beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

Toon het eerste bericht

247 reacties

Reputatie 8
Als WiFi bellen slecht werkt, ook als de WiFi-connectie wel goed is, ligt het probleem in dat geval niet aan de WiFi. Er zijn simpelweg ook gewoon slechte apps, die niet betrouwbaar werken.
De functie zit in mijn s7. Daar komen geen 'slechte' apps aan te pas. Maar bedankt voor je info 😉
Reputatie 1
Sinds 2 weken problemen met de wifi van de V10, momenteel de 5 GHZ. Uitgeschakeld nu geen problemen, wifi werkt goed op de 2,4 GHz.
Wanneer komt hier een update voor, en hoe kan ik herkennen dat ik een update heb gehad die het wifi probleem verhelpt ?
Hier de laatste dagen (sinds update) ook instabiel wifi (maandenlang prima wifi gehad).

Net als MauriceW67: wat werkt is de 5ghz uitschakelen en alleen 2.4 Ghz (geen 450 Mbit/s) aan te zetten. Natuurlijk niet een permanente oplossing aangezien bijna alle mobieltjes, ipad's en macbooks bij ons gebruik maken van 5 Ghz.
Reputatie 8
Badge +17
wat is er veranderd in de configuratie?
Reputatie 8
Badge +16
Details zijn helaas nog niet bekend Kees-Jan. Ik wacht nog op verdere informatie hierover.
Erg veel storing, de zelfde problemen als hierboven.
Zelfs na het uitzetten van de 5ghz blijft de verbinding storen of geeft het router in eens aan dat het wachtwoord verkeerd is. Na even wachten is het natuurlijk in eens wel weer juist...
Verbinding met de kabel doet het overigens prima.
Meerdere malen resetten heeft niks geholpen helaas.
Reputatie 1
Badge
Heb dinsdagochtend de experiabox voor de laatste keer van de spanning gehaald.
Even afkloppen, tot nu toe blijft ie alweer 2 dagen stabiel.

heb niks aangepast aan de instellingen, want kanalen enz had ik al vast gezet.
Reputatie 1
Badge
Hellboy schreef:

Heb dinsdagochtend de experiabox voor de laatste keer van de spanning gehaald.
Even afkloppen, tot nu toe blijft ie alweer 2 dagen stabiel.

heb niks aangepast aan de instellingen, want kanalen enz had ik al vast gezet.

Had niks moeten posten, wifi lag plat vanochtend. Workaround om 5Ghz wifi uit te schakelen schiet niet op, heb bijna alle apparaten thuis op 5Ghz wifi.
Reputatie 8
Badge +17
@Telfort : krijgen we vóór de kerst nog een oplossing?
Ik (namens vrouw en kidz) ga ervan uit van wél!

Deze storing duurt nu inmiddels 4 weken...
Reputatie 2
Badge +3
https://tweakers.net/nieuws/133229/gebruikers-kpn-experia-box-v10-klagen-al-weken-over-wegvallende-wifi.html
Reputatie 3
Badge +2
Goed om te lezen dit, sinds een week of twee was ook mijn wifi brak, dacht eerst dat er iets met m'n laptop was. Toen dat niet zo bleek te zijn mijn oude Netgear router als acces point erachter gehangen en de wifi op de EB10 uitgeschakeld, lekker laten zo 🙂
Reputatie 1
[quote=Stephen - Telfort]

Onderwerp: WiFi-problemen.

Beschrijving: Klanten ervaren problemen met WiFi bij gebruik van een ExperiaBox V10 na de laatste firmware-update. We zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Wat kun je zelf doen? Voeg alvast je klantnummer toe aan je profiel.

