beantwoord

Welke spullen moeten retour bij overstap

• 29 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 274 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Ik ben vandaag overgestapt naar KPN en heb in een email vernomen dat ik alle spullen die ik in bruikleen heb moet retourneren. Ik heb een Experiaboxv10 en 2x een tv ontvanger. Ik heb vernomen dat de stekkers van alle artiekelen erbij moeten echter is mij nog niet helemaal duidelijk of de 2 ethernetkabels en de 2 HDMI kabels die ik heb gekregen bij mijn tv ontvangers mee retour moeten?

Alvast bedankt voor de reacties.

icon

Beste antwoord door JanD 29 oktober 2019, 06:58

Hallo @Matyan , alleen de apparatuur met de bijbehorende netvoedingen moeten retour, de meegeleverde kabels kun je behouden.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Matyan , alleen de apparatuur met de bijbehorende netvoedingen moeten retour, de meegeleverde kabels kun je behouden.

Reputatie 1

Ik heb net nog even voor de zekerheid de klantenservice gebeld, volgens hun moet ik wel alle kabels die ik bij mijn pakket heb gekregen retour moeten.

Reputatie 8

Verdeelde meningen van die medewerkers.
Zie ook een eerdere reactie < HIER > en vervolgreactie van een andere medewerker.

Kabels worden toch niet meer opnieuw gebruikt als ze terug komen.
Er is geen zekerheid dat ze nog voldoen. Kost teveel tijd en geld om ze te testen en opnieuw weer netjes te verpakken, tegenover gewoon een nieuw setje kabels bijsluiten bij een pakket.

Heb zelf nog nooit kabels terug gestuurd, ook niet van kennissen waar ik zaken m.b.t. internet voor hen regelde. Van providers nooit opmerkingen daarover gehad.

Reputatie 8
Badge +17

Het is mij ook eens overkomen dat de kabels retour moesten, ben dus wel benieuwd wat nu de vuistregels hierover zijn

Reputatie 1

Wellicht een moderator die hier opheldering over kan bieden? Dit aangezien ik anders alle bekabeling opnieuw moet gaan leggen omdat ik het dan moet terugsturen en ik het weer nodig heb.

Reputatie 8
Badge +7

Wellicht een moderator die hier opheldering over kan bieden? Dit aangezien ik anders alle bekabeling opnieuw moet gaan leggen omdat ik het dan moet terugsturen en ik het weer nodig heb.

Hallo @Matyan , hieronder een link waarin moderator Alexandra het antwoord geeft:

https://forum.telfort.nl/internet-267/internetverbindig-is-instabiel-en-valt-regelmatig-weg-84789#post710325

Reputatie 1

Dankjewel voor jullie antwoorden, dan is dit me duidelijk.  Ik heb alleen nog een vraagje is het mogelijk spullen die retour moeten in plaats van opsturen, weg te brengen naar een KPN winkel aangezien Telfort en KPN samen zijn gegaan?  Ik heb namelijk geen geschikte doos en anders moet ik  bij een PostNL pakketpunt een doosje kopen voor 5 euro. 

Reputatie 8

Wat voor doos dat je kiest om het te verpakken, is niet belangrijk.
Dat kan ook een kartonnen doos zijn uit papierbak van de supermarkt.
Het kost verder ook geen geld. Versturen gaat met een antwoordnummer (dus geen porto).
Bewaar wel goed je reçu als je de apparatuur aanbiedt bij PostNL
(Andere opties om te versturen of in te leveren zijn er niet).

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm

Reputatie 8
Badge +9

Goedemorgen @Matyan, welkom hier op het Telfort forum! Ik zie dat een paar van onze behulpzame forumgebruikers je al op weg geholpen hebben, daar ben ik blij mee :slight_smile: Wat zij aangeven, en het antwoord waar JanD naar verwijst, kloppen helemaal. Het is belangrijk dat je de apparatuur en bijbehorende stroomadapters retourneert. Je hoeft geen moeilijke kunsten uit te gaan halen, alle bekabeling los te halen, retour te sturen en dan opnieuw aan te leggen. Maar het is altijd goed dat je het bij twijfel even navraagt!

Het inleveren van de apparatuur bij een KPN winkel is niet mogelijk. Het advies en de uitleg van Babylonia hierboven is een prima oplossing! Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 1

Moet ik ook het glasvezelmodem eraf halen en inleveren? Of kan die blijven hangen?

Reputatie 8

Laten hangen. Bij overstap naar KPN blijft dat onderdeel hetzelfde.

Heeft ook weinig zin die in te leveren, om daarna weer een exact zelfde kastje weer terug te krijgen.
Bovendien is de kans op beschadiging van de glasvezel bij het eraf nemen op die wijze groter omdat een onbeschermde glasvezel erg kwetsbaar is. Bij beschadiging van de glasvezel zelf zijn de herstelkosten ervan aanzienlijk hoger dan de kosten die men probeert uit te sparen door het NT glasvezelkastje in te leveren. Overigens beschouwt men die aansluiting toch als verantwoordelijkheid van de netwerkbeheerder (KPN). Daar zou je als klant beter niet aankomen.

Reputatie 1

Dankjewel voor jullie reacties. Het komt nu vast wel allemaal goed met de overstap. Het modem en ontvangers gaan retour, de kabels houdt ik zelf en het glasvezelmodem laat ik zoals het is.

Reageer