beantwoord

Welke bekabeling heb ik nodig?

• 10 september 2018
  • 50 reacties
  • 5035 keer bekeken

Reputatie 1
hallo,

prima tevreden over telfort.

wil nu mijn modem aan andere kant woning zetten,

betreft Experia 10.

wat heb ik nodig om de afstand met het aansluitpunt te overbruggen?

ik schat een dsl kabel van 10 meter, ik lees een rj11 4 punts ader, klopt dit?

ik heb dat stekkertje voor de oude koperlijn al in bezit. ovaal met 5 puntjes

verder een splitter? maar welke?

en dan nog vanuit het modem een bekabeld internet, ipv. wifi.

kunt u antwoorden beknopt en met fotos?

super bedankt, de rest lukt vast wel.

hk

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Galdor68 11 september 2018, 07:04

Gezien je aangeeft alleen een ipad te gebruiken zou een Wifi versterker zoals Telfort deze ook verkoopt wellicht een goede oplossing zijn een ipad bekabeld aansluiten beperkt de mobiliteit ten zij dit voor het gebruik geen probleem is.

In dat geval heb je een utp kabel nodig met rj45 aansluitingen en kan je de Experiabox laten hangen.
Bekijk reactie

50 reacties

HIer staat al een heleboel.
Zit er geen installatie handleiding in het startpakket?
Het kabeltje tussen het aansluitpunt en het modem moet zo kort mogelijk en van goede kwaliteit zijn.
Gebruik het kabeltje wat Telfort meelevert
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-installeren.htm
Reputatie 8
Badge +18
Gaat het om een glasvezel verbinding of een koperaansluiting
Reputatie 1
goede avond

bedankt voor de reacties,

punt is, ik gebruik alleen een ipad,

met dit stekkertje, de kleinste past in de ipad,

de ipad heeft geen verdere ingangen..

wie weet of ik dan toch de ipad kan bekabelen..

ik hoor het graag, ook als het niet kan.

vriendelijke groet, hk

Reputatie 8
Je vraagt twee dingen:
  • modem/router naar de andere kant van de woning
  • een oplossing om je iPad bekabeld te verbinden.
Verlengen van de DSL-kabel om de modem/router te verplaatsen, dat kan als je een goed kwaliteit kabel gebruikt met koperen kerndraden (geen aluminium met een dun laagje per erover), voldoende twisting per aderpaar, afgeschermde kabel, en als het kan de afscherming aarden.
Voor meer info zie < HIER > en vervolgreacties.

Om je iPad bekabeld aan te sluiten met internet.
Er zijn adapters, aan de ene kant met een netwerk aansluiting, aan de andere kant het stekkertje wat in je iPad gaat. Gezien de eigenzinnige Apple aansluitingen met een chip in de aansluitingen of het wel een Apple product is, beste die van Apple zelf af te nemen. (Zal dan ook het duurste zijn).
Gezien je aangeeft alleen een ipad te gebruiken zou een Wifi versterker zoals Telfort deze ook verkoopt wellicht een goede oplossing zijn een ipad bekabeld aansluiten beperkt de mobiliteit ten zij dit voor het gebruik geen probleem is.

In dat geval heb je een utp kabel nodig met rj45 aansluitingen en kan je de Experiabox laten hangen.
Reputatie 1
@ babylonia,

super, ik dnk dat een adapter toch de juiste oplossing biedt,

heb al een aantal mogelijkheden ..

apple lightning to usb 3 adapter + combo 3 porthub / ethernet..

of apple ub ethernet adapter..

apple ethernet usp connector.

ik zie dat er in breda een telfort winkel is,
ik neem mn ipad mee en zal informeren wat te best te doen.

@ galdor, ik wil juist van het wifi af.,
toch bedankt

en ik zie en lees zoveel klachten, ik ben juist erg blij met telfort.

