beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

• 8 december 2017
  • 247 reacties
  • 23379 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 1
quote]
Vanochtend bij het opstarten van de modem blijft de WiFi uit. Dus is er niets meer aan de hand.

Wat de firmware updates betreft is het niet mogelijk deze handmatig in te stellen?

Het advies om de modem gewoon aan te laten staan blijft staan... :8
Firmwareupdates kunnen niet handmatig worden geïnstalleerd, het benodigde bestand is niet verkrijgbaar.

Liever niet. De modem gebruikt wel stroom en dat is niet goed voor het milieu. Minder stroom gebruiken betekent minder uitstoot CO2.
Reputatie 1

Onderwerp: WiFi-problemen bij de V10

Beschrijving: Klanten ervaren problemen met WiFi bij gebruik van een ExperiaBox V10 na de laatste firmware-update. We zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Ik heb geen problemen met WiFi omdat ik het nooit gebruik. Maar wanneer heeft de laatste firmware-update plaatsgevonden? Misschien heb ik deze (nog) niet ontvangen.
Reputatie 8
Ga naar de inlogpagina van de router en kijk helemaal onderaan de web-pagina achter de regel:
"©️2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden" | Daar staat de firmware versie.

De laatste versie (met de fout) zou zijn: V1.01.01T01.7
Reputatie 1
Ga naar de inlogpagina van de router en kijk helemaal onderaan de web-pagina achter de regel:
"©️2008-2017 ZTE Corporation. Alle rechten voorbehouden" | Daar staat de firmware versie.

De laatste versie (met de fout) zou zijn: V1.01.01T01.7

Ja, deze versie is al geinstalleerd.
Door het wegvallen van mijn WIFI heb ik nu dus mijn internet bundel van deze maand al verbruikt. Wel jammer dat niet beter word gecommuniceerd. Is er inmiddels al een oplossing. Een reset van mijn modem 2x per dag automatisch zou voor mij tijdelijk wel een optie zijn.
Reputatie 1
Badge
Zie dat nu sinds vorige week vrijdag de 5GHZ wifi weer aanstaat op de experiabox. Had deze zelf uitgezet. Tot nu toe blijft het stabiel. Mooi dat het is opgelost.
Het begint een beetje irritant te worden dat 5Ghz wifi steeds weer automatisch aan gaat terwijl ik het zelf uitschakel. Het heeft er heel erg de schijn van dat het aanzetten van 5Ghz zorgt dat ik problemen heb met m`n wifi.
Ondertussen heb ik nog steeds een brakke firmware waar de problemen mee zijn ontstaan: Software Version V1.01.01T01.7
Reputatie 8
Badge +17
Het begint een beetje irritant te worden dat 5Ghz wifi steeds weer automatisch aan gaat terwijl ik het zelf uitschakel. Het heeft er heel erg de schijn van dat het aanzetten van 5Ghz zorgt dat ik problemen heb met m`n wifi.
Ondertussen heb ik nog steeds een brakke firmware waar de problemen mee zijn ontstaan: Software Version V1.01.01T01.7
Bij de WiFi instellingen, onder "Advanced" kan je voor de beide frequenties de radio op UIT zetten

Bij de WiFi instellingen, onder "Advanced" kan je voor de beide frequenties de radio op UIT zetten

Die 5Ghz heb ik al uit staan, maar die gaat eens in de zoveel tijd vanzelf weer aan. Als ik 2.4 ook uit zet heb ik volgens mij helemaal geen Wifi meer...

Die 5Ghz heb ik al uit staan, maar die gaat eens in de zoveel tijd vanzelf weer aan. Als ik 2.4 ook uit zet heb ik volgens mij helemaal geen Wifi meer...

