beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

• 8 december 2017
  • 247 reacties
  • 23379 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 8
Badge +10

hoi enterprise
wat is beter up of down?

Hoe minder FEC-errors hoe beter, maar je moet dat wel juist intepreteren.
Hoe stabieler de verbinding hoe lager het aantal errors en correcties van die errors
(gemiste 'losse bits' in de datastream).
Je moet echter van veel grotere aantallen errors ook niet gelijk schrikken, dat kan per dag in de miljoenen lopen, zonder dat je daar iets van merkt.
Het heet niet voor niets Forward Error Correction, dus het zijn gecorrigeerde fouten.

Maar zoals gezegd, de errors worden door de modem d.m.v. een algoritme vanzelf herstelt en je merkt er niets van.
Pas als de verbinding instabiel wordt zal je zien dat het aantal errors oploopt, vaak zelfs tot in de miljarden.

Ik zie in je reactie hierboven FEC-errors up/down 20/279 staan bij een uptime van de modem van ruim 27 minuten.
Dat zijn heel weinig error-correcties in een half uur en dat betekent dat je een hele stabiele verbinding hebt..! 👍
Reputatie 1

hoi enterprise
wat is beter up of down?

Hoe minder FEC-errors hoe beter, maar je moet dat wel juist intepreteren.
Hoe stabieler de verbinding hoe lager het aantal errors en correcties van die errors
(gemiste 'losse bits' in de datastream).
Je moet echter van veel grotere aantallen errors ook niet gelijk schrikken, dat kan per dag in de miljoenen lopen, zonder dat je daar iets van merkt.
Het heet niet voor niets Forward Error Correction, dus het zijn gecorrigeerde fouten.

Maar zoals gezegd, de errors worden door de modem d.m.v. een algorithme vanzelf herstelt en je merkt er niets van.
Pas als de verbinding instabiel wordt zal je zien dat het aantal errors oploopt, vaak zelfs tot in de miljarden.

Ik zie in je reactie hierboven FEC-errors up/down 20/279 staan bij een uptime van de modem van ruim 27 minuten.
Dat zijn heel weinig error-correcties in een half uur en dat betekent dat je een hele stabiele verbinding hebt..! 👍

thx en dat wilde ik weten,ik vondt vreemd dat mijn wifi van v10 beter was dan die van v8 .
Alleen begreep ik die fec error niet .

Ik heb op de v10 4 extern antenne gebouwd ,in de hele huis heb ik nu 25db signaal . tot nu toe is mijn wifi niet uitgevallen owe ja v10 is mijn eigendom gekocht via markplaats .
Reputatie 8
Badge +10

thx en dat wilde ik weten,ik vondt vreemd dat mijn wifi van v10 beter was dan die van v8 .
Alleen begreep ik die fec error niet .

FEC errors hebben niets met je wifi-verbinding te maken, alleen met de stabiliteit van de verbinding tussen de KPN-centrale en jouw modem.

Ik heb op de v10 4 extern antenne gebouwd ,in de hele huis heb ik nu 25db signaal . tot nu toe is mijn wifi niet uitgevallen owe ja v10 is mijn eigendom gekocht via markplaats .

Prima, niks meer aan doen..!
Mocht je dezefde SSID gebruiken dan van de V10 zou dat nog wel problemen kunnen geven?
Dus gebruik andere SSID's / wachtwoorden dan van de V10.
En schakel de WiFi van de V10 volledig uit. Wat levert dat op?

Heb dat geprobeerd
V10 uitgeschakeld
Andere SSID en wachtwoord
Kan laptop moeilijk contact maken
Als er dan al contact is, is de internet zeeeeer traag
iPad en iPhone gaat wel goed.
Internet is dan wel lekker snel
Wat kan dat dan zijn?, iets softwarematigs in laptop?..
Mocht je dezefde SSID gebruiken dan van de V10 zou dat nog wel problemen kunnen geven?

Heb dat geprobeerd
V10 uitgeschakeld

Nog eens met totaal andere SSID en ww
In eerste instantie gemakkelijk contact
Snelheid lijkt op speedtest goed te zijn, initieel >4000kbyte/sec, maar zeer traag daarna........
Uiteindelijke snelheid is dan 46,7 KByte/sec....