een fijne dag,
hk
Ah zo, dan zou de adapter inderdaad wat zijn of het verplaatsen van de experiabox dan meerwaarde heeft ten opzichte van een utp kabel (rj45) naar de plek waar dit nodig is durf ik geen uitspraak over te doen. Maar dat lijkt mij dan het makkelijkste zeker als wifi niet van belang is.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo kr1001692226, welkom op het forum! Ik zou de Experia Box inderdaad ook laten staan waar deze nu staat. Bij het aansluitpunt komt het signaal binnen en hoe dichter de modem daar bij staat hoe beter het is. De iPad heeft standaard geen optie om die bekabeld aan te sluiten, maar met de opties die je noemde zijn daar zo te zien wel mogelijkheden voor 🙂 Ik ben benieuwd wat men in de winkel aangeeft, laat je ons het resultaat weten?
Reputatie 8
Daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
Met de juiste zorg aan het soort/type bekabeling (zoals eerder aangegeven) kan een modem/router evengoed op een andere plek staan, wat dan wat makkelijker toegang biedt voor bekabelde verbindingen van diverse apparaten aan de modem/router. Met bovendien waarschijnlijk een betere WiFi ontvangst bovendien, voor die gevallen als je dat dan wel inzet.
Reputatie 1
hallo allen,

ik heb komende week tijd om een adapter te gaan kopen, ik zal jullie zowieso een terugkoppeling geven,
in elke geval heel bedankt voor nu.

de reden voor het verplaatsen is dat het moden dan verder van mijn slaapkamer staat,
word geregeld wakker, om uit ge kunnen sluiten wil ik dit toch proberen.

in een eerdere post word uitgelegd welke kabel hier goed genoeg voor is, ik ga contact opnemen met "alle kabels " hierover..
.

voor mij is het belangrijk e,e.ea. eerst goed uit te zoeken zodat ik het beste aankoop..

zowel over adapter als verlengdraad krijgen jullie een terugkoppeling,

bedankt! ;)

hk
de reden voor het verplaatsen is dat het modem dan verder van mijn slaapkamer staat,
word geregeld wakker, om uit te kunnen sluiten wil ik dit toch proberen.

Maar wordt je dan wakker van je modem?
Geluid, ledjes? Het modem hoort sowieso geen geluid te maken, en de ledjes kan je rustig afplakken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vermoed dat het om de radiogolven gaat. Sommige mensen schijnen daar gevoelig voor te zijn.
Reputatie 1
hallo,

dank voor de reply,

dat ik wakker word is vervelend,

een van de mogelijke oorzaken is de experiabox,

vandaag de vraag over de snoeren neergelegd bij allekabels, ik zal berichten als ze antwoord geven,
zelfde geld voor de adapter,,

word vervolgd,

hk
Reputatie 8
DSL telefoonkabel die voldoet, heeft "Alle kabels" vroeger ook geleverd, maar tegenwoordig niet meer in hun assortiment. Staat nog wel op de website, maar is al heel lang (> 1 jaar) niet meer "op voorraad". Betreft < DEZE kabel > die bij een ander bedrijf nog wel is te verkrijgen.
Daar zou je zelfs nog RJ11 plugjes aan kunnen knijpen (met de juiste tang en plugjes).

Je zou ook een (dubbel) afgeschermde netwerkkabel kunnen gebruiken, waar je een enkel aderpaar voor de internet-verbinding gebruikt. Omdat die wat dikker zijn, kun je daar geen RJ11 stekkertjes meer aan maken.
Je monteert beide uiteinden dan in een RJ45 contactdoos. Op een wijze zoals bedoeld "voor een UTP netwerkverbinding". (Heb je daar voor in de toekomst met mogelijk andere infrastructuur reeds direct op ingespeeld). Bij montage in een contactdoos, moeten het wel "massieve" kerndraden zijn. Niet per kerndraad / ader, diverse dunne draadjes bij elkaar.

Met RJ45 plugjes sluit je dan "op de binnenste twee aders" dan nog het laatste stukje ronde "telefoondraad" aan, met aan de andere kant dan geen RJ45 plugje, maar een RJ11 plugje.
Dat past dan in de modem router.

Aan de kant van het ISRA-punt even kijken hoe je de verbinding daar doorverbind vanuit de contactdoos (afhankeleijk van het soort ISRA-punt).
Reputatie 1
hallo Babylonia,

ik zou graag kant en klaar willen kopen, ik ben niet zo technisch,

genoemde kapel zou een utp kabel moeten zijn van 10 m, met aan2 zijden een j45 plug,

klopt dit?

ik zie wel zulke kabels bv bij bol.com, maar wil graag weten of dit de juiste is.

