Welke type kabel?

• 7 juni 2012
  • 4 reacties
  • 2567 keer bekeken

Badge +1
Op de 1e en 2e verdieping van ons huis zijn de meeste en de belangrijkste WLAN gebruikers, terwijl de router op de begane grond staat.
De 2e verdieping zit niet zo mooi in bereik en valt soms uit, dus een logische oplossing zou zijn: Trek de Router naar de 1e verdieping.
Alleen daarvoor heb ik een extra kabel benodigd om de meterkast (het ISRA punt) met de splitter te verbinden.

Ik vroeg mij daarom de naam af van de kabel die mijn splitter aansluit aan mijn ISRA punt.
Het betreft een ISRA punt met een bolle kop.

Alvast bedankt.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bedoel je een lasdop (plastic buisje)?

Het verlengen van de kabel tussen modem en isra-punt is niet aan te bevelen. Dit kan voor storingen zorgen.
Beter kun je een netwerkkabel vanaf het modem naar boven trekken en daar een los wireless access point neerzetten.
Badge +1
Wij hebben nu ook al een kabel van 4 meter ertussen, als ik hem naar boven trek is het niet veel meer of minder.
Wij hebben zover af en toe last gehad van de connectie maar niks om te vrezen, en wij zijn doe-het-zelveers en kunnen het ook goedkoop doen 😉
Reputatie 4
Badge +3
@CraHeX,

Zoals Franzki aangeeft is dit niet de ideale oplossing maar het kan werken. Let hierbij wel op dat wanneer de verbinding instabiel wordt er gevraagd wordt om het modem weer terug te plaatsen op IS/RA bij een eventueel storingsonderzoek. :)

Henk
Reputatie 8
Badge +16
En voor alle duidelijkheid... bij een lasdop-ISRA mag je de nieuwe kabel niet in het isra-punt zelf afmonteren.

Dus dan moet je de kabel die uit het isra-punt komt (en nu naar je modem gaat) doorknippen en vanaf daar met een lasdoosje verder gaan.