Is er ook bekend wat de veranderingen zijn in deze update?
Beste antwoord door Stephen
Onderwerp: WiFi-problemen bij de V10 [Opgelost]
Datum oplossing: 26 maart 2018
Beschrijving: Klanten ervaren problemen met WiFi bij gebruik van een ExperiaBox V10 na de laatste firmware-update. We zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Let op: dit probleem speelt niet voor alle klanten, dus controleer eerst of het lukt om op de gebruikelijke manieren je WiFi te verbeteren.
Wat kun je zelf doen? Voeg je klantnummer toe aan je profiel, volg deze probleemoplosser en meld je bevindingen. Maak je gebruik van een Android apparaat? Dan kan je controleren of je mobiele telefoon de laatste update heeft. In veel toestellen vind je dit via Instellingen, kies Software-update en kies Updates handmatig installeren of viar Instellingen, kies Algemeen en kies Software-update.
Update 17 januari
Het probleem is gereproduceerd op enkele apparaten en daaruit zijn wat traces aangeleverd welke momenteel worden geanalyseerd in samenwerking met de leverancier. Er worden ook mogelijke alternatieven besproken en uitgewerkt.
De volgende update wordt donderdag 18 januari na 16:00 uur verwacht.
Update 18 januari
Uit de traces is een fout gereproduceerd door het technisch team. De leverancier is dag en nacht bezig met het zoeken naar een oplossing hiervoor. Verder onderzoek naar mogelijke grondoorzaken gaat onverminderd door.
Update 22 januari
In de nieuwste updates van de Chromecast en Android zijn oplossingen opgenomen voor een
aantal WiFi-problemen. Gebruik je thuis een Chromecast of een Android-toestel, zorg er dan voor dat je altijd de laatste update van het besturingssysteem hebt geïnstalleerd.
Tegelijkertijd gaat KPN door met het onderzoek naar de WiFi-problemen om er voor te zorgen dat alle problemen worden opgelost. In de tussentijd adviseren we je om de 5ghz band uit te zetten als tijdelijke oplossing.
Update 24 januari
Vannacht hebben een aantal V10 modems een herstart gehad. Met deze herstart wordt het cachegeheugen van het modem geleegd. Het technisch onderzoek gaat onverminderd door om tot een oplossing te komen. Volgende update volgt vandaag na 16:00 uur.
Update 25 januari
De herstart op de modems is succesvol uitgevoerd, de resultaten hiervan zijn in de loop van morgen bekend. De resultaten van de uitgevoerde testen worden verder geanalyseerd. Volgende update vrijdag 26 januari na 16:00 uur.
Update 26 januari
De resultaten van de herstart op de modems is positief. De laatste groep modems worden aankomende nacht herstart. Het onderzoek door het technisch team wordt onverminderd voortgezet. Volgende update maandag 29 januari.
Update 29 januari
Onderzoek naar het probleem is nog steeds aan de gang. Volgende update dinsdag 30 januari.
Update 30 januari
De leverancier heeft een technische fix aangeleverd als workaround voor het modem totdat de definitieve fix beschikbaar is. De werking hiervan wordt momenteel uitgebreid getest. Volgende update woensdag 31 januari.
Update 1 februari
Er zijn weer software updates uitgebracht. Uit tests blijkt dat het installeren van de updates bij veel van onze klanten de problemen wegneemt, of ten minste de ervaring met wifi verbetert. Controleer daarom in je mobiele telefoon of je de laatste software update hebt.
Update 2 februari
Onderzoek is nog in volle gang. Volgende update volgt maandag 05 februari na 16:00 uur.
Update 5 februari
Onderzoek is nog steeds in volle gang. Zorg ervoor dat alle apparaten die gebruikmaken van WiFi zijn voorzien van de laatste updates.
Update 14 februari
De afgelopen dagen hebben een aantal testgebruikers een nieuwe software update getest. De testresultaten zijn van deze software update zijn positief en worden nog verder getest. Als deze resultaten ook positief zijn dan zullen alle V10 modems deze nieuwe software update ontvangen. Zodra dit zo ver is gaan wij hier uitgebreid over communiceren.
Er draait op dit moment eens per drie dagen een script om de wifi in de V10 modems uit- en aan te zetten. Hiermee halen wij een deel van de impact van de wifi storing weg. Het script is niet ingericht om te herkennen dat de wifi uit staat en niet aangezet hoeft te worden. Concreet betekent dit dat de wifi om de paar dagen weer aan zal springen.
Update 22 februari
De update wordt nog grondig getest naar aanleiding van de uitrol bij de testgroep. Er is nog geen groen licht voor een volledige uitrol. Tot die tijd blijven wij de wifi in het V10 modem uit- en aanzetten via het script.
Update 28 februari 2018:
Nieuwe software voor Telfort later beschikbaar
De Experia Box V10 van Telfort en die van KPN hebben verschillende softwareversies. Op dit moment wordt de nieuwe software voor Telfort nog aan kritische tests onderworpen. Er wordt hard gewerkt om de update voor Telfort beschikbaar te stellen.
Update 5 maart 2018
De tests met de nieuwe software verloopt goed. Er zal volgende week een pilot worden gestart om de software te testen. Als de resultaten positief zijn, zal dit leiden tot uitrol van de software naar alle klanten. Wij verwachten dat we alle V10 modems eind maart kunnen updaten.
Update 23 maart 2018
De uitkomst van de pilot was positief. De uitrol van de nieuwe firmware is daarom gestart. Wij streven er naar om eind maart alle V10 modems van de nieuwe firmware te hebben voorzien.
Update 26 maart 2018
We hebben nieuwe software geïnstalleerd op alle V10 modems van Telfort zodat je weer kunt internetten, tv kijken en bellen zoals je van ons gewend bent. Heb je als tijdelijke oplossing de 5GHz frequentie uitgezet? De 5GHz netwerk hebben we dan ook weer voor je aangezet. De instellingen van jouw modem zijn door de software update niet gewijzigd. Je hoeft zelf niets te doen.
Wat kan ik zelf doen?
Je hoeft op dit moment niets te doen. We resetten regelmatig je modem op afstand, waardoor het probleem is weggenomen. We blijven dit doen tot de nieuwe software op je Experia Box V10 is geïnstalleerd. Heb je de 5GHz frequentie op je modem tijdelijk uitgeschakeld? Deze hebben we ook weer voor je aangezet en hoef je niet meer uit te zetten.
Datum van oplossing 26 maart 2018
-------
Laadt de Probleemoplosser niet, probeer 'm dan op te starten in een andere browser of op je smartphone.