"............ moet dit per se een apple draad zijn?

https://www.bol.com/nl/p/cablexpert-pp12-10m-netwerkkabel-utp-cat5e-grijs/1003004012211538/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=mhVbQaB-Q8YU8i3rUu9IJg.1.2.ProductImage

tussenstuk rolim t adapter cat5 ... verbinden met ipad

...

vor de apple adapter
heb ik een dure en een goedkope variant, geen idee wat zoiets kost.

ipad belabeld adapter E69,95' voor stralingsarm netwerk,

https://www.jrseco.com/nl/p/ipad-iphone-bekabeld-adapter/?c=392e40eaa002

bol. com apple D8212M/A usb 2.0 interfacekaart adapter,E34,99 euro
Reputatie 8
Die kabel bij Bol.com als je die wilt gebruiken om je modem te willen verplaatsen (en dan een aderpaar te gebruiken voor het VDSL-internet datasignaal), is NIET de juiste kabel, want de betreffende kabel is niet afgeschermd.

Bovendien is in de specificaties niet terug te vinden of de kerndraden uit koper bestaan. Als je die zekerheid niet hebt, vertrouw ik de samenstelling van de kabel al niet. Het te vergroten detailplaatje geeft al geen koperkleur blanke draad weer maar "metaalkleurig" ofwel mogelijk "aluminium".
Zie < afbeelding >

Bovendien zit je dan nog met het gegeven, dat je vanuit die "RJ45" stekkertjes, dat zal moeten reduceren "voor twee draadjes" naar een "RJ11" aansluiting.
Dat alles bij elkaar lukt niet met "kant en klaar spullen", want dit soort "verloop" constructies is niet standaard. Alleen een handige jongen uit de buurt met wat netwerkgereedschap kan er met de juiste spullen, en gereedschap een fraaie verbinding van maken.

Helaas als je het niet zelf kunt, want dan lijkt de geopperde oplossing niet voorhanden te zijn.
Ik zal eens kijken of ik wat voorbeeldplaatjes kan vinden en in een volgende reactie hier kan plaatsen.
(Heb namelijk zelf dit soort verloopconstructies gemaakt en met succes toegepast).
Reputatie 8
Ik zou nog een reactie plaatsen met plaatjes erbij van een situatie met "verloop" constructies,
van RJ11 naar RJ45 pluggen en contacten, om "VDSL" internet data-signaal over twee draadjes van een "ethernet netwerkkabel" te sturen. (Andere kant van de bekabeling in omgekeerde volgorde).

De situatie die ikzelf eerder bij iemand heb aangelegd, is wel uitgebreider dan wat je voor jezelf nodig zou hebben. Maar goed, ik beschrijf hier de situatie zoals die daar van toepassing is.

De opzet van de installatie:

Uitdaging was om de modem/router (in dat geval een Experia Box V10 van KPN) naar de woonkamer te verplaatsen. Als „pair bonded“ internetconnectie (twee DSL-aansluitingen gecombineerd).
Maar dat niet alleen. Vanuit de woonkamer (waar het DSL internet-signaal o.a. wordt omgezet naar analoge telefoon), om dan weer een retour „van de telefoon“ weer terug naar de meterkast te leiden, om van daaruit telefoon-aansluitingen naar andere kamers door te koppelen (te vertakken).

Tevens een thuis netwerk „internet“ data-signaal, terug vanuit de woonkamer naar de meterkast, om van daaruit weer door te koppelen naar een kabel die naar een werkkamer gaat „achter“ de meterkast, waar een PC en printer staan opgesteld.

Basis daarbij zijn twee doorgetrokken afgeschermde netwerkkabels, met aan beide zijden een contactdoos met twee RJ45 contacten. Van daaruit de „verloopconstructies“ (RJ11 versus RJ45).
Omdat twee kabels door een PVC-buis getrokken moesten worden, mocht de kabel niet te dik zijn.
Daarvoor is < DEZE > kabel gebruikt. Met alleen een afscherming als buitenmantel.
Bij een enkele kabel zou < DEZE kabel > te prefereren zijn. (Met dubbele afscherming).

Let daarbij op de specificaties „CU“ wat staat voor koper. (CCA is aluminium met een dun laagje koper eroverheen. Dat voldoet NIET). En kerndraden die bestaan uit één draad (niet kerndraden die per ader bestaan uit een bundeltje van 6-7 heel dunne draadjes).
Dat heeft dan weer te maken met de bevestiging van die kerndraden in RJ45 contactdozen.
Hoe zoiets wordt gemonteerd is uitvoerig beschreven < HIER > en < HIER > (+ vervolgreacties).

Waarom „netwerkkabels“?
Betere kabels en bovendien direct ook voorbereid voor gebruik bij glasvezel in de toekomst.

