beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10 [Opgelost]

mw74
Reputatie 1
  • Liefhebber
  • 59 reacties
Ik zag dat de firmware van de Experiabox v10 is bijgewerkt naar V1.01.01T01.7
Is er ook bekend wat de veranderingen zijn in deze update?
icon

Beste antwoord door Stephen - Telfort 15 december 2017, 13:38

Onderwerp: WiFi-problemen bij de V10 [Opgelost]

Datum oplossing: 26 maart 2018

Beschrijving: Klanten ervaren problemen met WiFi bij gebruik van een ExperiaBox V10 na de laatste firmware-update. We zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Let op: dit probleem speelt niet voor alle klanten, dus controleer eerst of het lukt om op de gebruikelijke manieren je WiFi te verbeteren.

Wat kun je zelf doen? Voeg je klantnummer toe aan je profiel, volg deze probleemoplosser en meld je bevindingen. Maak je gebruik van een Android apparaat? Dan kan je controleren of je mobiele telefoon de laatste update heeft. In veel toestellen vind je dit via Instellingen, kies Software-update en kies Updates handmatig installeren of viar Instellingen, kies Algemeen en kies Software-update.

Update 17 januari
Het probleem is gereproduceerd op enkele apparaten en daaruit zijn wat traces aangeleverd welke momenteel worden geanalyseerd in samenwerking met de leverancier. Er worden ook mogelijke alternatieven besproken en uitgewerkt.
De volgende update wordt donderdag 18 januari na 16:00 uur verwacht.

Update 18 januari
Uit de traces is een fout gereproduceerd door het technisch team. De leverancier is dag en nacht bezig met het zoeken naar een oplossing hiervoor. Verder onderzoek naar mogelijke grondoorzaken gaat onverminderd door.

Update 22 januari
In de nieuwste updates van de Chromecast en Android zijn oplossingen opgenomen voor een
aantal WiFi-problemen
. Gebruik je thuis een Chromecast of een Android-toestel, zorg er dan voor dat je altijd de laatste update van het besturingssysteem hebt geïnstalleerd.
Tegelijkertijd gaat KPN door met het onderzoek naar de WiFi-problemen om er voor te zorgen dat alle problemen worden opgelost. In de tussentijd adviseren we je om de 5ghz band uit te zetten als tijdelijke oplossing.

Update 24 januari
Vannacht hebben een aantal V10 modems een herstart gehad. Met deze herstart wordt het cachegeheugen van het modem geleegd. Het technisch onderzoek gaat onverminderd door om tot een oplossing te komen. Volgende update volgt vandaag na 16:00 uur.

Update 25 januari
De herstart op de modems is succesvol uitgevoerd, de resultaten hiervan zijn in de loop van morgen bekend. De resultaten van de uitgevoerde testen worden verder geanalyseerd. Volgende update vrijdag 26 januari na 16:00 uur.

Update 26 januari
De resultaten van de herstart op de modems is positief. De laatste groep modems worden aankomende nacht herstart. Het onderzoek door het technisch team wordt onverminderd voortgezet. Volgende update maandag 29 januari.

Update 29 januari
Onderzoek naar het probleem is nog steeds aan de gang. Volgende update dinsdag 30 januari.

Update 30 januari
De leverancier heeft een technische fix aangeleverd als workaround voor het modem totdat de definitieve fix beschikbaar is. De werking hiervan wordt momenteel uitgebreid getest. Volgende update woensdag 31 januari.

Update 1 februari
Er zijn weer software updates uitgebracht. Uit tests blijkt dat het installeren van de updates bij veel van onze klanten de problemen wegneemt, of ten minste de ervaring met wifi verbetert. Controleer daarom in je mobiele telefoon of je de laatste software update hebt.

Update 2 februari
Onderzoek is nog in volle gang. Volgende update volgt maandag 05 februari na 16:00 uur.

