beantwoord

WiFi-storing met de Experia Box V10

Toon het eerste bericht

118 Reacties

Bertwols
jimny schreef:

MauriceW67 schreef:

@Telfortgebruiker99 @Jurgen - Telfort Hier hetzelfde verhaal. Had 5 GHz uitgezet en dat ging schat ik een dag of 5 goed, maar gisteren moest ik toch de V10 weer resetten omdat de wifi-verbindingen van al onze apparaten een authenticatieprobleem gaven.

Heb op mijn V10 de 5Ghz band op de laagste kanalen ingesteld en tot nu toe werkt dat prima

Bertwols
ik had de 5 GHZ ook uitgeschakeld, echter na 1 week wederom wifi problemen, toen ik in mijn V10 keek bleek de 5 GHZ weer te zijn ingeschakeld. Blijkt dus dat Telfort of KPN er wel mee bezig zijn. Ik heb de 5 GHZ maar weer uitgeschakeld.

M.v.g. Bert Wols
Haaibaai
Hier nog steeds veel problemen. Vandaag is de Experiabox al 3 keer uit zichzelf opnieuw opgestart. Bij het opnieuw opstarten verbinden mijn apparaten wel weer, maar de Experia V10 geeft dan geen internet verbinding meer, tot je het apparaat uitschakeld en opnieuw start.
Bertwols
LET OP V10 gebruikers, het uitschakelen van de 5 GHZ band is oké en helpt voor voorlopig, echter na circa een week wordt de 5 GHZ band weer ingeschakeld, mogelijk dat dit met werkzaamheden van KPN of Telfort te maken heeft m.b.t. updaten e.d. ??? Dus heb je wederom na een week weer de zelfde problemen check of je 5 GHZ band niet weer is ingeschakeld (Modem inloggen / wijfie / geavanceerd / 5 GHZ verbinding afvinken en opslaan !!!
betsie turf
Reputatie 1
Ook ik had veel problemen met Wifi,met telfort gebeld,kreeg het antwoord,dat ik een mailtje kon ontvangen,om het probleem eventueel zelf op te lossen.Eerst een paar dagen nog afgewacht ,opeens ging werd de wifi verbinding beter.(gelezen bij tweakers dat bij vele modems de update eraf is gehaald tot dat het probleem gevonden is) . Nu geeft mijn virusmelder (avast) aan dat mijn modem de firmware een update moet hebben of dat mijn modem niet goed is geconfigureerd,en dat mijn modem nu niet veilig is.Weer gebeld naar Telfort ,hierop was het antwoord dat er al meerdere mensen met dit probleem voor hadden gebeld,maar dat ze ook niet wist wat het probleem was,de firmware was begin december nog geupdate kon ze zien in mijn modem.hoe moet ik dat probleem nu oplossen,weet het nu niet meer,geeft me geen veilig gevoel. Iemand een idee?? MVG betsie turf
Bertwols
Kees-Jan schreef:

Doe mij al die gouden ... maar :P

maar eh, weer iets nieuws?

en @Bertwols ik heb ook last van die V10 WiFi perikelen en die zie ik niet snel opgelost worden en daar baal ik vreselijk van!

Bertwols
heb je de 5 GHZ verbinding uitgezet in geavanceerd ???
Paul1979
hier ook problemen met de Experia Box V10 box. al een week of 3, kwam er gister pas achter via het forum van Telfort dat er een storing is. heb iedere dag de modem uit en aan gedaan en dan werkte hij weer even. nu de 5GHZ uitgezet en doet hij het gelukkig weer. vind wel dat Telfort de storing iets beter duidelijk had kunnen maken naar hun klanten, nu moet je er maar zelf achter zien te komen. hoop dat eea zsm word opgelost. heb ook meteen mijn klantnummer in mijn profiel gezet
betsie turf
Reputatie 1
betsie turf schreef:

Ook ik had veel problemen met Wifi,met telfort gebeld,kreeg het antwoord,dat ik een mailtje kon ontvangen,om het probleem eventueel zelf op te lossen.Eerst een paar dagen nog afgewacht ,opeens ging werd de wifi verbinding beter.(gelezen bij tweakers dat bij vele modems de update eraf is gehaald tot dat het probleem gevonden is) . Nu geeft mijn virusmelder (avast) aan dat mijn modem de firmware een update moet hebben of dat mijn modem niet goed is geconfigureerd,en dat mijn modem nu niet veilig is.Weer gebeld naar Telfort ,hierop was het antwoord dat er al meerdere mensen met dit probleem voor hadden gebeld,maar dat ze ook niet wist wat het probleem was,de firmware was begin december nog geupdate kon ze zien in mijn modem.hoe moet ik dat probleem nu oplossen,weet het nu niet meer,geeft me geen veilig gevoel. Iemand een idee?? MVG betsie turf