KPN binnenhuis telefoonleiding:

Voor de PVC-leiding is een oudere „telefoon“ vertakkingsleiding gebruikt, waar alleen telefoondraden doorheen liepen als vertakking vanuit het ISRA-punt in de meterkast.
Die mond uit in een „U2“ contactdoos. Die wand-aansluiting heb ik met wat wegvijlen van stukken in de stalen achterplaat, aangepast om er een „inbouw“ netwerk contactdoos in te monteren.

Eerste uitvoering van de constructie:

Nadat de KPN-monteur aanvankelijk de modem/router in de meterkast had geplaatst, heb ik enkele dagen later de installatie „omgewerkt“ en voor een korte periode van de „KPN Y-kabel“ gebruik gemaakt als connectie voor pair-bonding.

Zie onderstaande afbeelding wat verder naar beneden.
(Met de rechter muisknop in een nieuw tabblad op te roepen zodat je de afbeelding kunt vergroten):
Centraal een modern ISRA-punt met twee RJ11 aansluitingen.

Wat hoger in de afbeelding een ethernet bekabeling netwerk contactdoos.

Daarbij als opmerking voor die contactdoos:
De interne stalen behuizing (die tevens contact heeft met de mantel van afgeschermde kabels in de RJ45 poortjes) is middels een aardedraad verbonden op het centrale punt in de meterkast waar meer aardingsdraadjes bij elkaar komen (waterleiding??).
Niet te zien, want loopt via een dun „plak“ kabelgootje naar beneden. (Plakgootje minimaal te zien links aan de onderkant van de contactdoos langs een rand naar beneden).

- Kabels 1a en 1b die de twee aansluitpunten uiteindelijk combineert tot „pair-bonding“.
- Gaat na de „Y“ over naar een 4 kerndraden telefoondraad 1a + 1b
.. (Nu even in een paar slagen opgerold, maar is minder gunstig i.v.m. „spoelwerking“).

- Nr. 1 bij verbindingsblokje betreft een RJ11 stekkertjes-verbinding
- Nr. 1 bij de contactdoos zijn de 4 kerndraadjes aangesloten
.. op de eerste 4 contacten van een RJ45 stekkertje

- Nr 2 bij de contactdoos is de „retour“ telefoondraad,
.. aangesloten op twee aansluitpunten (van de 4 netwerk aders die er nog over zijn)
.. aan de „rechterkant“ van datzelfde Rj45 stekkertje

- Die nr. 2 leidt met een bochtje naar de bovenkant van een RJ11 telefoon verdeelblokje.
Van daaruit vertakkingen nr 4 (met een bochtje weer naar boven naar een patch-punt) en 5 naar andere vertakking (werkkamer).

- Nr 3 bij de contactdoos is de „retour“ netwerk-aansluiting voor connectie PC / printer werkkamer.
(De printer zit rechtstreeks op de PC. Betreft geen „netwerkprinter“).
Dit is de volledige benutting van alle 8 draadjes van één netwerkkabel.

- Kabel gemerkt „R“ is nog reserve, vanuit een eerdere set-up vanuit de meterkast naar de werkkamer. Die wordt nu niet gebruikt. (Stekkertje hangt los aan de rechterkant van de contactdoos).

Plaatje 2, is aanpassing van wat bekabeling.

De KPN Y-bekabeling er tussenuit gehaald, en „zelf“ een Y-aansluiting gemaakt met afgeschermde DSL-kabel (had op rol daar nog een trosje van liggen van < DIT type > en een RJ11 verdeelblokje.
Omdat die kabel al erg lang niet meer bij „Alle kabels“ op voorraad is, als alternatief < HIER >

Het stuk tussen ISRA-punt en dat verdeelblokje is wel afgeschermd, maar niet geaard, omdat het verdeelblokje (en RJ11 stekkertjes) geen aarding doorgeven. (Op de foto zit nog een stuk bekabelde gerepareerde "telefoon"verbinding "achter" die afgeschermde zwarte bekabeling, maar dat loopt achterlangs links bij het ISRA-punt naar onderen. Is daar geen onderdeel van).

Het stuk tussen verdeelblokje en ethernet contactdoos is de afscherming wel geaard.
(De RJ45 stekker waar het op uitkomt betreft een afgeschermd type stekkertje, wat weer contact maakt, met de aarde van de contactdoos).

Detail van het DSL verdeelblokje:

Detail van de contactdoos:
Uit een eerdere set-up is er kennelijk een stukje van dat gele tule weggesneden boven dat lipje.
(Misschien om dat makkelijk ergens langs heen door te voeren ??)
Heb dat toen niet vervangen (zou ik er een nieuw stekkertje aan moeten knijpen).

