beantwoord

Wat voor switch heb ik nodig?

• 24 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 182 keer bekeken

Reputatie 1

Beste allen,

Ik heb in de afgelopen jaren 4 netwerkkabels richting mijn TV meubel getrokken (overigens nooit weggewerkt, wat ik nu wel wilt doen), één voor de TV, één voor Telfort kastje, één voor de Xbox, één voor de NAS. Echter na een tip van een kennis wellicht er toch voor kiezen om één netwerkkabel te gebruiken en een switch aan te sluiten. Ik heb op dit forum zitten zoeken en kwam een topic van een jaar geleden tegen waarbij de Netgear GS105E werd aanbevolen. Is dit nog steeds zo? Graag even een reactie :)

Groeten,

Dirk

icon

Beste antwoord door JanD 24 oktober 2019, 12:41

Hallo @kridje , de betreffende switch is inderdaad geschikt en in de KPN webshop verkrijgbaar of elders bij een computerwinkel.

De voorwaarde is dat een switch IMPG-snooping ondersteunt om TV te kunnen kijken.

Ieder ander merk switch is ook geschikt, mits aan de snooping-voorwaarde is voldaan.

Je hebt nu ook nieuwere kortere LAN-kabels nodig na de switch, neem minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @kridje , de betreffende switch is inderdaad geschikt en in de KPN webshop verkrijgbaar of elders bij een computerwinkel.

De voorwaarde is dat een switch IMPG-snooping ondersteunt om TV te kunnen kijken.

Ieder ander merk switch is ook geschikt, mits aan de snooping-voorwaarde is voldaan.

Je hebt nu ook nieuwere kortere LAN-kabels nodig na de switch, neem minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Reputatie 1

Beste Jan, dank voor je snelle reactie! Is besteld :)

Reputatie 8
Badge +8

Beste Jan, dank voor je snelle reactie! Is besteld :)

Graag gedaan.

Reputatie 8
Badge +11

@kridje Hoi Dirk, leuk dat je ons forum gevonden hebt, van harte welkom! 

@JanD is een van onze behulpzame forumgebruikers :relaxed:  Ik zie dat hij je al helemaal geholpen heeft en dat je de switch besteld hebt. Super! We horen graag wat je bevindingen zijn, zo gauw je de switch in gebruik hebt. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Reageer