Update 5 februari
Onderzoek is nog steeds in volle gang. Zorg ervoor dat alle apparaten die gebruikmaken van WiFi zijn voorzien van de laatste updates.

Update 14 februari
De afgelopen dagen hebben een aantal testgebruikers een nieuwe software update getest. De testresultaten zijn van deze software update zijn positief en worden nog verder getest. Als deze resultaten ook positief zijn dan zullen alle V10 modems deze nieuwe software update ontvangen. Zodra dit zo ver is gaan wij hier uitgebreid over communiceren.

Er draait op dit moment eens per drie dagen een script om de wifi in de V10 modems uit- en aan te zetten. Hiermee halen wij een deel van de impact van de wifi storing weg. Het script is niet ingericht om te herkennen dat de wifi uit staat en niet aangezet hoeft te worden. Concreet betekent dit dat de wifi om de paar dagen weer aan zal springen.

Update 22 februari
De update wordt nog grondig getest naar aanleiding van de uitrol bij de testgroep. Er is nog geen groen licht voor een volledige uitrol. Tot die tijd blijven wij de wifi in het V10 modem uit- en aanzetten via het script.

Update 28 februari 2018:
Nieuwe software voor Telfort later beschikbaar
De Experia Box V10 van Telfort en die van KPN hebben verschillende softwareversies. Op dit moment wordt de nieuwe software voor Telfort nog aan kritische tests onderworpen. Er wordt hard gewerkt om de update voor Telfort beschikbaar te stellen.

Update 5 maart 2018
De tests met de nieuwe software verloopt goed. Er zal volgende week een pilot worden gestart om de software te testen. Als de resultaten positief zijn, zal dit leiden tot uitrol van de software naar alle klanten. Wij verwachten dat we alle V10 modems eind maart kunnen updaten.

Update 23 maart 2018
De uitkomst van de pilot was positief. De uitrol van de nieuwe firmware is daarom gestart. Wij streven er naar om eind maart alle V10 modems van de nieuwe firmware te hebben voorzien.

Update 26 maart 2018
We hebben nieuwe software geïnstalleerd op alle V10 modems van Telfort zodat je weer kunt internetten, tv kijken en bellen zoals je van ons gewend bent. Heb je als tijdelijke oplossing de 5GHz frequentie uitgezet? De 5GHz netwerk hebben we dan ook weer voor je aangezet. De instellingen van jouw modem zijn door de software update niet gewijzigd. Je hoeft zelf niets te doen.

Wat kan ik zelf doen?
Je hoeft op dit moment niets te doen. We resetten regelmatig je modem op afstand, waardoor het probleem is weggenomen. We blijven dit doen tot de nieuwe software op je Experia Box V10 is geïnstalleerd. Heb je de 5GHz frequentie op je modem tijdelijk uitgeschakeld? Deze hebben we ook weer voor je aangezet en hoef je niet meer uit te zetten.

Datum van oplossing 26 maart 2018

-------

Laadt de Probleemoplosser niet, probeer 'm dan op te starten in een andere browser of op je smartphone.

Bekijk reactie

247 Reacties

MauriceW67
Dat zou ik ook wel eens willen weten.

In mijn ervaring werkte de wifi slechter. Sommige apparaten hier in huis raken nu soms na een paar dagen de Wifi-verbinding kwijt. Ik moet dan de Experia Box herstarten om het weer werkend te krijgen. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me?
Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
Dit is exact mijn ervaring ook!
Beide Smart-TV's, m'n koelkast en m'n HEOS-boxen verliezen de wifi verbinding sinds de nieuwe firmware. Bovendien klagen alle gezinsleden over de wifi verbinding op de smartphone's!