Klopt! 🙂
Weet iemand dit?
Laatst naar advies over deze storing mijn 5GHz uitgezet.
NU wil ik die weer aanzetten, maar blijkt die al aan te staan.
Heeft Telfort dit vanaf afstand zelf gedaan???
Is dit onderdeel van de update die ze hebben doorgevoerd?
Weet iemand dit?
Laatst naar advies over deze storing mijn 5GHz uitgezet.
NU wil ik die weer aanzetten, maar blijkt die al aan te staan.
Heeft Telfort dit vanaf afstand zelf gedaan???
Is dit onderdeel van de update die ze hebben doorgevoerd?

Waarschijnlijk wel.
Dat hebben ze bij mij al meerdere keren gedaan volgens mij. Want bij het herstarten van m`n xperiabox verandert er niks aan m`n instellingen.
Reputatie 3
Volgens mij komt er binnenkort een update uit die de WIFI problemen moet fixen. Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
Bij mij is de 5 GHz ook vanzelf weer aangezet. Erg irritant..

Overigens las ik vorige week in een van de updates dat de leverancier een fix zou hebben aangeleverd, maar die update is weer verwijderd. Hoe zit het nu precies?
Reputatie 1
kpn forum

Update 8 februari
Goed nieuws! We testen de nieuwe software voor de Experia Box V10
We hebben nieuwe software voor de Experia Box V10 (modem). Deze software wordt nu zorgvuldig getest. We willen zeker weten dat deze update deze WiFi-storing oplost. Als de tests goed gaan verwachten we op korte termijn met deze software je modem te updaten. Je krijgt van ons een bericht als we de software hebben geïnstalleerd. Je hoeft daar zelf niets voor te doen
Reputatie 8
Badge +16
Excuses voor het uitblijven van updates. Er draait op dit moment eens per drie dagen een script om de wifi in de V10 modems uit- en aan te zetten. Hiermee halen wij een deel van de impact van de wifi storing weg. Het script is niet ingericht om te herkennen dat de wifi uit staat en niet aangezet hoeft te worden. Concreet betekent dit dat de wifi om de paar dagen weer aan zal springen.
Vreemde gang van zaken dat script.

Het advies is om 5 GHz uit te zetten en alleen 2.4 GHz te gebruiken. In de praktijk blijkt dit ook te werken en blijven de verbindingen stabiel. Waarom dan een script draaien dat tegen jullie eigen advies in de 5 GHz weer aan zet?
Reputatie 8
Dat is de onvolkomenheid van een niet goed doordacht script waar de praktische opties zoals het uitpakt daar niet in voorziet.

Of met andere woorden, in het script is niet voorzien dat de WiFi uitgeschakeld zou kunnen zijn, en die instelling ook gestand blijft bij het draaien van dat script.
Reputatie 4
Badge +1
KPN is inmiddels begonnen met het uitrollen van een nieuwe firmware.

Er is inderdaad bij een beperkte groep klanten (10k) nieuwe software uitgerold. Dit is, na de interne testen, een soort publieke testuitrol om te zien wat het effect is met een grotere groep. De precieze datum daarvoor is niet van te voren doorgegeven, vandaar dat ik dit niet kon melden. Er wordt nu gekeken wat het effect is, en vervolgens wordt de planning afgetikt voor de rest van de uitrol. Dat verwachten we op hele korte termijn.

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731/index47.html#post586272
Reputatie 8
Badge +17
KPN klanten of ook bij Telfort/NLE?
Heeft deze uitrol ook een eigen firmware nummer? Zo ja, welke?
Reputatie 4
Badge +1

Voor KPN klanten is het V1.01.00T03.4 geworden

En wat was de oude KPN?
Reputatie 4
Badge +1

En wat was de oude KPN?

Je kan ook even de link kunnen aanklikken die ik postte?
Het was V1.01.00T03.2
'Bij KPN is het probleem met de experia 10 box schijnbaar wel opgelost sinds begin februari. Dit was te zien bij het programma Kassa. Wanneer zijn wij aan de beurt? En hoe zit het met de compensatie nou je al sinds begin november met deze problemen zit?'

Reageer