beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

• 8 december 2017
  • 247 reacties
  • 22790 keer bekeken

Toon het eerste bericht

247 reacties

Ik heb sinds een aantal dagen/weken last van een 5GHz Wifi met ingestorte downloadsnelheid. Elke keer wanneer mijn PC over 5Ghz een nieuwe verbinding met de Experiabox v10 opzet is de downloadsnelheid ingestort van normaal rond de 100Mb/s naar max 5Mb/s. Wanneer ik een herstart uitvoer van de Experiabox v10 lost het probleem zich tijdelijk op. Het lijkt er op dat de Experiabox sinds de update nieuwe verbindingen niet meer juist kan opzetten.
Tijdelijk naar 2,4Ghz overstappen is voor mij geen optie, omdat ik met de PC juist op 5GHz zit om de problemen van het zwakke 2,4 GHz wifi signaal van de Experiabox v10 te omzeilen, dwz. instabiele trage verbinding.
(Met de experiabox v8 bij het KPN abo had ik dit probleem niet. Sinds ik de experiabox v10 heb komen de 2,4GHz wifi signalen van een trits buren sterker door dan de eigen box die 3m van me vandaan staat:? )
Minimaal 2 keer per dag verbinding kwijt. Opnieuw opstarten devices helpt niet. De V10 herstarten is het enige wat helpt, net de 5Ghz band uitgezet, benieuwd of het tijdelijk helpt.
Overigens werkt Voip ook niet meer opitmaal.
Ik verneem graag spoedig een oplossing. Eerst een rollback van de firmware ?
Reputatie 1
Hier totaal geen problemen met de V10, 5 Ghz en 2,5Ghz werken prima en wifi verbinding valt ook niet weg hier.En dit is met de nieuwe firmwareversie!!.:8:8
Reputatie 2
Badge +3
Moet nu de v10 vaker resetten als meerdere devices van de wifi gebruik maken
Vind het werkelijk onbegrijpelijk dat KPN/telfort het probleem niet kunnen vinden, op tweakers staat nog doodleuk dat als de firmware teruggezet wordt naar de oude versie het probleem nog steeds speelt.

Heb het idee dat de firmware dus meer aanpast dan ze lief is.

17 januari loopt mijn contract af bij telfort, ik ga eisen dat ik een wifi versterker gratis krijg (zodat de wifi op de v10 uit kan), anders ga ik op zoek naar een alternatief voor de glasvezel.

Als wifi op de v10 uit staat, werkt een versterker ook niet.
Reputatie 1
Badge
Als wifi op de v10 uit staat, werkt een versterker ook niet.

Tuurlijk kan dat wel, de AP's kun je prima draaien, zonder dat de v10 wif aan staat.
Ik gebruik mijn eigen SSID enz, niet de standaard instellingen van de v10. Kanalen enz heb ik altijd al vast staan.
Reputatie 8
Badge +17
@Telfort Is er al een termijn bekend voor een oplossing?

die workaround is leuk, maar hier werkt die niet.

bovendien: het heeft anderhalf jaar gewoon zonder problemen gewerkt, nu met de nieuwe firmware ineens niet meer.

het zou gewoon goed moeten werken!
Reputatie 1
5 GHZ voorlopig uitschakelen en de V10 alleen op 2,4 GHZ laten werken, dit is voor nu de enigste remedie.
M.v.g. Bert Wols
Ik heb nog steeds problemen met de wifi verbinding. Het is nu al een aantal weken geleden dat dit probleem voor het eerst werd vermeld. Wanneer wordt er is iets aan gedaan want dit vind ik wel schandalig lang duren en het wordt heel erg irritant!!
Reputatie 1
Badge
Heb de 5ghz wifi uitgeschakeld, de experiabox loopt nu niet meer vast. Probleem lijkt erop dat als er meer dan 1 connectie via 5Ghz wifi is, de wifi op de experiabox volledig vast loopt.
Badge +13
Update donderdag 28 december 2017: De fabrikanten van apparatuur helpen ons om de grondoorzaak te vinden. We hebben een Probleemoplosser in het leven geroepen voor de tijdelijke oplossing die in de meeste gevallen helpt: de 5Ghz band uitzetten.
Reputatie 3
Badge +2
Update donderdag 28 december 2017: De fabrikanten van apparatuur helpen ons om de grondoorzaak te vinden. We hebben een Probleemoplosser in het leven geroepen voor de tijdelijke oplossing die in de meeste gevallen helpt: de 5Ghz band uitzetten.

En de oude firmware V1.01.01T01.6 terugzetten, al dan niet met ander versienummer? Is dat geen oplossing? want die werkte prima. Of is dat verkeerd gedacht?
Na een paar dagen met alleen 2,4 ghz vandaag eerste keer dat ik modem moest resetten om de WiFi weer werkend te krijgen.

De 5 ghz uitzetten is dus niet de ultieme oplossing.

Twee jaar geleden weggegaan bij kpn om de kwaliteit van de modems, maar helaas is het er op dit moment niet beter op geworden.