Voor de korte termijn lijken een aantal dingen te helpen. Hieronder op een rijtje:

- Herstart je eigen apparaat
- Herstart je modem (10 minuten stroomloos maken)
- Zet je modem terug naar fabrieksinstellingen

Daarnaast kan het helpen om de instellingen in je modem te wijzigen. Log daarvoor in op 192.168.2.254.
- Pas bij de wifinetwerken de Modus aan. Standaard staat deze op Mixed alles. Kies dan een van de andere Mixed varianten, of een Only.
- Pas het beveiligingstype aan van WPA/WPA2 naar alleen WPA2
- Kanaal aanpassen

Verwachte datum van oplossing: nog niet bekend

5 GHz van de V10 afvinken in menu geavanceerd, modem blijft stabiel op het 2,4 GHz signaal. Dit probleem wordt serieus onderzocht door KPN. Dus voor voorlopig de 5 GHz uitschakelen.
Drie dagen op rij dat de wifi wegviel. Vandaag de 5 ghz uitgezet en hopelijk gaat dat beter. De informatie is wel erg slecht te vinden op telfort site, dat dit speelt.

Twee jaar geleden vertrokken van KPN ivm brakke modems/routers en nu net een maand terug 😞

Ik hoop op een snelle oplossing!
Hier ook een aantal dagen 5Ghz uitgehad, maar bied geen definitieve oplossing. Enige wat helpt is dagelijks het modem herstarten. Wanneer wordt het weer mogelijk om de modem in "Bridge" modus te zetten. Nooit geen problemen gehad met mijn Asus (merlin) router...
Reputatie 8
Badge +19
be404281 schreef:

Hier ook een aantal dagen 5Ghz uitgehad, maar bied geen definitieve oplossing. Enige wat helpt is dagelijks het modem herstarten. Wanneer wordt het weer mogelijk om de modem in "Bridge" modus te zetten. Nooit geen problemen gehad met mijn Asus (merlin) router...

Heb je wellicht al een vast wifikanaal gekozen i.p.v. automatisch, dat schijnt ook te helpen..?
Enterprise schreef:

be404281 schreef:

Heb je wellicht al een vast wifikanaal gekozen i.p.v. automatisch, dat schijnt ook te helpen..?

Klopt, anders kun je problemen krijgen met een 2e router in het netwerk (op het zelfde kanaal) Wifi op de Experiabox uitgezet en gebruik nu mijn eigen router. Nu geen problemen meer.
be404281 schreef:

Je hoeft toch alleen je eigen router op bridge te zetten en de WiFi van telfort modem uitzetten.

Ik ben nog net niet zover om weer eigen router erachter te zetten.
Reputatie 1
Badge
Blij dat ik geen V10 meer heb hangen hier 😃..... eigen Fritz!box 7390
Ik heb gehoord dat je de v10 er niet uit kan halen ivm de de settopbox voor de tv.

Hoe werkt het dan bij jou ?
Reputatie 8
Juist daarom de keus voor een Fritz!box, dan kan het wel.
Er zijn diverse modem/routers met werkende functionaliteiten als je die rechtstreeks aansluit.
Zoek en lees de draadjes daarover op het forum.
Reputatie 1
Badge
Moet nu de v10 vaker resetten als meerdere devices van de wifi gebruik maken
Vind het werkelijk onbegrijpelijk dat KPN/telfort het probleem niet kunnen vinden, op tweakers staat nog doodleuk dat als de firmware teruggezet wordt naar de oude versie het probleem nog steeds speelt.

Heb het idee dat de firmware dus meer aanpast dan ze lief is.

17 januari loopt mijn contract af bij telfort, ik ga eisen dat ik een wifi versterker gratis krijg (zodat de wifi op de v10 uit kan), anders ga ik op zoek naar een alternatief voor de glasvezel.
hoi wat is er toch met wifi? Vaak storing of jan het niet vinden.
Hoe kom ik zelf in mijn modem met pc??
gr frank
frank64 schreef:

gr frank

Ga naar internet explorer en type in 192.168.2.254

Login met het standaard wachtwoord (staat wel in de handleiding)

Ga naar wifi, dan naar geavanceerd en dan zet de 5ghz uit. Dat was voor mij voldoende.
Telfortgebruiker99 schreef:

frank64 schreef:

gr frank

Ga naar internet explorer en type in 192.168.2.254

Login met het standaard wachtwoord (staat wel in de handleiding)

Ga naar wifi, dan naar geavanceerd en dan zet de 5ghz uit. Dat was voor mij voldoende.

Wachtwoord kun je standaard leeg laten.

Reageer