Website gehackt - Blackhole Exploit Kit

• 27 maart 2013
  • 1 reactie
  • 2314 keer bekeken

Badge
Via mijn persoonlijke ruimte op "home.tiscali.nl" wordt mijn website gehost.  Het is een eenvoudige site met alleen html pagina's.
De afgelopen tijd is het al een aantal keer voorgekomen dat er door AVG bij het bezoeken van mijn website word gemeld dat de website is besmet met het zgn. "exploit blackhole exploit kit". Ik kan zien dat een deel van de html files op mijn webspace dan een wijzigingsdatum hebben die ligt ná de datum dat ik ze zelf de laatste keer heb geupload. Ik heb dit steeds (helaas tijdelijk...) kunnen oplossen door alle files te overschrijven met een lokale kopie. Na enige tijd gebeurt het echter steeds weer. Ik heb mjn wachtwoord voor toegang tot de webspace al gewijzigd, maar dit heeft niet voorkomen dat er vandaag alweer files blijkbaar waren aangepast (of in ieder geval bij het bekijken via CuteFTP een "modified date" van vandaag hadden).  
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat deze files gewijzigd worden? In de html files zelf heb ik nergens code zien staan die er niet thuishoort, dus ik vraag mij ook af hoe een dergelijke besmetting werkt. Ik heb al gegoogeld, maar ben niet technisch genoeg om te begrijpen wat er op diverse forums wordt geschreven.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,
Martijn.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +17
download de bestanden van de websit in een andere folder en doe dan eens een virusscan erover?

Reageer