beantwoord

Wegvallend internet en televisie

• 4 december 2019
  • 13 reacties
  • 286 keer bekeken

Goedenavond Telfort,

Sinds een aantal dagen hebben wij last van internet en televisie dat regelmatig wegvalt. Op het moment dat dit gebeurt, brandt het servicelampje rood/oranje en is er geen internetlampje. Het modem betreft een Experia Box V10. Ik heb de bekabeling al gecontroleerd, het modem gereset, de stekker er voor langere tijd uitgehaald. Enkele maanden geleden is ons modem vervangen. Sindsdien hebben we geen klachten gehad, tot afgelopen weekend. 

Vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door eelco91glasje 10 december 2019, 20:26

Goedenavond. Hartelijk dank voor jullie reacties. Sinds eergisteren hebben we geen last meer van de genoemde problemen. Het lijkt een tijdelijke storing te zijn geweest.

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8

Glasvezel of "koper” VDSL ?

Het betreft een adsl aansluiting.

Reputatie 8

Omdat je modem al eens is vervangen, zoek ik het probleem dan toch in de connectie vóór de router. Je zegt kabeltjes te hebben gecontroleerd. Hoe heb je die gecontroleerd?

"Visueel” is een kabel eigenlijk niet goed controleerbaar, (of het moet wel heel erg beschadigd zijn). Het hoofd aansluitpunt kan mogelijk bij controle “op zicht” wel een indicatie geven, afhankelijk welk type. Vervuilde en gecorrodeerde aansluitingen geven al snel een indicatie voor slechte connectie.

Hoe lang is de bekabeling vóór de V10 ?
Kun je eens een foto plaatsen van de situatie van aansluitingen?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eelco91glasje, een wegvallende verbinding dus. Ik heb dan ook even jouw lijn geanalyseerd en kom er inderdaad achter dat het niet helemaal goed gaat met de lijn. Ik ben nu heel benieuwd hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning. Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? Als dat goed zit, dan zal ik een afspraak met een monteur voor je maken zodat hij op locatie verder onderzoek kan doen. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik ga er van uit dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden. Ik heb namelijk een reactie meer van je ontvangen. Mocht ik nog wel kunnen helpen, dan ben ik benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen. 

Goedenavond. Hartelijk dank voor jullie reacties. Sinds eergisteren hebben we geen last meer van de genoemde problemen. Het lijkt een tijdelijke storing te zijn geweest.

Reputatie 8
Badge +11

Super. Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er weer eens iets zijn, laat het dan gerust weten. 

Goedenavond Telfort. Sinds een aantal dagen hebben we dezelfde problemen weer. Is het mogelijk een afspraak te maken met een monteur? We hebben het modem inderdaad direct aangesloten op het hoofdaansluitpunt, zonder splitter, met de kabels aangeleverd door Telfort zelf. De bekabeling en het modem zelf zijn nieuw. Daar ligt het niet aan. Bedankt!

Reputatie 8
Badge +11

Het lijkt er op dat je af en toe een wegvallende verbinding hebt of niet. Want de laatste verbrekingen zijn van de 24e. Zou je het modem nog eens een reset willen geven? Deze is alweer een tijd geleden. Ik kan zonder deze reset geen monteur aansturen. Het systeem ziet deze dan niet terug. Ik hoor graag van je als je de reset hebt uitgevoerd, dan kan ik hopelijk een monteur aansturen. 

De router heeft inmiddels een reset gehad. Dezelfde problemen blijven zich helaas voordoen, soms in meerdere soms in mindere mate.  

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie het inderdaad. Er gaat iets niet goed met de verbinding. Ik heb daarom een afspraak met een monteur ingepland. Hij komt morgen 4 januari tussen 1200 - 1400 uur. Mocht dat niet uitkomen, dan wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag hoe het bezoek is verlopen.

Hartelijk dank! De monteur is zelfs vandaag nog langs geweest en heeft ter plaatse enkele verouderde zaken aangepast. De monteur verwacht dat de problemen verholpen zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Top dat hij al eerder kwam. :) Hij heeft dus het een en ander vervangen. Merk je nu ook verschil? 

Reageer