Wel pingen maar niet zichtbaar in P-2812HNU

• 26 augustus 2012
  • 0 reacties
  • 1714 keer bekeken

Eerst had ik een 2601 maar i.v.m. een nieuw abbonnement ben ik van 4Mb ADSL naar 30Mb VDSL overgegaan. Daarom heb ik nu een P-2812HNU sinds afgelopen donderdag geinstalleerd. Volgens de Website zou ik 25 Mb moeten halen maar op dit moment haal ik slechts 20Mb. Ook de upload is minder namelijk 1,7 Mb i.p.v. 3.

Of dit nog zal veranderen weet ik niet maar dat kan Webcare mij mogelijk wel laten weten.

Verder heb ik een probleem wat ik niet opgelost krijg. Het netwerk is exact hetzelfde ingericht als met de 2601. In dit netwerk heb ik nu echter twee apparaten die ik binnen het netwerk wel kan pingen maar niet zie binnen het nieuwe Zyxell 2812 bij Homenetworking binnen de static dhcp. Alle andere aangesloten zaken zie ik daar wel inclusief het Mac adres en het ip adres. Maar een eenvoudig NAS wat ik ook binnen de oude omgeving had staan ( PX-EH 400L) zie ik niet verschijnen. Ik kan er wel naar pingen maar krijg het ip adres en Mac adres dus niet te zien. Ik heb elk aparaat een vast ip adres gegeven om conflicten te voorkomen. Alles is exact hetzelfde zoals in de oude omgeving ook alles werkte. Ook een Linux satalietomvanger een ET9500 vindt ik niet terug ook hiernaar kan ik pingen en hem gewoon benaderen vanaf mijn PC's maar de ontvanger kan geen contact maken met het internet en dus de secundaire DNS niet vinden. 

Beide apparaten zijn met goede netwerkkabels verbonden met de 2812.

Hierdoor dus twee problemen:

1. De ontvanger kan niet het internet op.
2. Doordat ik de Mac adressen niet zie kan ik Mac filtering ook niet aanzetten want dan zijn beide apparaten niet bereikbaar binnen het netwerk.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Heeft Webacre misschien een oplossing?

Met vriendelijke groeten,

HG

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer