beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

• 8 december 2017
  • 247 reacties
  • 23442 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Na het uitschakelen van de 5G leek het aardig te gaan, maar nu is het ook op de 2,4 een drama! Telfort kom op en zet er meer mankracht op! Lijkt tijd voor een oplossing en vervolgens een vergoeding voor alle gezeik met julliie dienstverlening de laatste tijd!
Nu Wifi maar volledig uitgeschakeld op de Experiabox en de Netgear R7000 het werk laten doen wat de Experiabox hoort te doen.
Vorige week is een monteur langs geweest met WIFI versterker er bij aan te sluiten. Het leek weer even beter te zijn. Vandaag was het weer slecht? Het is ontzettend irritant voor de hele familie. Zoals eerder gevraagd zet de oude firmware terug totdat er een structurele oplossing is. De vorige werkte wel stabiel. En zet er een mannetjes bij voor een snellere structurele oplossing. Een compensatie is wel op zijn plaats na al die ongemakken. Dat moet ook een motivatie zijn om een snellere oplossing te creëren. Het duurt dadelijk al een maand. Als het zo niet lukt moet het blijkbaar weer naar kassa of zo?
Is er een nieuwe xperiabox die wel werkt? Want dan wil ik deze graag wel laten vervangen, want als de problemen niet opgelost worden dan is de dienstverlening al weken incompleet...
Reputatie 8
Er is nog wel een Experia Box V8. Maar die heeft slechts een enkele 2,4 GHz WiFi band. Die wil je waarschijnlijk ook niet. Staat bekend om zijn matige WiFi-prestaties, en is naar huidige begrippen eigenlijk sterk verouderd. (Naar mijn idee is de Experia Box V10 ook al verouderd).

Maar de V8 is wel minder "dicht getimmerd" in zijn firmware opties dan de V10.
Dus als men WiFi op een andere wijze kan betrekken, is die V8 misschien nog beter te prefereren dan een V10, afhankelijk van de andere opties die je wilt inzetten.
(Zelf heb ik ze hier beide, en gebruik juist de V8).

Maar ja, als je de WiFi van de V10 in dat geval dan toch niet gaat gebruiken, hoef je de modem/router ook niet meer uit te wisselen.
Ik wil gewoon dat de boel werkt zoals is afgesproken, hoe dat is doet er wat mij betreft niet toe. Maar dagelijks m`n modem resetten is geen structurele oplossing. Zojuist 5G weer uitgezet, want die was op miraculeuze wijze weer aan gegaan.
Reputatie 8
Ik wil gewoon dat de boel werkt zoals is afgesproken,...
Daar heb je helemaal gelijk in.
Reputatie 8
Omdat het probleem tevens ook speelt bij zowel TP-Link, Netgear als Synology, is er kennelijk een groter omvattend verband. Kwam toevallig een interessant artikel tegen op tweakers.net
Misschien speelt dat hier ook???

https://tweakers.net/nieuws/133965/google-cast-apparaten-veroorzaken-wifi-drop-outs-bij-verschillende-routers.html?nb=2018-01-13&u=1800
Reputatie 8
Aanvullend:
....routers from Asus, Linksys, Netgear, TP-Link or Synology....
https://www.myce.com/news/confirmed-issue-google-cast-causes-temporarily-wifi-drops-around-world-83428/#.WlveylPq3yA.google_plusone_share

Overigens ondervind ikzelf geen problemen met Chromecast. Ik gebruik Chromecast en apps om te streamen beperkt, en schakel zowel apps, als de Chromecast zelf werkelijk helemaal uit, als ik ze niet benut. (Met een draadloos schakelaartje onderbreek ik de stroom naar de Chromecast).

