beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

• 8 december 2017
  • 247 reacties
  • 22767 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Volgens google komt er vandaag (18-01!) een update voor de problemen met de mDNS packets.Google heeft de beta van "Google Play services" (versie 11.9.73) publiek gezet.

zoals aangegeven scheelt dit (enorm) in aantallen MDNS pakketten, maar de connectiviteitsproblemen met de V10 modem zijn daarmee niet opgelost.

de WiFi op beide banden, 2,4GHz en 5GHz, verliezen hun connectiviteit.
voorbeeld: de TV verbindt via WiFi wél met 5GHz, maar er komt geen content via WiFi. Als ik de TV verbind met 2,4GHz Accesspoint van de V10 dan is binnen de kortste keren de connectie verdwenen.
via een apart AccesPoint op 2,4GHz kan ik de TV gewoon verbinden en deze behoudt de verbinding en je kan gewoon Internet content gebruiken, zoals Netflix, programma gemist, YouTube, enz...
Badge +13
Er is een update over Chromecast en Android. We hebben de update voor je vertaald naar het Nederlands.  Of ga naar direct naar de uitleg.

Bekend probleem
Langzame Wi-Fi met Android en ingebouwde Chromecast apparaten.
We zijn op de hoogte van een probleem waarbij ingebouwde Chromecast apparaten mogelijk invloed hebben op de prestaties van WiFi-netwerken.

Samenvatting van het probleem
In bepaalde situaties kan een fout in de Cast-software op Android-telefoons ten onrechte een grote hoeveelheid netwerkverkeer verzenden, wat de wifi-netwerken kan vertragen of tijdelijk kan beïnvloeden. De specifieke impact op het netwerk is afhankelijk van de router.

Wie heeft er last van?
Mensen met een Android-telefoon en een Chromecast-ingebouwd apparaat (zoals een Chromecast of Google Home-apparaat) op hetzelfde Wi-Fi-netwerk ondervinden mogelijk dit probleem.

Oplossing en volgende stappen
Het team heeft het probleem geïdentificeerd en stelt actief een correctie beschikbaar, die op donderdag 18 januari wordt geïntroduceerd via een Google Play-service üpdate.
Probeer in de tussentijd uw Android-telefoon opnieuw op te starten en controleer of uw wifi-router de meest recente firmwareversie gebruikt.

Tegelijkertijd gaat KPN door met het onderzoek naar de WiFi-problemen om er voor te zorgen dat alle problemen worden opgelost. In de tussentijd adviseren we je om de 5ghz band uit te zetten als tijdelijke oplossing.
Reputatie 8
Badge +17
@All,

Excuses voor het uitblijven van updates. Er wordt nog steeds gewerkt aan de oplossing. Vanaf nu worden de updates weer per dag vermeld.
Uh, waar dan?
Ik zie geen dagelijkse updates... Ik had gehoopt dat KPN een oplossing heeft (of bijna, dan) waardoor die dagelijkse updates gerechtvaardig blijken...
Nu een week een nieuw Telfort abo met de Experia V10. Nu al vaker het modem uit/aan moeten zetten om weer wifi te krijgen, dan de 10 jaar hiervoor. Niet leuk, dus niet blij 😞. Hoop dat dit snel wordt opgelost.
Reputatie 1
@All,

Excuses voor het uitblijven van updates. Er wordt nog steeds gewerkt aan de oplossing. Vanaf nu worden de updates weer per dag vermeld.
Reputatie 1
begrijp niet goed dat KPN in het weekend alles stil legt en het onderzoek pas weer op de maandag oppakt, zo belangrijk is dit dus waarschijnlijk voor KPN niet. Ik begrijp dat Telfort hier ook niet veel meer aan kan doen, uiteindelijk is KPN de beheerder van het netwerk.
Ben wel bang dat er tussentijds een hoop klanten van zowel KPN als Telfort overstappen naar een kabel provider zoals Ziggo. Echt zonde van het ADSL !!!
Reputatie 1
telfort heeft toch ook nog een v8 , of heeft deze ook een storing
Hier ook al een dikke maand problemen. 5g uitgeschakeld, leek heel even de oplossing. Toen via telfort een wifi versterker ontvangen, zonder nuttig resultaat.... Een maand verder dus nog steeds dezelfde problemen, je mag toch meer verwachten!
Badge +18
Hier ook al een dikke maand problemen. 5g uitgeschakeld, leek heel even de oplossing. Toen via telfort een wifi versterker ontvangen, zonder nuttig resultaat.... Een maand verder dus nog steeds dezelfde problemen, je mag toch meer verwachten!

Wat gaat er dan mis met de wifi versterker?
Deze toch wel bedraad aan het modem gekoppeld?

