beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

• 8 december 2017
  • 247 reacties
  • 23386 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Ik vraag me af of het bij KPN definitief is opgelost.
Om de 3 dagen Wifi op afstand uit en weer aan klinkt niet als een definitieve oplossing.
Webcare post updates voor Telfort in de startpost van dit topic
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-72912
Reputatie 1
Badge
KPN-klanten hebben al maandenlang WiFi-problemen

KASSA Zaterdag 24 februari 2018

VIDEO:

http://vara.nl/media/382606
Ik heb deze aflevering gezien en dit geldt dus ok voor Telfort klanten met een V10.
Er wordt gesproken over dat het niets te maken heeft met een softwareprobleem, aldus KPN.
Maar wat is er dan gebeurd om de WIFI lek Track zie
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-lek-krack.htm?
Het lijkt mij wel dat daar een software update moet zijn geweest om dit probleem,
te willen verhelpen.
Ook wordt het probleem gezocht in andere apparaten die niet matchen met de V10.
Er wordt dus gesuggereerd door KPN dat het probleem verholpen is maar er blijven wel klachten.
Zo kan je nog wel even doorgaan....

Het Juridisch Loket geeft aan dat de consument recht heeft op compensatie,
maar ook het recht heeft om het contract te ontbinden.

Dit werd ook gevraagd aan KPN maar hier werd niet duidelijk op geantwoord.
Een toezegging over compensatie wordt niet gesproken, alleen dat het individueel met de klant,
besproken kan worden.

Een beetje vaag allemaal.
Zo zorgen ze ervoor dat alleen de mensen die er echt moeite voor willen doen een compensatie krijgen (waarschijnlijk korting bij het afsluiten van een nieuw jaar abbo)

Dit werd ook gevraagd aan KPN maar hier werd niet duidelijk op geantwoord.
Een toezegging over compensatie wordt niet gesproken, alleen dat het individueel met de klant,
besproken kan worden.

Een beetje vaag allemaal.

Overigens vind ik het nog steeds een beetje ergerlijk dat je niet voor vol wordt aangezien door de klantenservice en dat ze je eerst adviseren om kabels te vervangen. Terwijl er niks mis was met de bekabelde internet verbinding van m`n playstation. Bij een soortgelijk geintje maar eens op zoek naar een andere tv/internet aanbieder.
Reputatie 4
Badge +1
KPN gaat beginnen met het uirollen van FW die volgens hun het probleem op zou moeten lossen

Update 27 februari
Goed nieuws! We gaan de nieuwe software uitrollen!
We hebben de nieuwe software (versie 3.4) uitgebreid getest en de resultaten daarvan zijn positief. Dit betekent dat we het gaan installeren op de Experia Box. We starten in de nacht van 27 op 28 februari. Omdat we niet alle klanten in één nacht van de software kunnen voorzien, gaat dit in groepen. Dat betekent dat jouw Experia Box tussen 27 februari en 14 maart de update krijgt. Dit gebeurt in de nacht. Zorg dat je Experia Box aan hebt staan, verder hoef je niets te doen. Na het installeren van de software start je Experia Box opnieuw op. Je hebt dan een minuut of vijf geen verbinding.

Ik verwacht dat Telfort (en alle andere providers via KPN die de EBv10 uitleveren) ook updates gaan verspreiden, alleen heb ik geen idee welk versienummer die van Telfort gaat zijn en wanneer die gaan uitrollen.
Als je op de link gaat staan, zie je als het goed is het serienummer.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10-instellen.htm
Reputatie 1
even een vraagje hoe herken ik de nieuwste update, welk nummer van de update zou dan in mijn V10 moeten staan ?
even een vraagje hoe herken ik de nieuwste update, welk nummer van de update zou dan in mijn V10 moeten staan ?

De laatste versie (met de fout) zou zijn: V1.01.01T01.7
Ergens in die cijferreeks 1 getal hoger..
Reputatie 1

De laatste versie (met de fout) zou zijn: V1.01.01T01.7
Ergens in die cijferreeks 1 getal hoger..

bedankt
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Is de nieuwe firmware de oplossing? Wanneer gaat telfort het uitrollen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Pierre, over het uitrollen is nog geen definitieve tijdslijn bekend. De tests met de nieuwe firmware gaat volgende week bij klanten gestart worden. Zijn die resultaten goed, dan rollen wij het uit naar al onze klanten.
Hoi Pierre, over het uitrollen is nog geen definitieve tijdslijn bekend. De tests met de nieuwe firmware gaat volgende week bij klanten gestart worden. Zijn die resultaten goed, dan rollen wij het uit naar al onze klanten.

Ha Wieger,

Bij deze wil ik mijn EB10 beschikbaar stellen om te updaten...

Lijkt me een zinvolle omgeving voor een test (dm me maar voor de details).

Mvg
Reputatie 3
Ik wil ook wel testen 🙂
Reputatie 1
Ik wil ook de sottware wel testen!:D
Reputatie 4
Badge +1
En hoe verlopen de testen?
Wanneer wordt het breed uitgerold?

Waarom is Telfort niet tegelijk met KPN begonnen met testen?
Telfort klanten hebben nu nog weken langer gedoe hebben met WiFi.
Ik vind dat toch wel wat eigenaardig.
Reputatie 1
ik wil het ook testen ,of is het update al begonnen bij iedereen ?
@Stephen - Telfort @Jurgen - Telfort Is er ondertussen alweer wat nieuws te melden? 5 maart is alweer even geleden...
Reputatie 4
Badge +1
Op 27 februari is KPN begonnen met de uitrol van de nieuwe FW en op 12 maart heeft KPN de laatste modems voorzien van de nieuwste FW die het probleem oplost.
Het is inmiddels 20 maart, 3 weken!!!! nadat KPN is begonnen met de uitrol.
En bij Telfort blijft het angstvallig stil, wat mij betreft echt van de zotte.
Reputatie 3
Vannacht is het modem V10 bjigewerkt naar firmware V1.01.01T01.9. Kan Telfort een changelist beschikbaar stellen?
Reputatie 8
Badge +17
Vannacht is het modem V10 bjigewerkt naar firmware V1.01.01T01.9. Kan Telfort een changelist beschikbaar stellen?Telfort heeft geen changelist.
Reputatie 8
Badge +10
Telfort heeft geen changelist.
Ik denk dat ze die best wel hebben maar ze publiceren deze niet... 😉
En de problem manager mag wel wat meer chasen 😉
Reputatie 1
Bij mij is de V10 ook geupdate naar V1.01.01T01.9, ben wel heel benieuwd of na deze update het script dat WiFi om de 3 dagen uit/aan zet ook niet meer nodig is en dus ook niet meer draait.
Hier ook vanacht de nieuwe versie, dus uitrol is begonnen.
Reputatie 1
Hier in Eindhoven nog oud.
Is ie toevallig te forceren met een fabrieksinstelling dat jullie weten?

Reageer