Wireless camera aansluiten op Experia box

• 20 juni 2015
  • 9 reacties
  • 1110 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 4 reacties
HALLO ALLEMAAL.

Ik zoek advies. Ik wil een wireless camera aansluiten op mijn modem Experia box v8 wifi (via LAN-snoertje draaide de camera wel). De fabrikant van de camera zegt dat mijn kanaal te druk en ik een kanaal moet zoeken met "low stream"of hoe heet dat. Kan iemand mij helpen? Ik weet heel weinig van computers, maar zoals Ënterprise"het uitlegt en Tuut-tuut, dat kan ik zeer goed volgen. In ieder geval bij voorbaat hartelijk bedankt. Ik zou hier zeer mee geholpen zijn. Row.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi row, welkom op het forum.

Heb je onderstaande topics al eens gelezen en de gegeven tips en adviezen opgevolgd..?

Hoe druk is jouw WiFi omgeving?

Oplossen trage of wegvallende wifiverbinding.
Reputatie 1
Hallo Enterprise, nee die heb ik nog niet gellezen, bedankt voor de tip. Ik ga direct bestuderen.
Reputatie 4
Badge +1
@ Row,

Welkom op het forum.

Voor advies ben je hier op het forum aan het juiste adres. Het is altijd vervelend als bepaalde dingen onduidelijk zijn. Ik zie dat Enterprise je al heeft geholpen. Heb je de linkjes inmiddels kunnen bestuderen? Ben je er uit gekomen? Ik zie jouw reactie graag tegemoet.

@ Enterprise, bedankt voor de hulp :)

Christy
Reputatie 1
Beste moderator, ik kan niet eens mijn start vinden, misschien heb ik die ook niet. Ik zit op windows 8.1
Ik heb wel opgeschreven wat ik dan moet doen, maar ja als je start niet hebt en ik zit deze ochtend mijzelf suf te surfen om start te vinden en eventuele problemen op de lossen. Zo langzamerhand ben ik geneigd om de comp. het raam uit te gooien hi hi.
Bedankt voor de vraag en 192.168.2.458 (link) bestaat ook niet in mijn comp.
Ik heb start via de vier blokjes gedaan, ik heb start gedaan via re. balk. Ik kom ook niet in log-in. M.A.W. Ik kom nergens.
Indien jij nog goede ideeen hebt hoor ik dat graag.

Row
Reputatie 8
Badge +10
Beste moderator, ik kan niet eens mijn start vinden, misschien heb ik die ook niet. Ik zit op windows 8.1
Ik heb wel opgeschreven wat ik dan moet doen, maar ja als je start niet hebt en ik zit deze ochtend mijzelf suf te surfen om start te vinden en eventuele problemen op de lossen. Zo langzamerhand ben ik geneigd om de comp. het raam uit te gooien hi hi.
Bedankt voor de vraag en 192.168.2.458 (link) bestaat ook niet in mijn comp.
Ik heb start via de vier blokjes gedaan, ik heb start gedaan via re. balk. Ik kom ook niet in log-in. M.A.W. Ik kom nergens.
Indien jij nog goede ideeen hebt hoor ik dat graag.

Windows 8 heeft inderdaad geen startmenu zoals de eerdere versies van Windows wel hadden.
Je kan dit echter op eenvoudige wijze oplossen door gratis Classic Shell te installeren.

192.168.2.458 bestaat inderdaad niet in je computer, als je in de webinterface van de Experiabox modem wil komen dan moet je op het adres http://192.168.2.254 klikken.
Eenmaal binnen is het wachtwoord 1234, waarna gelijk wordt gevraagd of je dit wil wijzigen in een eigen wachtwoord.

Ik zou dus nog even wachten met je PC uit het raam te gooien... 😉
Reputatie 1
Hai Enterprise, hartelijk dank voor je suggesties, helaas werken ze niet bij mij. Ik heb het 3x geprobeerd. Ik hoop dat er nog iets anders is.

1. Failed to extract setup file.
2. admin is ingevuld, 1234 password pakt hij/zij/het niet.

Groetjes Row
Reputatie 8
Badge +10

1. Failed to extract setup file.
2. admin is ingevuld, 1234 password pakt hij/zij/het niet.

1. Vreemd, ik kan het bestand hier zonder probleem openen en installeren.
2. Dan is het wachtwoord eerder al eens gewijzigd.
Als je dit niet meer weet dan zal je de modem moeten resetten door de resetbutton achterop de modem ca. 30 seconden ingedrukt te houden totdat alle lampjes uitgaan en de modem opnieuw opstart.
Eventuele zelf aangebrachte wijzigingen in de modem (zoals het wifi-wachtwoord) zijn dan ook weer teruggezet naar de standaard-instellingen.
Reputatie 1
Ja Enterprise het wachtwoord is al eerder gewijzigd, door dat ik een foscam ip wireless camera wilde instellen. Tik ik mijn wachtwoord in, dan schakelt hij meteen door naar Foscam log-in. De camera heb ik er even uitgehaald, werkte niet wireless, omdat de fabrikant zei dat ik op een kanaal moest zoeken, welke niet gebruikt werd. Hier is alle ellende begonnen. Ik weet er bestaan ergere dingen.

Ik heb 3x classic shell gedownload en deze kwamen onder aan de balk met exe (volgens mij een pdf) en die wilden niet openen. Indien ik hem wel heb, waar kan ik deze dan vinden?

Groetjes Row
Reputatie 8
Badge +10
Ja Enterprise het wachtwoord is al eerder gewijzigd, door dat ik een foscam ip wireless camera wilde instellen. Tik ik mijn wachtwoord in, dan schakelt hij meteen door naar Foscam log-in. De camera heb ik er even uitgehaald, werkte niet wireless, omdat de fabrikant zei dat ik op een kanaal moest zoeken, welke niet gebruikt werd. Hier is alle ellende begonnen. Ik weet er bestaan ergere dingen.

Sorry, ik kan je niet meer volgen...

Ik heb 3x classic shell gedownload en deze kwamen onder aan de balk met exe (volgens mij een pdf) en die wilden niet openen. Indien ik hem wel heb, waar kan ik deze dan vinden?

In de map 'downloads'...
En Classic Shell is een exe bestand, geen pdf.

Mijn advies zou nu toch zijn om iemand met een beetje verstand van zaken te vragen om je te helpen.

Reageer