Het zou mogelijk ook kunnen schelen om de Chromecast een vast IP-adres te geven?? (Dat heb ik standaard altijd al zo ingesteld). Omdat mijn "gevoel" zegt dat het zoeken door apps die packets over het netwerk versturen om een Chromecast te vinden waarschijnlijk beperkt blijft (en in de cache van apparaten bewaard voor een volgende keer), als de connectie naar een Chromecast altijd hetzelfde is.
Reputatie 8
Overigens ondervind ikzelf geen problemen met Chromecast. Ik gebruik Chromecast en apps om te streamen beperkt, en schakel zowel apps, als de Chromecast zelf werkelijk helemaal uit, als ik ze niet benut. (Met een draadloos schakelaartje onderbreek ik de stroom naar de Chromecast)....
Vergeten te melden...
In mijn geval in combinatie met een Synology router. - (Een van de merken routers in het lijstje van routers die er problemen mee hebben. Asus, Linksys, Netgear, TP-Link en Synology).
Badge +13
Goed om te weten:
- Alle mogelijke oplossingen zijn of worden onderzocht, waaronder een vervangend modem en teruggaan naar oudere firmware. Een oplossing is nog niet gevonden.
- De ‘angel’ wordt gezocht op alle vlakken: het modem, de modemfirmware, de devices waarop Wi-Fi wordt gebruikt en alle combinaties van deze factoren.
- Zoals gezegd, werken verschillende partijen samen om het probleem te onderzoeken. Deze partijen overleggen dagelijks over de bevindingen en volgende acties.

Zodra er updates zijn, updaten we ook dit topic.
Reputatie 8
Badge +17
hmm, ik heb ook 2 ChromeCast's in huis: 1 (vast ingebouwd) in m'n Sony Google TV en 1 "échte" ChromeCast bij m'n zoon welke gekoppeld is aan zijn eigen Philips TV...
én ik heb de "google home" app op m'n SmartPhone...

en niet iedereen heeft een ChromeCast wat mogelijk verklaard dat niet iedereen last heeft van dit probleem...
Reputatie 8
De eerdere "willekeur" in de WiFi storingen zijn daardoor misschien beter te plaatsen??

Je kunt mogelijk baat hebben door als je niets meer cast, in het menu van de gebruikte app, die niet meer te laten verbinden met de Chromecast, maar terug de keuze te maken om je lokale apparaat zelf weer als afspeel apparaat te benutten. Daarna de gebruikte app zelf sluiten. (En zoals eerder aangehaald een vast IP-adres voor de Chromecasts).

Worden er (naar ik denk) in de achtergrond geen onnodige packets verstuurd of zoekacties gedaan naar een Chromecast. Tenminste zelf ondervind ik op die wijze geen problemen (met Synology). Het is eigenlijk een meer "ouderwetse" benadering van netjes de zaken afsluiten als je klaar bent. Er blijven op die wijze geen onnodige processen actief en je houd beter overzicht in je netwerkverkeer.

Maar wellicht zal Google zelf ook wel met extra verbeteringen komen in de controle van processen, en aanbevelingen naar app ontwikkelaars om dit soort netwerk "verstoppingen" te vermijden.
Reputatie 8
Badge +17
De eerdere "willekeur" in de WiFi storingen zijn daardoor misschien beter te plaatsen??Dat weet ik niet, ik heb (nog) niet gemeten. En meten is weten...

Ik heb de ChromeCast op de Sony GoogleTV al UITgeschakeld.

Misschien is dat niet eens nodig en ligt het aan de "Google Home" app op de smartphone.

Die app heb ik al van m'n toestel verwijderd.
Reputatie 8
Badge +17
https://www.reddit.com/r/Android/comments/7qb3k3/having_wifi_issues_lately_router_problems_linked/
Reputatie 8
Dat draadje had ik al vanuit een andere link opgemerkt en gaat dieper in op de problemen met Chromecast. Als tegenhanger. Zie juist mijn ervaringen met Chromecast zonder problemen.
Mogelijk juist door de wijze hoe ik met dit soort services omga zoals eerder vermeld??
(Overigens zolang het blijft werken, download ik nooit direct de laatste updates van apps).
https://www.synology-forum.nl/synology-router/wfi-signaal-verbreekt-regelmatig/msg240675/#msg240675

Overigens schijnt het probleem ook te komen door standaard afwijkende instellingen in de laatste versies Android die naar een Chromecast zoeken?? En in ieder geval hoe problemen te voorkomen, die toevallig "vers" (in tijd met een laatste onafhankelijk geplaatst bericht op het Synology forum) nu juist precies aansluit op datgene wat ik hiervoor in mijn vorige bericht heb uitgelegd ;)
https://www.synology-forum.nl/synology-router/wfi-signaal-verbreekt-regelmatig/msg241534/#msg241534
Reputatie 8
Badge +17
Het lijkt er op dat Google inziet dat er een wereldwijd probleem is:
https://www.myce.com/news/google-will-soon-release-fix-wifi-drops-caused-chromecast-home-83471/

Ik zeg niet dat het dé oplossing is, maar het zou wel een gedeeltelijke oplossing zijn...
Reputatie 8
Op het internationale Synology forum heeft een slimme gast de Chromecast problemen "meetbaar" met Wireshark kunnen onderscheppen met logging, en dat voor zijn situatie kunnen oplossen, door wat regels in de root van de router firmware toe te voegen, waardoor die pakketjes worden "gedropt".