Wat gaat er dan mis met de wifi versterker?
Deze toch wel bedraad aan het modem gekoppeld?

Ja deze is bedraad aangesloten maar de verbinding blijft wegvallen. Modem moet meerdere keren per dag gereset worden.
Badge +18
Dan valt je bedrade verbinding weg.
Dat staat los van de V10 wifi problemen benoemd in dit topic.
Ik denk dat het beter is hier een apart topic over te starten.
Dan valt je bedrade verbinding weg.
Dat staat los van de V10 wifi problemen benoemd in dit topic.
Ik denk dat het beter is hier een apart topic over te starten.

De wifi versterker versterkt toch de wifi van de V10 ongeacht of deze nou bedraad of wireless is aangesloten? Als de wifi van de V10 wegvalt kan die toch niet versterkt worden of begrijp ik het verkeerd? (Sorry niet erg veel verstand van)

De bedrade verbinding op de pc en tv blijft wel gewoon werken.
Badge +18
Maar als je de versterker bedraad op het modem aansluut moet het wifi signaal van de versterker gwwoon in stand blijven. Dat heeft dan geen last met de wifi perikelen van de V10.
Reputatie 8
De wifi versterker versterkt toch de wifi van de V10 ongeacht of deze nou bedraad of wireless is aangesloten? Als de wifi van de V10 wegvalt kan die toch niet versterkt worden of begrijp ik het verkeerd?
Je begrijpt het inderdaad verkeerd.
Maar is ook niet verwonderlijk in de vreemde benaming "WiFi versterker". Er wordt helemaal niets versterkt. Een zeer verwarrende marketing benaming die mensen al snel op het verkeerde been zet.

In het geval van een bedrade verbinding werkt de "versterker" als een separaat "WiFi station".
De connectie gaat bedraad tot aan de "verterker" en gebruikt daar zijn eigen WiFi spot.
Dat staat in dat geval helemaal los van de capaciteiten van de WiFi van de Experia Box V10.
Die zou je zelfs helemaal kunnen uitschakelen.

In het geval je die draadloos gebruikt, maakt de "versterker" gebruik van een draadloze verbinding met die van de WiFi van de Experia Box V10. Ben je aangewezen op de wel of niet slechte ontvangst tussen die twee stations / WiFi spots. Niet anders als dat je met mobiele apparaten connectie hebt met de WiFi van de hoofd-router. Met alle remmende en negatieve aspecten die er aan ten grondslag liggen.

Is die verbinding zeer belabberd / slecht, krijg je onderling daarin nooit een fatsoenlijke data-overdracht.
Door de gekozen techniek bovendien maximaal de HELFT van de toch al reeds belabberder verbinding.
Dat je op zichzelf met een mobiel apparaat misschien een heel goede verbinding hebt met die WiFi-versterker zelf, doet niets af aan de belabberde verbinding tussen Experia Box V10 en de WiFi-versterker.

Alles is zo sterk als de zwakste schakel in de keten.
De wifi versterker versterkt toch de wifi van de V10 ongeacht of deze nou bedraad of wireless is aangesloten? Als de wifi van de V10 wegvalt kan die toch niet versterkt worden of begrijp ik het verkeerd?
Je begrijpt het inderdaad verkeerd.
Maar is ook niet verwonderlijk in de vreemde benaming "WiFi versterker". Er wordt helemaal niets versterkt. Een zeer verwarrende marketing benaming die mensen al snel op het verkeerde been zet.

In het geval van een bedrade verbinding werkt de "versterker" als een separaat "WiFi station".
De connectie gaat bedraad tot aan de "verterker" en gebruikt daar zijn eigen WiFi spot.
Dat staat in dat geval helemaal los van de capaciteiten van de WiFi van de Experia Box V10.
Die zou je zelfs helemaal kunnen uitschakelen.

In het geval je die draadloos gebruikt, maakt de "versterker" gebruik van een draadloze verbinding met die van de WiFi van de Experia Box V10. Ben je aangewezen op de wel of niet slechte ontvangst tussen die twee stations / WiFi spots. Niet anders als dat je met mobiele apparaten connectie hebt met de WiFi van de hoofd-router. Met alle remmende en negatieve aspecten die er aan ten grondslag liggen.

Is die verbinding zeer belabberd / slecht, krijg je onderling daarin nooit een fatsoenlijke data-overdracht.
Door de gekozen techniek bovendien maximaal de HELFT van de toch al reeds belabberder verbinding.
Dat je op zichzelf met een mobiel apparaat misschien een heel goede verbinding hebt met die WiFi-versterker zelf, doet niets af aan de belabberde verbinding tussen Experia Box V10 en de WiFi-versterker.