De Wifi van de V10 was juist zo super stabiel en nu is het (vergeef me) gewoon ruk!!
Hellboy
Reputatie 1
Badge
Heb dezelfde issues met wifi. Dus Telfort kom snel met een oplossing.
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16

Onderwerp: WiFi-problemen bij de V10 [Opgelost]

Datum oplossing: 26 maart 2018

Beschrijving: Klanten ervaren problemen met WiFi bij gebruik van een ExperiaBox V10 na de laatste firmware-update. We zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Let op: dit probleem speelt niet voor alle klanten, dus controleer eerst of het lukt om op de gebruikelijke manieren je WiFi te verbeteren.

Wat kun je zelf doen? Voeg je klantnummer toe aan je profiel, volg deze probleemoplosser en meld je bevindingen. Maak je gebruik van een Android apparaat? Dan kan je controleren of je mobiele telefoon de laatste update heeft. In veel toestellen vind je dit via Instellingen, kies Software-update en kies Updates handmatig installeren of viar Instellingen, kies Algemeen en kies Software-update.

Update 17 januari
Het probleem is gereproduceerd op enkele apparaten en daaruit zijn wat traces aangeleverd welke momenteel worden geanalyseerd in samenwerking met de leverancier. Er worden ook mogelijke alternatieven besproken en uitgewerkt.
De volgende update wordt donderdag 18 januari na 16:00 uur verwacht.

Update 18 januari
Uit de traces is een fout gereproduceerd door het technisch team. De leverancier is dag en nacht bezig met het zoeken naar een oplossing hiervoor. Verder onderzoek naar mogelijke grondoorzaken gaat onverminderd door.

Update 22 januari
In de nieuwste updates van de Chromecast en Android zijn oplossingen opgenomen voor een
aantal WiFi-problemen
. Gebruik je thuis een Chromecast of een Android-toestel, zorg er dan voor dat je altijd de laatste update van het besturingssysteem hebt geïnstalleerd.
Tegelijkertijd gaat KPN door met het onderzoek naar de WiFi-problemen om er voor te zorgen dat alle problemen worden opgelost. In de tussentijd adviseren we je om de 5ghz band uit te zetten als tijdelijke oplossing.

Update 24 januari
Vannacht hebben een aantal V10 modems een herstart gehad. Met deze herstart wordt het cachegeheugen van het modem geleegd. Het technisch onderzoek gaat onverminderd door om tot een oplossing te komen. Volgende update volgt vandaag na 16:00 uur.

Update 25 januari
De herstart op de modems is succesvol uitgevoerd, de resultaten hiervan zijn in de loop van morgen bekend. De resultaten van de uitgevoerde testen worden verder geanalyseerd. Volgende update vrijdag 26 januari na 16:00 uur.

Update 26 januari
De resultaten van de herstart op de modems is positief. De laatste groep modems worden aankomende nacht herstart. Het onderzoek door het technisch team wordt onverminderd voortgezet. Volgende update maandag 29 januari.

Update 29 januari
Onderzoek naar het probleem is nog steeds aan de gang. Volgende update dinsdag 30 januari.

Update 30 januari
De leverancier heeft een technische fix aangeleverd als workaround voor het modem totdat de definitieve fix beschikbaar is. De werking hiervan wordt momenteel uitgebreid getest. Volgende update woensdag 31 januari.

Update 1 februari
Er zijn weer software updates uitgebracht. Uit tests blijkt dat het installeren van de updates bij veel van onze klanten de problemen wegneemt, of ten minste de ervaring met wifi verbetert. Controleer daarom in je mobiele telefoon of je de laatste software update hebt.

Update 2 februari
Onderzoek is nog in volle gang. Volgende update volgt maandag 05 februari na 16:00 uur.

Update 5 februari
Onderzoek is nog steeds in volle gang. Zorg ervoor dat alle apparaten die gebruikmaken van WiFi zijn voorzien van de laatste updates.

Update 14 februari
De afgelopen dagen hebben een aantal testgebruikers een nieuwe software update getest. De testresultaten zijn van deze software update zijn positief en worden nog verder getest. Als deze resultaten ook positief zijn dan zullen alle V10 modems deze nieuwe software update ontvangen. Zodra dit zo ver is gaan wij hier uitgebreid over communiceren.

