Werkend glasvezelinternet en iptv op Ubiquiti unifi usg router zonder experiabox

  • 3 november 2017
  • 54 reacties
  • 24653 keer bekeken


Toon het eerste bericht

54 reacties

Hi dank voor de heldere uitleg, mijn hardware manage switch en USG van ubiquiti zouden dat m.i moeten kunnen (althans zei de monteur 🙂 ) nu dus uitzoeken hoe en wat, is daar meer info over bekend?
Reputatie 8
Er is hier op het forum eerder door gebruikers daar wel informatie over geschreven.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/werkend-glasvezelinternet-en-iptv-op-ubiquiti-unifi-usg-router-zonder-experiabox-72204

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/werkend-glasvezelinternet-en-iptv-op-ubiquiti-unifi-usg-router-zonder-experiabox-72204/index2.html#post624517

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/edge-router-lite-en-telfort-tv-76808#post633230
Hi Babylonia (en de rest),

Bedankt voor alle tips. Ik heb sinds vorige week de Experiabox V10 aan de kant gezet, en mijn USG (en andere Unifi spulletjes in gebruik) met de routed IPTV van Telfort.

Ik ben nog niet helemaal 100% blij met de manier van aanpassen van de route als de IPTV lease wordt vernieuwd, maar dat is voor het moment prima.

Waar ik wel erg mee zit, is het telefonie gedeelte. Telefonie werkt wel als ik de EBv10 direct aan het NT kastje koppel. Ik kan dan prima bellen/gebeld worden.
Maar ik wil de EBv10 gewoon helemaal kwijt, en zou een DECT VOIP toestelletje willen gebruiken, met de Telfort VOIP servers.
Ik heb al kunnen capturen/sniffen tussen de EBv10 en het NT kastje, maar ik kan daar niet de username/password vinden in de SIP sessie zoals die gebruikt worden in de fora met EBv8.
Dat lijkt een dood spoor.

Een belletje met de helpdesk leverde niets op, volgens mij begreep de medewerker niet eens wat ik bedoelde met 'mijn SIP gegevens'.

Ook het aansluiten van de EBv10 achter mijn switch (en wel zo dat de EBv10 een intern IP moet krijgen op vlan34 van de USG), krijg ik ook het SIP niet werkend.

Zijn er hier nog tips voordat ik echt een andere VOIP provider moet gaan zoeken?

Mvgr,

Ron
Reputatie 8
Ik heb al kunnen capturen/sniffen tussen de EBv10 en het NT kastje, maar ik kan daar niet de username/password vinden in de SIP sessie zoals die gebruikt worden in de fora met EBv8.
Dat lijkt een dood spoor.

Door de wellicht oudere hard- en firmware beperkingen van een Experia Box V8, kun je de inlog- en wachtwoord gegevens daarmee wel achterhalen (of nog ouder met de ZyXEL P2812-HNU-F1).
Dat hebben naar ik vermoed vele gebruikers-, en ikzelf eerder dan ook gedaan.

Vanuit de V10 --zowel bij Telfort account als iemand bij KPN-- (en de Experia Box V10A) nog vóór binnenkomst in de modem/router heb ikzelf ook "captures" gemaakt. Kan daarbij alle SIP-gegevens achterhalen --behalve het wachtwoord--. Dat is met een MD5 checksum versleuteling weergegeven, maar daar nog overheen gekoppeld een bepaalde onbekende rekenmatrix.
Daar kom je dus niet meer aan uit om het wiskundig "terug" te rekenen.

Nou ja, omdat ik voor mezelf de uitkomsten al heb via een V8, zijn er meer variabelen bekend.
Het wordt daarmee puur een "wiskundig" probleem om dat met de geëigende algoritmen terug te rekenen. Maar dat gaat mezelf net een stap te ver boven mijn pet.

Je zou via "marktplaats" een Telfort Experia Box V8 kunnen scoren.
Meestal iets van pakweg € 10,- plus verzendkosten. Dan kun je het alsnog achterhalen.

Maar je zou beter kunnen overwegen om een VOIP-account bij bijv. CheapConnect te openen, je telefoonnummer daarheen te verhuizen. Heb je met de hele Telfort VOIP niets te maken.
De kosten ervan heb je in "no-time" terugverdient door de aanzienlijk lagere telefoonkosten.

Daarnaast kun je alsnog van een nog goedkopere VOIP-provider gebuik maken om uit te bellen.
(Bijv. VoipBuster). Veel meer mogelijkheden, voor minder geld.

Als voorbeeld:
Via mijn laptop maak ik gebruik om via WiFi met een "3CX soft phone" applicatie te bellen.
Die verbindt ook op lokatie naar mijn VOIP-providers (CheapConnect en VoipBuster),
en kan op lokatie daar eventueel ook op teruggebeld worden (op het account bij CheapConnect).
"Handsfree" over microfoon en speaker, of als het meer besloten moet zijn met een headset op, nog steeds "handsfree" ;)

Advies m.b.t. VOIP:
Alleen om uit te bellen, een mix in de kosten naar vaste nummers en mobiele nummers,
heeft de volgende VOIP-provider daarin een goede balans:
https://www.powervoip.com/dashboard

Uitbellen specifiek alleen naar vaste nummers, met een ander "verdienmodel" goedkoop naar vaste nummers, maar duur naar mobiele nummers, van hetzelfde moederbedrijf:
https://www.voipbuster.com/dashboard

Reageer