Hij vond in de logging dat er op een gegeven moment 15.000 pakketjes per seconde werden gegenereerd, waarbij één pakketje per seconde meer dan voldoende zou moeten zijn om de connectie te controleren en vast te houden. (Dat is dus buiten de stream van muziek zelf).

Kennelijk ook afhankelijk van een nieuwe Android versie op zijn telefoon.

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=265&t=137668&p=514791#p514789
https://tweakers.net/nieuws/133997/kpn-heeft-oorzaak-wifiproblemen-experia-box-na-maand-nog-niet-gevonden.html?nb=2018-01-16&u=1200
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb alleen Android telefoons. Deze heb ik voorzien van de bèta van "Google Play services".
Als ik nu met Wireshark mijn netwerk monitor, zie ik niet bijzonder veel mDNS pakketten op het netwerk.
Omdat mDNS broadcast pakketten zijn worden deze op álle poorten van álle switches én via de WiFi in het netwerk verzonden en kan je deze dus op elke poort die mDNS pakketten met WireShark "zien".

Toch heb ik nog steeds connection problemen op het WiFi 5G netwerk. De smartphones, HEOS boxen en de "Sony Google TV" hebben moeite om op 5G te connecten terwijl dit vóór half-december nooit een probleem was.

Er speelt waarschijnlijk méér dan alléén die Android "Google Play services" app problemen.

En dan is het niet gek dat KPN nog geen oplossing heeft.

Gezien KPN de grootste moeite heeft met aanpassingen en de doorlooptijd van een change nogal lang is (kijk maar naar het poort 5000-6000 blocking probleem) verwacht ik niet snel een oplossing. 😞
Bij deze sluit ik mij graag aan. Voorheen had ik een v8, welke ver onder de maat presteerde. Sinds ik, na enig moeite doen, een v10 in huis heb merk ik dat ik vrijwel dagelijks mijn router moet resetten.

Het zou toch een verademing zijn, als Telfort (net zoals KPN), voor de verandering, de zaken in orde zou hebben.

Overigens heb ik over de snelheid niks te klagen, die is prima 🙂

Voor diegene die hier aan werken: Succes! Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen.
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Excuses voor het uitblijven van updates. Er wordt nog steeds gewerkt aan de oplossing. Vanaf nu worden de updates weer per dag vermeld.
Reputatie 8
Badge +17
Volgens google komt er vandaag (18-01!) een update voor de problemen met de mDNS packets.
Gisteren na een monteur van reggefiber (constateerde perfecte glasverbinding), een monteur van Guidion op bezoek gehad.
Blijkbaar weten de monteurs helemaal niets van de problemen met de Experiabox V10.
Glasmodem vervangen en een nieuwe V10 besteld, volgens mij gaat dat het probleem echt niet oplossen.....
Maar we wachten af.

Iemand wellicht ervaring met het aansluiten van een Netgear R7000 Nighthawk als vervanging van de Experiabox?
Snap dat daarmee de telefonie komt te vervallen, maar in de “oude leverstraar” glasvezel functioneerde deze router altijd perfect.
Sinds de overstap moest ik noodgedwongen naar de Experiabox met alle bijbehorende ellende.......

......
Iemand wellicht ervaring met het aansluiten van een Netgear R7000 Nighthawk als vervanging van de Experiabox?

Snap dat daarmee de telefonie komt te vervallen, maar in de “oude leverstraar” glasvezel functioneerde deze router altijd perfect.
Sinds de overstap moest ik noodgedwongen naar de Experiabox met alle bijbehorende ellende.......

Ik zou je verzoek om hulp bij het aansluiten van de Netgear in een nieuw topic doen.
Dat blijft dit topic "schoon".
Je kan die regel met dat verzoek tot een uur na plaatsing verwijderen.
Hier ook al ruim een maand problemen met wifi apparatuur. Na uitschakelen 5Ghz gaat het iets beter, maar o.a. mijn receiver blijft verbinding verliezen.. Ik hoop op een oplossing en passende compensatie door Telfort voor de ergernis!

Reageer