beantwoord

Wat bij startpoort en start mapping en eind poort en eind mapping invullen.

Via leverancier randapparatuur waar ik nu veel problemen mee heb krijg ik het advies poorten open te zetten. Ik krijg hiervoor de volgende info FTP poort 21 TCP en Cloudpoort 2013 UDP.

Ik heb iets kunnen vinden waarbij je poorten kunt invullen maar men vraagt om een range hoe ga ik hier nu mee om?
icon

Beste antwoord door Karen123 17 januari 2019, 15:18

Ik heb de vragen gezien. Dank je wel Babylonia, Het gaat om vrij simpele apparatuur waarop de leverancier een ping uit wil zetten om te bekijken of deze goed functioneert. Ze denken/dachten dat mijn verbinding dit blokkeert. Maar ik denk dat ik gewoon wat duidelijker moet worden naar ze.
Voor plug and Play apparatuur ben ik er nu wel uit gaat dit te ver. Dit soort handelingen kunnen ze dus niet van een simpele gebruiker verwachten. Ik ga maar eens ergens anders naar de oplossing zoeken. Wel veel geleerd overigens. Dank voor al het meedenken.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Karen123, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat je poorten moet openzetten op het modem om jouw server te kunnen gebruiken. Nu moet je alleen een range openzetten, alleen je weet niet hoe dit precies in zijn werk gaat. Nu moet ik zeggen dat ik dat ook niet precies weet. @Babylonia, zou je hier een kleine uitleg over willen geven?
Reputatie 8
Om welke modem/router gaat het?

Informatie m.b.t. Experia Box V8 zie < HIER > en vervolgreacties. (Nog een plaatje HIER ).
(De Experia Box in een ander sub-net zetten is niet nodig. Dat komt alleen ter sprak m.b.t. VPN).

Informatie m.b.t. Experia Box V10:
Afbeeldingen van instellingen te vinden o.a.:
Reputatie 7
Badge +9
Ontzettend bedankt Babylonia. 🙂 @Karen123 Kun je verder met deze informatie?
Ik denk dat ik het goed gedaan heb. Alle gevolgd. Maar als ik https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ laat testen geeft de site aan dat de poort nog steeds closed is. Wat nu?
Reputatie 8
Het is mij niet helemaal duidelijk welke services je van buiten uit in je eigen netwerk wilt bereiken, maar een test vanuit een dergelijke website werkt alleen als je in je netwerk een server-hebt draaien die ook werkelijk actief is.

Poort 21 voor FTP open zetten zou ik overigens niet doen.
Daarbij gaat het namelijk om een onbeveiligde verbinding.
Wat heb je aan bestanden te delen met een leverancier van "randapparatuur"?
Vind dat soort protocollen op zichzelf al erg vreemd.
Kun je wat meer informatie geven welke apparatuur je gebruikt?
Reputatie 7
Badge +9
@Karen123 Heb je de vragen van Babylonia gezien? Hij wil je graag nog verder helpen. 🙂 Of is het inmiddels gelukt?
Ik heb de vragen gezien. Dank je wel Babylonia, Het gaat om vrij simpele apparatuur waarop de leverancier een ping uit wil zetten om te bekijken of deze goed functioneert. Ze denken/dachten dat mijn verbinding dit blokkeert. Maar ik denk dat ik gewoon wat duidelijker moet worden naar ze.
Voor plug and Play apparatuur ben ik er nu wel uit gaat dit te ver. Dit soort handelingen kunnen ze dus niet van een simpele gebruiker verwachten. Ik ga maar eens ergens anders naar de oplossing zoeken. Wel veel geleerd overigens. Dank voor al het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaank Karen, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid over de situatie. Mochten we je hier nog bij kunnen helpen, dan horen we dat zeker graag. 🙂

Reageer