beantwoord

WiFi valt uit, traag icm chromecast

• 27 mei 2020
  • 20 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo

Mijn wifi valt zeer regelmatig, bijna dagelijks weg. 

Ook zeer traag in gebruik met de Google chromecast, of geeft steeds foutmeldingen tijdens het kijken van interactieve tv.

Ik heb inmiddels meerdere keren de stappen doorlopen voor het verbeteren van de wifi, resetten, verschillende kanalen uitgeprobeerd. 

Woon gelijkvloers op 30m3 dus dat is het probleem niet echt. 

Dat de wifi uitvalt geeft mij een onveilig gevoel omdat dit gebied in Zeeland een zeer slecht telefonisch netwerk heeft. En nu gelukkig door de fusering goed te bereiken ben via het wifi bellen. Anders komen telefoontjes ed op veel plekken in het huis niet eens door. En zou ik 112 niet eens kunnen bellen. 

Ik gebruik het internet eigelijk alleen voor interactieve tv en mobiel. Heb niet eens meer een laptop oid, dus kan niet via bekabeling kijken. 

Overegings bestond dit probleem ook al voordat ik verhuisd ben nov2019, toen moest ik maar een wifi versterker nemen volgens een telfort medewerker. 

Woon nu ongeveer net zo groot en gelijkvloers, dus dit leek mij nogal overdreven? 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 mei 2020, 08:57

Hoi @Myrnaa, de WiFi is dus waardeloos. Ik ben dan even gaan kijken. Ik kom tot dezelfde conclusie al jimny. Een nieuw modem is dan ook onderweg en komt zo snel mogelijk naar je toe. 

Voor mobiel kun je het beste  even melden bij KPN. Snelste is via 0800-0402.

Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk type modem heb je precies

Neem onderstaande link ook even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hulp-bij-technische-problemen-1/wifi-werkt-niet.htm

Reputatie 1

De v8, 

Dit stappenplan heb ik doorlopen, inclusief de opties die ze gaven. Behalve de bekabel opties bij het ontbreken van een computer laptop. 

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forum profiel in met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je aan de beurt bent, mijn advies zou zijn vervang de V8 omdat waarschijnlijk je WiFi gedeelte bijna aan de eindstreep is

Reputatie 1

Oke, dat zal ik dien. Bedankt voor de tip. 

Edit, Jimny was me net voor 😉 de v8 moet die 30m2 aankunnen ik deel het oordeel.

Wat voor snelheden meet je als het werkt?

www.speedtest.net

Reputatie 1

Download een gemiddelde van 16.55 mb/s piek van 19.92

Upload een gemiddelde van 3.265 en een piek van 3.599

Dat zal mogelijk het best leverbare zijn en bijna zeker een koper aansluiting. Ik ga er van uit dat je via wifi meet. Het klinkt krap, wat stream je via de chromecast?

Met een HD zender aan via de TV ontvanger wordt er al ongeveer 12Mbps opgesnoept. Dan blijft er net 4 tot 8 Mbps over voor overige activiteit het zal niet alleen een slechte v8 zijn.

Reputatie 1

In principe zijn vooral een aflevering van nl ziet oid. Ik heb sowieso in de app uit staan dat er gestreamd wordt in HD. 

En soms spotify. 

Netflix en videoland heb ik via het 'zwarte kastje

Ik meet inderdaad via de wifi, had wel de tv uitgezet, voor wat het uitmaakt. 

En dat casten vind ik nog niet zo'n probleem. 

Het niet bereikbaar zijn doordat de wifi spontaan uitvalt, vind ik vooral een vervelend probleem. Je bent hier qua mobiel netwerk gewoon onbereikbaar. Dus ben erg afhankelijk van de wifi. 

Reputatie 8

Met een HD zender aan via de TV ontvanger wordt er al ongeveer 12Mbps opgesnoept.

Nee, dat is niet waar. Dat geldt alleen voor de “GLAS” TV-kanalen  661 t/m/ 670

“Gewone” HD is iets van pakweg 7 Mbps

Reputatie 8
Badge +18

Klik deze link eens aan en vul je postcode en huisnummer in, wat is de uitslag op jou adres

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Het niet bereikbaar zijn doordat de wifi spontaan uitvalt, vind ik vooral een vervelend probleem. Je bent hier qua mobiel netwerk gewoon onbereikbaar. Dus ben erg afhankelijk van de wifi. 

Dit is een in mijn ogen zeer relevante opmerking!! 

Hoe staat het "zwarte kastje" ingesteld  die zal ik ook op SD instellen om bandbreedte uit te sparen.

Reputatie 1

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

27 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

46 Mbit/s

Met een HD zender aan via de TV ontvanger wordt er al ongeveer 12Mbps opgesnoept.

Nee, dat is niet waar. Dat geldt alleen voor de “GLAS” TV-kanalen  661 t/m/ 670

“Gewone” HD is iets van pakweg 7 Mbps

Klopt ik keek in het verkeerde stukje dat is weer de KPN mutilatie(compressie)

Er moet op basis van die cijfers iets meer te halen zijn ook via wifi.

Reputatie 8
Badge +18

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

27 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

46 Mbit/s

Dan is het mij wel duidelijk dat er genoeg op je modem binnenkomt maar de WiFi niet in orde is 

Reputatie 1

@Galdor68

Ik wist niet dat je die instelling ook nog wijzigingen, dat heb ik inmiddels ook gedaan. 

Reputatie 1

Jullie zullen er meer verstand hebben als ik. 

Ik hoop dat de webcare er dan ook wat mee kan. 

En mij ook kan helpen, en kan zorgen dat ik bereikbaar ben. Maar ook zelf kan bellen als het nodig is. Heerlijk wonen op het platteland :thinking:

Wat mobiel bereik betreft heeft KPN een dekkingskaart en via wifi te bellen wordt ook als alternatief genoemd, dan is een betrouwbare modem/ router wel van belang. Voor mobiele telefonie zal KPN je moeten helpen, voor dit probleem ben je hier goed. Het woord is nu inderdaad aan webcare.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/geen-netwerk-of-bereik.htm

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Myrnaa, de WiFi is dus waardeloos. Ik ben dan even gaan kijken. Ik kom tot dezelfde conclusie al jimny. Een nieuw modem is dan ook onderweg en komt zo snel mogelijk naar je toe. 

Voor mobiel kun je het beste  even melden bij KPN. Snelste is via 0800-0402.

Reputatie 1

Hallo Bart, 

Dat is erg fijn. 

Ik heb daar al eens over gebeld, en dat is gewoon een stukje 'deal with it'

Kpn heeft hier eigenlijk net als de andere providers een slechte dekkingsgraad. Zitten vlak aan zee en echt in een uithoek. Hoe meer je het dorp uitfietst hoe beter het mobiele netwerk wordt :stuck_out_tongue:

En via wifi bellen ben in principe goed bereikbaar, en hoef ik mij geen zorgen te maken dat ik geen noodnummer kan bellen oid. Maar dan moet de wifi het natuurlijk wel doen

Bedankt voor de snelle service, ben ik erg blij mee! 

Reputatie 8
Badge +12

In een uithoek wonen, maakt het wel heel lastig ja. In ieder geval kun je via WiFi wel goed bellen thuis, dat is dan fijn. 112 kun je eigenlijk altijd bellen, dat gaat niet altijd via de eigen provider. Maar met voorrang op de dichtstbijzijnde mast. 

Mocht er nog iets zijn, dan hoor ik dat graag. 

Reageer