Er draait op dit moment eens per drie dagen een script om de wifi in de V10 modems uit- en aan te zetten. Hiermee halen wij een deel van de impact van de wifi storing weg. Het script is niet ingericht om te herkennen dat de wifi uit staat en niet aangezet hoeft te worden. Concreet betekent dit dat de wifi om de paar dagen weer aan zal springen.

Update 22 februari
De update wordt nog grondig getest naar aanleiding van de uitrol bij de testgroep. Er is nog geen groen licht voor een volledige uitrol. Tot die tijd blijven wij de wifi in het V10 modem uit- en aanzetten via het script.

Update 28 februari 2018:
Nieuwe software voor Telfort later beschikbaar
De Experia Box V10 van Telfort en die van KPN hebben verschillende softwareversies. Op dit moment wordt de nieuwe software voor Telfort nog aan kritische tests onderworpen. Er wordt hard gewerkt om de update voor Telfort beschikbaar te stellen.

Update 5 maart 2018
De tests met de nieuwe software verloopt goed. Er zal volgende week een pilot worden gestart om de software te testen. Als de resultaten positief zijn, zal dit leiden tot uitrol van de software naar alle klanten. Wij verwachten dat we alle V10 modems eind maart kunnen updaten.

Update 23 maart 2018
De uitkomst van de pilot was positief. De uitrol van de nieuwe firmware is daarom gestart. Wij streven er naar om eind maart alle V10 modems van de nieuwe firmware te hebben voorzien.

Update 26 maart 2018
We hebben nieuwe software geïnstalleerd op alle V10 modems van Telfort zodat je weer kunt internetten, tv kijken en bellen zoals je van ons gewend bent. Heb je als tijdelijke oplossing de 5GHz frequentie uitgezet? De 5GHz netwerk hebben we dan ook weer voor je aangezet. De instellingen van jouw modem zijn door de software update niet gewijzigd. Je hoeft zelf niets te doen.

Wat kan ik zelf doen?
Je hoeft op dit moment niets te doen. We resetten regelmatig je modem op afstand, waardoor het probleem is weggenomen. We blijven dit doen tot de nieuwe software op je Experia Box V10 is geïnstalleerd. Heb je de 5GHz frequentie op je modem tijdelijk uitgeschakeld? Deze hebben we ook weer voor je aangezet en hoef je niet meer uit te zetten.

Datum van oplossing 26 maart 2018

-------

Laadt de Probleemoplosser niet, probeer 'm dan op te starten in een andere browser of op je smartphone.
Hellboy
Reputatie 1
Badge
Heb klantnummer ingevuld in mijn profiel. Ben opgelucht dat telfort naar het probleem gaat kijken.
MauriceW67
Ook m'n klantnummer ingevuld in m'n profiel. Volgens mij is de oplossing simpel: zet de oude firmware weer in het modem of laat klanten tenminste kiezen of ze terug willen.
Hellboy
Reputatie 1
Badge
Vanochtend weer de experiabox gereset. WiFi is echt brak.
MauriceW67
Yep, zelfde hier. Geen enkel apparaat in huis had nog WiFi-verbinding vanmorgen.