Woonkamer:
De situatie in de woonkamer, waar de modem/router in een hoek „achter een gordijn“ is aangebracht.
(Om de situatie te laten zien, even dat gordijn naar boven opzij gehangen).
Het power kabeltje van de Experia Box is zoveel mogelijk in de kabelgoot weggewerkt.

Als het gordijn gewoon recht naar beneden hangt:

Detail van de bekabeling „rondom“ de Experia Box:
Speciaal wat ruimer aangelegd, zodat bij verwisseling van provider er genoeg „reserve“ kabel over is of bijv. bij storing e.d. om er nog een nieuw stekkertje aan te kunnen knijpen.

Het RJ11 verdeelblokje betreft nog weer een vertakking naar telefoon in de huiskamer.
(Het andere deel wordt naar de meterkast geleid).
Kabeltje met blauw gemarkeerd is de doorvoer van het stukje „pair-bonding“ DSL signaal.
Omdat deze stukjes kabel zodanig kort zijn, heb ik dat voor de handigheid maar uitgevoerd met platte witte telefoondraad. (Ook voor de kleur. Die zwarte afgeschermde kabel past er niet echt bij).

Bedenk dat de afscherming van bekabeling) (en aarding) doorloopt tot aan dat RJ45 verbindingsblokje waar het blauwe stekkertje op uitkomt.

De kabels met geel netwerkstekkertje betreft één retour voor internet naar de werkkamer.
De andere voor de TV-ontvanger, die via de kabelgoot helemaal doorloopt onderaan bij de plint in de vorige afbeelding, naar links (evenals één telefoonkabel) voor aansluiting in de huiskamer.

De totale overbrugging aan lengte van de bekabeling tussen ISRA-punt en Experia Box V10
is circa 13-15 meter.

Reputatie 1
hallo Babylonia,

bedankt voor de uitleg, dat is een mooi klusje voor mijn technisch hulpje.

ik zal de opzet bewaren en hem laten zien.

tot die tijd houd ik het even zoals het nu is.

zoals ik nu e.e.a. lees, is wat u voorstelt inderdaad de beste manier maar wel boven mijn eigen pet

ik zal een terugkoppeling plaatsen als deze hulp langs is geweest..

bedankt, hk
Reputatie 8
Het voorbeeld is wel erg uitgebreid, maar met een beetje fantasie zie je hoe je "netwerkkabel" op een andere manier kunt inzetten. Belangrijk is in ieder geval de juist kabel (en gereedschap).
Via de verwijzingen naar andere aanvullende onderwerpen heb je een compleet verhaal / uitleg.

Mochten er nog aanvullende vragen komen, dan zie ik ze wel tegemoet.

Wil je nog meer inspiratie opdoen:
Ouder onderwerp met foto's < DEEL 1 > en vervolgreacties naar beneden.
Verdere uitbouw < DEEL 2 > en < DEEL 3 >
Als de kabel door PVC-buis getrokken moet worden, gebruik dan kabelvet:
< HIER uitvoerige beschrijving >
Reputatie 1
@Babylonia ,

ik zou nog een terugkoppelng geven,

bedankt voor de info,

het duurde wat langer maar het is deels gekukt,
ik heb zojuist de lightning to ethernet adapter ontvangen,

aangesloten, met een j45 kabel ,

op de ethernet port 1

en aan de andere kant dus de adapter.

ik wil er best n foto van maken maar is dat dan reclame?
daaeom nu alleen een foto van de 45 kabel aangesloten, op de adapter zonder de naam zichtbaar.

de kabel heet system cable utp cat 5 E 4 pairs 26 Awg stranded iso 1180 100 MHZ. hij is 12 m kang en dus kan ik ermee naar de andere kant van mijn woonkamer.

mijn ipad ziet hem meteen, en heeft wifi al uitgeschakeld

Vraag:

mijn tablet zie ik ook nogvliegtuigmodus mobiele data en bluetooth, moet ik daar nog iets mee doen?

~~ verder een tv gekocht, mag ik merk noemen? het is in elk geval een Lcd tv24 inch met ingebouwde dvd speler. Hier kreeg ik alleen netvoeding em scart bij.
hiervoor gisteren een adapter besteld: lightning naar hdmi met usb voeding. komt morgen of begin volgende week binnen.

het plan is de ipad dan te bekabelen om n groter beeld te krijgen.

