang opgelost had moeten worden . Communicatie is nul! oplossing duurt lang (en is er tot nu toe niet ) en ben benieuwd hoe Telfort dit ongemak gaat compenseren?

Ik hoop voor jullie dat de zoon van Youp geen Wish mail account heeft 😉 maar wat let ons Wish account gebruikers eigenlijk ?
Reputatie 1
@all,

Stephen

Ik zit ook al sinds halverwege vorige week zonder werkende wishmail. Het voordeel van een blijvend e-mail adres los van internetprovider wordt in een klap drastisch onderuit gehaald. Ik ben voor niemand meer bereikbaar. Loop zakelijke en vriendschappelijke contacten mis. Voel me ernstig gedupeerd.
Hoe lang gaat dit nog duren?