Heb dat geprobeerd
V10 uitgeschakeld

Nog eens met totaal andere SSID en ww
In eerste instantie gemakkelijk contact
Snelheid lijkt op speedtest goed te zijn, initieel >4000kbyte/sec, maar zeer traag daarna........
Uiteindelijke snelheid is dan 46,7 KByte/sec....

En nu is ook downloadsnelheid iPad erg traag
Dit geld alleen voor 2,4 GHz netwerk. Met iPhone kan ik er zelfs geen contact mee maken!,,
Reputatie 8
Daar kan ik "op afstand" helaas geen chocolade van maken.
Daar kan ik "op afstand" helaas geen chocolade van maken.
Raar hè?
Het lijkt alsof het wifiverkeer over 2,4ghz ergens fout gaat binnen de V10 router.
Hoe en wat weet ik niet
Heb ook andere router geprobeerd (ASUS AC66U), super router, maar nu werkloos in de garage.
Heb m hiervoor weer geïnstalleerd.
Alleen verkeer over 5ghz gaat goed, over 2,4 blijven er op laptop en iPad/iPhone problemen. Traag, kent netwerk niet, of wachtwoord niet juist
Heb vermoeden dat het niet door WiFi zelf komt maar echt dus in de router zit
Alle 2,4ghz verkeer zal ergens gemarkeerd zijn, waardoor specifiek die data problemen geeft
Reputatie 8
Raar is het zeker, omdat data-verkeer wat via WiFi binnenkomt in het Access Point verder als "bekabelde" data verder gaat naar de Experia Box.
Dat stukje WiFi is onderdeel van het Acess Point zelf, niet van de Experia Box.

Betekent inderdaad wel dat er wel iets heel rigoureus fout zit in de Experia Box.
Wanneer ik de ASUS niet met V10 verbind, blijken er geen probleem te zijn met wachtwoord, netwerk etc.....
Dus is er een “besmetting” via de v10
Heeft de Zyxel p-2812hnu-f1 hier ook last van?

Continu is wifi prut en ook bekabeld, ligt het vaak plat.
Graag een snelle oplossing want 2 dagen half internet, daar kunnen we niets mee!!

grt Leon
Reputatie 1
Gisteren bij het opstarten van de modem blijkt de Wifi te zijn ingeschakeld. Dit wil ik absoluut niet!

Ik doe het expres uit omdat de verbinding met mijn computer m.b.v. een Ethernet-kabel verbonden wordt.

Wat mijn smartphone betreft heb ik een grote databundel van 20GB/maand dus heb ik WiFi ook niet nodig voor deze.

Ik heb al ingelogd op de modem om WiFi weer uit te zetten dus a.u.b. ga deze niet opnieuw aanzetten.
Reputatie 8
Badge +10

Graag een snelle oplossing want 2 dagen half internet, daar kunnen we niets mee!!

grt Leon

Nee, de ZyXEL heeft andere firmware.
Je zal de oorzaak dus ergens anders moeten zoeken, zoals een brak ISRA-punt of kabel tussen de modem en het ISRA-punt.
Reputatie 8
Badge +10
Gisteren bij het opstarten van de modem blijkt de Wifi te zijn ingeschakeld. Dit wil ik absoluut niet!

Ik doe het expres uit omdat de verbinding met mijn computer m.b.v. een Ethernet-kabel verbonden wordt.

Wat mijn smartphone betreft heb ik een grote databundel van 20GB/maand dus heb ik WiFi ook niet nodig voor deze.

Ik heb al ingelogd op de modem om WiFi weer uit te zetten dus a.u.b. ga deze niet opnieuw aanzetten.

Vreemd, niemand zet de wifi op afstand aan hoor, ook Telfort niet.
Wellicht heb je de blauwe knop rechtsboven per ongeluk aangetikt en dan gaat de wifi inderdaad aan.

grt Leon

Nee, de ZyXEL heeft andere firmware.
Je zal de oorzaak dus ergens anders moeten zoeken, zoals een brak ISRA-punt of kabel tussen de modem en het ISRA-punt.

Of de wifi module van je Zyxel is door ouderdom aan het overlijden.
Ik zou voor een vervangende V8 bellen of een eigen topic starten.
Reputatie 8
Badge +10

Of de wifi module van je Zyxel is door ouderdom aan het overlijden.
Ik zou voor een vervangende V8 bellen of een eigen topic starten.