@Stephen - Telfort is er al nieuws?
Babylonia
Reputatie 8
Nu al nieuws?
Het is nauwelijks 23 uur geleden uitgespeeld naar andere afdelingen en "in gang gezet". Met nu het weekend, verwacht ik echt niet dat er verder al resultaten en opvolgend een oplossing voorhanden is.
Bouwmanr
Heb ook hetzelfde probleem. Alles werkte goed tot een week geleden. Heb zelfs helemaal geen wifi meer op 1 mobiele tel en bij de andere valt wifi hele tijd weg. Hopen dat ze schot achter de zaak zetten want dit is gewoon erg vervelend!
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Bouwmanr en Babylonia, ik heb weer een update toegevoegd in het bestaande antwoord.
MauriceW67
@Wieger Bedankt voor je reactie, terugrollen naar de oude firmware had ik ook al voorgesteld. Kan me voorstellen dat dat niet 1, 2, 3 te regelen is, maar ik kan wel melden dat ik tot deze laatste update nooit problemen had met de Wifi.
slobodan1966
Badge
Sinds paar dagen ook problemen met wifi (exberiabox v10) . Ik gebruik vaak viber of whats app op mijn mobiel en steeds valt de verbinding weg, of is heel slecht.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Heb zojuist weer een update geplaatst in het bestaande antwoord.
joker
Reputatie 1
Badge
Bij mij loopt het wel goed,geen verschil met de vorige versie.
Sluk
Ik heb m'n kanalen vast gezet en vanmorgen voor het eerst sinds dagen nog een werkende WiFi. De dagen ervoor moest ik eerst m'n moden resetten.
Sluk
Ook vandaag werkt WiFi nog. Sinds ik het WiFi kanaal niet meer automatisch laat kiezen heb ik geen problemen meer gehad. Wellicht dat het foutje in de nieuwe firmware daar in zit?
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Updates geplaatst in het gemarkeerde antwoord.

@joker, @Sluk,

Fijn dat het bij jullie weer werkt en bedankt voor het melden.
Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
Sluk schreef:

Ook vandaag werkt WiFi nog. Sinds ik het WiFi kanaal niet meer automatisch laat kiezen heb ik geen problemen meer gehad. Wellicht dat het foutje in de nieuwe firmware daar in zit?

Ik heb altijd een vast kanaal ingesteld maar ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ik heb m'n WiFi op de V10 nu uitgeschakeld en m'n HEOS boxen en SmartTV's naar een ander AccessPoint geconnect, met dezelfde SSID naam en key:
Geen enkel probleem meer ondervonden.
Sluk
Kees-Jan schreef:

Sluk schreef:

Ik heb altijd een vast kanaal ingesteld maar ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ik heb m'n WiFi op de V10 nu uitgeschakeld en m'n HEOS boxen en SmartTV's naar een ander AccessPoint geconnect, met dezelfde SSID naam en key:
Geen enkel probleem meer ondervonden.

Het lijkt een beetje op toevalstreffers dus. Waarschijnlijk zullen meerdere dingen tijdelijk kunnen helpen, maar ik wens toch een structurele oplossing. In principe moet de modem automatisch het best beschikbare kanaal kunnen kiezen.
Pierre
Ik heb hetzelfde probleem. Graag de oude firmware terug totdat de nieuwe stabiel is. De nieuwe is toch onbekend wat de voordelen zijn. De oude was stabiel en werkte goed.
MauriceW67
Ik heb op de 2.4 GHz het kanaal vastgezet en de wifi-mode op 802.11n only. Vinkje bij up to 450 Mbit/s staat uit.

Tot nu toe is het stabiel, maar het is pas één dag.

Op de 5 GHz heb ik de mode op mixed all laten staan, omdat je niet alleen voor 802.11n of 802.11ac kunt kiezen helaas. Het kanaal staat daar ook nog op auto.
rdtuin
Hier ook onstabiele wifi. schakelt regelmatig over naar de 2.5 ghz. terwijl ik naast de router zit. Ook regelmatig valt de verbinding weg. Kan dan geen verbinding meer maken met de wifi. even later komt hij terug maar heb ik geen internet via de wifi. via de ethernet kabel wel.

Router herstarten is de enige oplossing.
Wifi bellen werkt ook slecht. is dit ook een bekend probleem?
Babylonia
Reputatie 8
Als WiFi niet goed werkt, heb je uiteraard ook problemen om via WiFi te bellen (of bijv. te Whats appen).
rdtuin
Uiteraard. Maar wifi bellen werkte al slecht voordat de wifi problemen begonnen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)