Kpn, telfort: wanneer gaan jullie weer eens over naar standaard routers en niet je eigen spullen..??
@Telfortgebruiker99 @Jurgen - Telfort Hier hetzelfde verhaal. Had 5 GHz uitgezet en dat ging schat ik een dag of 5 goed, maar gisteren moest ik toch de V10 weer resetten omdat de wifi-verbindingen van al onze apparaten een authenticatieprobleem gaven.
Reputatie 8
Badge +17
@Telfortgebruiker99 @Jurgen - Telfort Hier hetzelfde verhaal. Had 5 GHz uitgezet en dat ging schat ik een dag of 5 goed, maar gisteren moest ik toch de V10 weer resetten omdat de wifi-verbindingen van al onze apparaten een authenticatieprobleem gaven.

Heb op mijn V10 de 5Ghz band op de laagste kanalen ingesteld en tot nu toe werkt dat prima
Ik ben helemaal klaar met Telfort! Altijd al slechte verbinding maar sinds de v10 zeer instabiel en mij telefoon kan slecht twee keer per maand wifi ontvangen. Telfort kan geen oplossing bieden en komt steeds met antwoorden dat het aan mijn huis of aan mijn apparatuur ligt. Ik heb alle rotsmoezen al gehoord, mijn muren zullen wel te dik zijn, mijn nieuwe telefoon zal wel niet goed zijn dus die moet ik maar vervangen, er zullen wel electriciteit palen zijn die storen, mijn koelkast moet maar de deur uit want daar ligt het aan etc etc etc. Maar volgens Telfort ligt het niet aan Telfort want het Internet komt op de vaste lijn goed binnen volgens Telfort. ( Ik heb niks aan een vaste lijn met mijn mobiel, ik bestel WIFI mensen!) En op mijn vraag of het dan aan de V10 kan liggen wordt categorisch afgewimpeld! En nu blijkt dat het wel aan die box ligt!!!!!! Nu ben ik nog kwader! Een grote geldklopperij dat Telfort!
Reputatie 1
Opgelost
Reputatie 1
Badge
Vraag me af (reden voor) recht op compensatie ?

PS: Heb zelf fritzbox hangen 😛
Badge +18
Ik heb de 5ghz op dit moment uitgeschakeld waardoor de wifi nu op 2.4ghz draait. Echter kan ik hierdoor geen radio meer luisteren via de televisie, klopt dit of hoe krijg ik het wel werkend?

Tv signaal, en ook de radio via de tv ontvanger staat los van de wifi.
Tv doet het wel normaal?
Mogelijk een tijdelijke hik?
Badge +18

PS: Heb zelf fritzbox hangen :P

Compensatie voor niet geleden schade/ongemak???? :?:?
Je gebruikt de V10 immers helemaal niet.
Ik had 5 GHZ uitgezet. Leek iets beter te gaan. Nu stond 5 GHZ weer aan(door telfort?) en is het nog slechter dat het ook niet meer via andere access point werkt. 5 GHZ weer uitgezet maar probleem blijft. Krijg momenteel ander ip adres van ander subnet. Het probleem blijft veel te lang open. Compensatie is zeker op zijn plaats.
Reputatie 8
...en is het nog slechter dat het ook niet meer via andere access point werkt.
Dat lijkt me sterk. De WiFi van andere apparaten staan op zichzelf, en hebben niets van doen met de WiFi van de hoofdrouter. In zoverre de Access Points op zichzelf bekabeld zijn aangesloten met de hoofdrouter ---> is praktisch gezien de enig juiste manier om een Access Point in te zetten.
Zijn ze niet op die wijze aangesloten, maak je geen goed gebruik van Access Points
Reputatie 1
Badge

PS: Heb zelf fritzbox hangen :P

Compensatie voor niet geleden schade/ongemak???? :?:?
Je gebruikt de V10 immers helemaal niet.

Heb het over het algemeen NIET over me zelf 😛
Badge
Ik had hier ook last van, maar bij mij werkt de volgende oplossing:

In de tab ‘WiFi’ kies je bij ‘Modus’ voor ‘Mixed(802.11a+802.11n)’ in plaats van ‘Mixed(802.11a+802.11n+802.11ac)’. Dit heeft een week goed gedraaid.

Opvallend: afgelopen weekend deed de wifi het niet, en bleek de instelling weer op default te staan. In de tussentijd wel een keer op de herstelknop gedrukt. Nu de instelling weer aangepast en mijn Samsung S7, Iphone 6, Chromebook en Google Home doen het nu weer.

Reputatie 8
Badge +19
Tja, als je op de herstelknop drukt dan...
Het woord zegt het eigenlijk al. 😉
Reputatie 1
Is er al een datum bekend dat het Wifi probleem op de V10 wordt verholpen ?
Inmiddels weet iedereen dat je voor voorlopig de 5 GHZ moet uitschakelen (wat ten koste gaat van het bereik in de breedte), maar wanneer wordt dit probleem nu daad werkelijk verholpen ???

Bert Wols
3075 WK Rotterdam

Reageer