Alles is zo sterk als de zwakste schakel in de keten.

Super bedankt voor dit antwoord!
Volgens de beschrijving van Telfort moest ik hem bedraad aansluiten en gewoon de wifi van de modem gebruiken. Logisch dus dat dit niets doet!
Ik heb de SSID code en wachtwoord op de versterker zien staan maar deze komt niet naar voren bij beschikbare wifi. Telfort klantenservice vertelde dat de "versterker" alleen het eigen wifi netwerk versterkt. Met andere woorden: toch wachten op een oplossing!
Reputatie 8
Ik heb de SSID code en wachtwoord op de versterker zien staan maar deze komt niet naar voren bij beschikbare wifi.
Mogelijk heb je in de wijze van instellen, daarin de SSID overgenomen van de V10 ?
Met de problemen van de V10 zelf zou ik in ieder geval een andere SSID instellen dan die van de V10.
Hoe je dat doet kan ik je echter niet aangeven. Ik heb niet zo'n WiFi versterker.
Waar blijft de dagelijkse update die jullie hebben beloofd???? sinds dit bericht echt niet iedere dag een update gezien! gevalletje aan het lijntje houden??

dit probleem duurt nu al bijna 2 maanden, begin het nu wel zat te worden, jullie communicatie is dramatisch! je moet alles zelf maar uit zien te vogelen, voor de mensen die weinig met forums hebben komt er dus helemaal geen info, omdat jullie geen mailing naar jullie klanten sturen.

wat gaan jullie ter compensatie regelen voor deze drama maanden??
[quote=Babylonia]
Hoe je dat doet kan ik je echter niet aangeven. Ik heb niet zo'n WiFi versterker.

Ik kan er helaas niets van vinden. Net zoals de rest maar wachten op de oplossing vanuit Telfort. (Word wel tijd)
Bedankt voor je hulp Babylonia!
Reputatie 8
Badge +11
Beetje offtopic, maar toch een antwoord voor @DSJ....
Je kunt op de versterker inloggen zoals je bij je router inlogt. Wachtwoord staat op de onderzijde van de versterker.
Eenmaal ingelogd vind je links, als vierde van boven: Acces Point instellingen. Daar kun je (onder andere) de SSID wijzigen.

In mijn situatie hangt de versterker bekabeld aan de router en log ik vanaf de laptop (W10) draadloos in via Netwerk.

Aanvulling: ik heb een work-around. Als je wel kun inloggen op je router verander je daarvan de SSID. Zo is het bij mij ook ontstaan 😳
...en is het nog slechter dat het ook niet meer via andere access point werkt.
Dat lijkt me sterk. De WiFi van andere apparaten staan op zichzelf, en hebben niets van doen met de WiFi van de hoofdrouter. In zoverre de Access Points op zichzelf bekabeld zijn aangesloten met de hoofdrouter ---> is praktisch gezien de enig juiste manier om een Access Point in te zetten.
Zijn ze niet op die wijze aangesloten, maak je geen goed gebruik van Access Points

Gekke is dat ik een acces point (Linksys e3000 als AP geconfigureerd) heb achter de V10.
Ook hier problemen, maar op 2,4 GHz netwerk.
Kan niet verbinden, wachtwoord klopt niet etc.
5 GHz, geen problemen.
Haal ik de kabel vanuit de V10 naar de Linksys er uit, dan wel goede verbinding mogelijk.
Wel erg vreemd
Reputatie 8
Mocht je dezefde SSID gebruiken dan van de V10 zou dat nog wel problemen kunnen geven?
Dus gebruik andere SSID's / wachtwoorden dan van de V10.
En schakel de WiFi van de V10 volledig uit. Wat levert dat op?
Reputatie 1
@All,

Uh, waar dan?
Ik zie geen dagelijkse updates... Ik had gehoopt dat KPN een oplossing heeft (of bijna, dan) waardoor die dagelijkse updates gerechtvaardig blijken...

wel bij de kpn.
https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
Reputatie 1
kan iemand mij uitleggen wat dit betekend FEC errors (Up/Down) 20/279 (Showtime 0 h 27 min 43 s)
Reputatie 8
Badge +19
kan iemand mij uitleggen wat dit betekend FEC errors (Up/Down) 20/279 (Showtime 0 h 27 min 43 s)
FEC is forward error correction. Dat betekent dat fouten in de datatransmissie worden gecorrigeerd door je modem.
Reputatie 1
FEC is forward error correction. Dat betekent dat fouten in de datatransmissie worden gecorrigeerd door je modem.

hoi enterprise
wat is beter up of down?

Reageer