betsie turf
Reputatie 1
Na een halve morgen zoeken naar oplossing probleem met waarschuwing van avast ,heb ik eindelijk antwoord gevonden op mijn probleem.: Wellicht een geruststellende mededeling.
Onze security afdeling heeft samen met de ontwikkelaars van onze modem firmware gekeken naar de meldingen zoals die door jullie ( en anderen ) zijn ingestuurd.
Gelukkig blijkt het om zogenaamde 'false positives' te gaan. Dat wil dus zeggen dat er geen gevaar is voor onze klanten als het gaat om de v9 en de v10.
Als je, met het oog op de toekomst op zeker wilt spelen raad ik aan om UPnP niet zelf aan te zetten. Die keuze is uiteraard aan de gebruiker. 🙂
Dit antwoord heb ik gevonden op het forem van KPN en er stond ook nog dat er nog gezocht wordt naar een goede update van de firmware van de experia v 10
fransz
Op advies van Telfort overgestapt op de nieuwe leverstraat glasvezel.
Daardoor mijn coax tv verbindingen kwijt voor de kids en ook kon ik mijn Netgear R7000 router niet meer gebruiken. Nu wordt je opgezadeld met een ondeugdelijke Experiabox. Experiaboxen hebben nog nooit fatsoenlijk gefunctioneerd, zeker niet in vergelijk met een kwalitatief modem als de Netgear R7000.
Dus Telfort, los het op!
En geen workaround als de 5G uitzetten, dat is een lapmiddel en geen oplossing.
Kom met deugdelijke modems die wel de beloftes die jullie maken waarmaken.
Babylonia
Reputatie 5
fransz schreef:

....en ook kon ik mijn Netgear R7000 router niet meer gebruiken.

Die is prima in te zetten. Als je die nog hebt zou ik dat zeker ook doen om van alle voordelen van die router gebruik te maken. Schakel je de WiFi van de Experia Box uit.

Plaats je die twee routers in een "NAT achter NAT" set-up achter elkaar.
Gebruik je de Experia Box alleen voor TV en telefoon, de rest laat je dan via de Netgear lopen.
Er zijn op het forum beslist wel draadjes te vinden hoe je zo'n set-up opzet.

Een voorbeeld van een "zwaar systeem" wat ik eens met zo'n NAT achter NAT set-up heb opgezet, in dit geval achter een 500/500 Mbps glasvezel account van KPN met de Experia Box V10 als 1e router, en een DrayTek 2960 als 2e router, zie DIT voorbeeld.
(Met ZyXEL PoE 8 poort managed switch + Netgear 24 poort managed switch daar weer achter).
Mbouf
Hier ook continue gedoe met de wifi. Elk uur valt het weg. Ook met de versterker in de kamer. Ik zou wel een andere modem willen want het is nu ruim een maand hommeles.
Zodra ik kan switchen ben ik exit als klant. Ik woon klein en heb nog nooit wifi gedoe gehad.
Mr. Freeze
Reputatie 2
fransz schreef:

Op advies van Telfort overgestapt op de nieuwe leverstraat glasvezel.
Daardoor mijn coax tv verbindingen kwijt voor de kids en ook kon ik mijn Netgear R7000 router niet meer gebruiken. Nu wordt je opgezadeld met een ondeugdelijke Experiabox. Experiaboxen hebben nog nooit fatsoenlijk gefunctioneerd, zeker niet in vergelijk met een kwalitatief modem als de Netgear R7000.
Dus Telfort, los het op!
En geen workaround als de 5G uitzetten, dat is een lapmiddel en geen oplossing.
Kom met deugdelijke modems die wel de beloftes die jullie maken waarmaken.

Zet je oude Netgear in Accespoint modus, kan je hem mooi blijven gebruiken, heb ik ook gedaan. Tegelijkertijd de Wifi op de EB10 uitschakelen.

Problem solved :-)

Dit als tijdelijke oplossing, straks komt er natuurlijk een update voor de EB10 en dan kan je die wifi weer aanzetten en hoef je enkel de Netgear uit te schakelen zonder andere dingen te hoeven configureren, op zich werkt de EB altijd prima.
maspe4
Door de 5Ghz uit te zetten was de wifi een paar dagen stablel op 2.4 Ghz 300 Mbit/s. Gisteren even 450 Mbit/s aangezet en meerdere connectieproblemen met laptops en mobiele telefoons. Dit helpt dus ook niet.
DennisvtWel
Ik kamp ook al een tijdje met deze problemen, steeds maar weer het modem aan en uit zetten begon mij mateloos te irriteren... Slechte zaak van Telfort dat dit niet beter is gecommuniceerd, dit is namelijk iets dat best wel naar iedereen in het bezit van een experiabox verstuurd had mogen worden.