~~ verder een dect eco plus telefoon gekocht, die aangesloten op de dsl ingang, werkt perfect.

de oude weg, usb draad origineel experiabox bleek cavia beetje te hebben, geen wonder dat mn telefoon zo raar deed

~~~~~~~~~~~

~~ de dsl lijn heb ik nog niks voor gehaald, wil het toch wel proberen.

tot zover.,
hartelijke dank in elk geval voor nu
Reputatie 8
Je bent goed bezig geweest.

Die vliegtuigmodes als je de iPad via ethernet hebt aangesloten, is wat vreemd.
WiFi heb je dan niet nodig, maar bluetooth staat er los van, en kan toch wel eens handig zijn. Tenminste als je bluetooth apparaten gebruikt. (Voor een tablet gebruik ik een bluetooth toetsenbord en muis).

Een 24 inch TV, geen HDMI-kabel maar wel een SCART-kabel verbaast me toch wel.
Wat moet je met een HD TV (of misschien wel 4K ??) met SCART??
Reputatie 1
hallo Babylonia,

de tv komt via marktplaats, deze scart kabel zat erbij, ik ga hem niet gebruiken.

het is alweer n stapje verder,
heb nu een lan verbinding gecreerd via de nieuwe lightning naar ethernet adapter van Foinnex.

ik heb een hsmi kabel gekoch.

zie foto,

ik wil de adapter verbinden met de ipad natuurlijk,
xdat gaat nog goed.
in de lightning ingan ssteek ik het witte oplaadstekkertje.

nu nog de tv aansluiten het betreft een Salora Lc2420FHDVX.

ik stuur wat fotos erbij, kom een lightning ingang tekort

als ik enkel de zwart rode hdmi kabel gbruik heb ik beeld van ioad op de tv via Hdmi ~ Inpit.

Echter, ergens moet nog een oplaadkabel worden aangesloten.

de zwart rode kabel is Hdmi met lightning en Usb voeding.

ik geef eerst de huidige stand van zaken weer.

foto 1 en 2 betreft hdmi adapter..

foto 3 betreft foinexx lightning to ethernet adapter, hier past mijn jr145 lan in, ( niet op foto, wel aanwezig )andere zijde de in gele poort 1 experiamodem. daarnaast nog een usb en een ligthning ingang.

foto 4 foinex met de uitgang lightning.

foto 5 tv naast power ingang zit de hdmi ingang,

foto 6 alle losse kabeltjes.

~~~~~~~~~~~~

Voor ik iets koop wil ik natuurlijk eest weten of het zal werken,

alvast super bedankt voor het meedenken.. jullie allen....

Reputatie 8
Hoop dat de combinatie van het een en ander zal blijven werken??

Met wat ik "denk" hoe je alles zou moeten aansluiten:
  • Kleine stekker Oinnex in de iPad
  • Kleine stekkertje voeding die je normaal rechtstreeks in de iPad stopt, in de Oinnex (kan dat?).
  • Ethernet RJ45 kabel op de kopse kant van de Oinnex
  • Grotere USB-stekker van de HDMI-cable in de Oinnex (andere kant in TV)
  • Misschien nog het 3,5 mm audio stekkertje van die HDMI-kabel in oordopje aansluiting iPad.
Reputatie 1
hallo babilonia,

dank voor je antwoord,

het rood zwarte hdmi kabel heeft een lightning uitgang male, als ik die in de ipad steek em de witte oplaadkabel plus oimnex weglaat, heb ik beeld van ipad op tv,

nu alleen nog power en rj45 ( samen via oonnex) erbij koppelen.

als de rode lhtning in de oinnex z it, werkt het niet

dus ik dacht ik heb een extra lightning vrouw nodig,

mogelijke oplossingen: wt niet hoe ik n link post. dus maar even zo.

https://www.dx.com/nl/p/hoco-ls18-2-in-1-dual-lightning-charging-audio-converter-adapter-for-apple-iphone-8-plus-silver-529852?tc=EUR&ta=NL&gclid=EAIaIQobChMIoLWJoIGk3gIVh-F3Ch12JQUiEAsYAiABEgLaCPD_BwE#.W9Q35-tUerV

dit geeft alle drie geluid en laden is dat genoeg?

ik bedoel omdat er ook video/ beelden mee verzonden worden..

pas als dit opgelost is wil in de witte kabel vervangen door n powerbank of ander soort extern geheugen.
Reputatie 1
hier zijn de links van de andere 2 splitters.

male naar2 x female lightning

splitter 3

Reageer