Ik lees dat het bekabeld ook prut is, vandaar mijn verdenking richting ISRA, bekabeling.
Maar een nieuwe modem lijkt me sowieso een goed plan... 👍
Reputatie 1

Vreemd, niemand zet de wifi op afstand aan hoor, ook Telfort niet.
Wellicht heb je de blauwe knop rechtsboven per ongeluk aangetikt en dan gaat de wifi inderdaad aan.

Er staat geen blauwe knopjes op mijn Experia Box V10. Bedoel je het witte "Herstel" knopje misschien die wel rechtsboven staat? Ik heb dat wel bekeken en het lijkt alsof het permanent ingedrukt staat maar ik heb dat niet gedaan en ik ben de enige die op mijn adres woon.

Ik zet de modem wel uit als ik naar bed ga maar daar gebruik ik het knopje aan de zijkant om deze aan-en uit te zetten.

Als de Wifi morgen opnieuw aanstaan wat moet ik doen?
Reputatie 8
Badge +10
@TeIV

Ik zie nu dat ik je bericht verkeerd heb gelezen, ik dacht dat je een ZyXEL hebt.

Is het wellicht zo dat de V10 na inschakelen de wifi uit zichzelf aanzet bij het opnieuw opstarten..?
Test dit eens door de V10 een nacht aan te laten staan.

Daarnaast is het niet aangeraden om de modem 's nachts uit te zetten maar daar zal je je redenen voor hebben.
De modem is gemaakt om 24/7 te functioneren en kan er tegen.
Daarnaast wordt de firmware altijd 's nachts tussen 03.00 en 04.00 naar de modem gepushed en die updates kan je dus missen.
Reputatie 1
@TeIV

Ik zie nu dat ik je bericht verkeerd heb gelezen, ik dacht dat je een ZyXEL hebt.

Is het wellicht zo dat de V10 na inschakelen de wifi uit zichzelf aanzet bij het opnieuw opstarten..?

Daarnaast is het niet aangeraden om de modem 's nachts uit te zetten maar daar zal je je redenen voor hebben.
Daarnaast wordt de firmware altijd 's nachts tussen 03.00 en 04.00 naar de modem gepushed en die updates kan je dus missen.

Vanochtend bij het opstarten van de modem blijft de WiFi uit. Dus is er niets meer aan de hand.

Wat de firmware updates betreft is het niet mogelijk deze handmatig in te stellen?
Reputatie 1
@TeIV

Vanochtend bij het opstarten van de modem blijft de WiFi uit. Dus is er niets meer aan de hand.

Wat de firmware updates betreft is het niet mogelijk deze handmatig te laten installeren?
Reputatie 1
[quote=TelV]@TeIV

Wat de firmware updates betreft is het niet mogelijk deze handmatig te laten installeren?
Reputatie 1
[quote=TelV][quote=TelV][quote=TelV]@TeIV

Reputatie 8
Badge +10
quote]

Wat de firmware updates betreft is het niet mogelijk deze handmatig in te stellen?

Het advies om de modem gewoon aan te laten staan blijft staan... :8
Firmwareupdates kunnen niet handmatig worden geïnstalleerd, het benodigde bestand is niet verkrijgbaar.
Reputatie 8
Badge +10
N.B. als je een reactie wil aanpassen kan je dat doen door op de drie stipjes rechts onder je posting te klikken.
Steeds een nieuwe reactie plaatsen wordt een rommeltje... :8
Reputatie 1
vreemd dat iedereen na een update verschillenden problemen ondervinden .Mijn probleem is wifi 2,4ghz onstabiel 5ghz perfect .

wat ik binnen krijg kwa snelheid is weer gezakt.
Actual rate (Up/Down) 2046/17022 kbps
Attainable rate (Up/Down) 3478/30061 kbps

profile 8b naar 17b en daarna weer terug naar 8b ?? .

Tijd om op zoek te gaan naar andere provider .weet er iemand al inmiddels welk provider beter is ?.
Of een mobile sim met alleen onbeperkt internet ,en als hotspot gebruiken .
Mijn vrouw heeft een bedrijf mobile met een internet van 100mb ,onbeperkt en het werk 100% perfect

Reageer