Maargoed, nu de 5G band uitgeschakeld, niet echt ideaal aangezien ik in een appartementencomplex woon waar dus veel wifi verbindingen zich om mij heen bevinden.

Hopelijk komt Telfort snel met een goede oplossing...
MauriceW67
@Stephen - Telfort @Jurgen - Telfort Hallo Telfort. Het is wel erg lang stil nu. Wordt het niet weer eens tijd voor een update? Of liever nog een definitieve oplossing? Zou fijn zijn als we de 5 GHz band weer kunnen gaan gebruiken op de V10...
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +14
@All,

Excuses voor het uitblijven van updates. Het technische team is nog steeds bezig met onderzoek. De storing is helaas complex vandaar dat het zo lang duurt. Zodra er meer bekend is zal ik dit delen in het topic. Excuses voor het ongemak.
Babylonia
Reputatie 5
Het lijkt wel of er een soort van "december 2017" bug in routers is waar te nemen.
Heb soortgelijke problemen gelezen op internationale fora van Synology, TP-Link en Netgear.

https://www.synology-forum.nl/synology-router/wfi-signaal-verbreekt-regelmatig/msg239209/#msg239209
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=265&t=137668
https://community.netgear.com/t5/Orbi/OrbiOS-2-1-1/td-p/1476960
KarlijnS90
Is er al meer bekend wanneer er een oplossing komt?

Stephen - Telfort schreef:

Onderwerp: WiFi-problemen bij de V10

Beschrijving: Klanten ervaren problemen met WiFi bij gebruik van een ExperiaBox V10 na de laatste firmware-update. We zijn dit aan het onderzoeken en hopen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Let op: dit probleem speelt niet voor alle klanten, dus controleer eerst of het lukt om op de gebruikelijke manieren je WiFi te verbeteren.

Wat kun je zelf doen? Voeg je klantnummer toe aan je profiel, volg deze probleemoplosser en meld je bevindingen.

Verwachte datum van oplossing Nog niet bekend.

-------

Laadt de Probleemoplosser niet, probeer 'm dan op te starten in een andere browser of op je smartphone.

Hellboy
Reputatie 1
Badge
Babylonia schreef:

Het lijkt wel of er een soort van "december 2017" bug in routers is waar te nemen.
Heb soortgelijke problemen gelezen op internationale fora van Synology, TP-Link en Netgear.

https://www.synology-forum.nl/synology-router/wfi-signaal-verbreekt-regelmatig/msg239209/#msg239209
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=265&t=137668
https://community.netgear.com/t5/Orbi/OrbiOS-2-1-1/td-p/1476960

Bedankt voor de informatie. Hebben deze devices missschien dezelfde hardware componenten?
Heb wel mijn abbo weer verlengt. Een 2e wifi versterker is ook geen optie, deze hebben namelijk een zeer beperkte lijst met kanalen op 5GHZ netwerk, ik kan namelijk alleen kiezen tussen kanlen 36 t/m 48 en een 2e plaatsen geeft dus overlap. Zit te denken om de wifi versterker naar beneden te plaatsen en boven een avm fritzwlan-repeater-1750e te plaatsen.

maar ik wacht nog even af, want ze moeten dit toch echt een keer oplossen, anders is het namelijk wel een enorme afgang voor zulke grote bedrijven als kpn/telfort.
Babylonia
Reputatie 5
Hellboy schreef:

Hebben deze devices missschien dezelfde hardware componenten?

Ik zou het niet weten, maar kun je zelf nalopen door de specs. te vergelijken.

Overigens heb zelf een Synology router, en ondervind helemaal geen problemen met WiFi.
https://www.synology-forum.nl/synology-router/wfi-signaal-verbreekt-regelmatig/msg240675/#msg240675
Babylonia
Reputatie 5
Verkeerde knop gebruikt, waardoor een dubbele post met quote.
Dit bericht mag weg (moderator).
di1001752292
Kan Telfort bekendmaken wanneer er weer een update is geweest waardoor wifi-problemen met de V10 moeten zijn verholpen? Wij ervaren ook problemen met de wifi, terwijl we de eerste 3 maanden nergens last van hebben gehad. Tip voor Telfort: Stel klanten op de hoogte via mail/ website of mijn Telfort als updates voor problemen kunnen zorgen. Dat scheelt namelijk een hoop irritatie. Hopen dat het snel is opgelost!
Sluk
Na een tijdje stabiele Wifi gehad te hebben, is het nu weer ruk. De mobiele telefoons hier in huis kunnen geen verbinding meer maken. Dit duurt nu echt te lang, zo langzamerhand wordt het tijd om een alternatief te zoeken voor telfort.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)