beantwoord

Vrije modemkeuze bij KPN

• 25 maart 2020
  • 17 reacties
  • 674 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Eindelijk: https://tweakers.net/nieuws/165050/kpn-biedt-vrije-modemkeuze.html en
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

Nu Telfort nog!

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 maart 2020, 07:53

Hi all, om het overzichtelijk te houden heb ik een aantal topics over hetzelfde onderwerp even samengevoegd. Zo houden we de info daarover centraal, wel zo makkelijk :slight_smile:

KPN heeft gisteren inderdaad de vrije modemkeuze geïntroduceerd, ook met de mogelijkheid om een FRITZ!Box te huren. Dit zal nu niet meer voor Telfort klanten beschikbaar worden. Nadat de samensmelting met KPN is afgerond zal het ook voor jullie beschikbaar worden. De reden dat het nu nog niet kan heeft Jan al gevonden op het KPN forum, in de reactie van Erik. Achter de schermen werkt het bij ons anders dan bij KPN, waardoor de benodigde tools voor VOIP voor Telfort klanten niet werken. Na de samensmelting zal dat technisch gelijk getrokken worden, en zullen die tools ook voor jullie beschikbaar worden. 

Wel kun je de instellingen op onze site nog steeds gebruiken om een eigen modem aan te sluiten, zonder telefonie. Dat blijft gewoon mogelijk bij ons.

Zodra er meer duidelijk is over de overgang van Telfort Thuis naar KPN wordt iedereen hier natuurlijk nog over geïnformeerd. 

Bekijk reactie

17 reacties

Telegraaf: XS4All modem naar andere KPN klanten.

Admin: topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd i.v.m. overzichtelijkheid

Bij KPN kun je nu een eigen modem gebruiken.

Kunnen Telfort-thuis-klanten dat nu ook?

En zo nee, kunnen Telfort-thuis-klanten het wèl nà de inlijving door KPN?

En indien weer nee, waarom niet?

Moderator Erik van KPN schreef binnen het KPN-forum het volgende:

Ja, maar zonder VoIP. Zoals Edwin al benoemt zit er een Telfort profiel in de FRITZ!Box dus die is te gebruiken. De VoIP servicetool is alleen beschikbaar voor KPN klanten, dus dat wil nog niet als je Telfort bent. Na migratie zou dat moeten kunnen. Net als het huren van een FRITZ!Box. Daar komen we dichterbij de migratie nog weer op terug. Overstappen naar KPN is verder een optie als je nu al heel graag ook al SIP wilt kunnen doen of een FRITZ!Box wilt huren.

Duidelijk antwoord, daar kunnen we wat mee.

Reputatie 8
Badge +16

Heb je dan behoefte aan een eigen modem?

Welke extra voordelen verwacht je van een eigen modem?

De meeste klanten kunnen prima uit de voeten met een Experiabox.

Hallo @vlijm , ik niet, ik ben net als 99,99% van de klanten tevreden met mijn modem, maar de ‘nerds’ onder ons kijken al jaren reikhalzend uit naar de mogelijkheid van eigen apparatuur en daarom vroeg ik naar de (on)mogelijkheden voor Telfort-klanten die daar wèl in geïnteresseerd zijn.

Reputatie 8

Zoals de titel aangeeft - inclusief beschikbaarheid gegevens m.b.t. VOIP / SIP account.
Het werd onderhand de hoogste tijd.
(Neem aan dat aanvullende beschikbaarheid gegevens m.b.t. VOIP voor Telfort snel zal volgen).

https://tweakers.net/nieuws/165050/kpn-biedt-vrije-modemkeuze.html

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

Hallo @Babylonia , zie de reactie van een KPN-moderator in mijn topic over de vrije modem keuze:

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/vrije-modem-keuze-ook-voor-telfort-klanten-86707

Reputatie 8

OK.
De aanvullende gebruikshandleiding wat vooralsnog voor een KPN account geldt,
is mogelijk toch al een opsteker voor na de migratie van Telfort bij KPN.

Reputatie 8
Badge +16

Met in het achterhoofd de ophanden zijnde migratie naar het KPN platform zou ik mij op dit moment niet druk maken of dit wel of niet nog beschikbaar komt voor Telfort gebruikers.

Wie heeft er bepaald wat het beste antwoord is?

Ik vind het namelijk niet het beste antwoord.

Betere wifi dekking betere overige standaard opties zelfs voor de niet nerds zijn er genoeg voordelen.

Het is net als alle overige zaken, wil je hiervan profiteren zal je waarschijnlijk vol KPN klant moeten worden. Net als met mobiel, zolang er TFT bij het product staat schiet je er niks mee op ook na de migratie zal het niks uitmaken. Gezien de KPN reactie komt de mogelijkheid er wel heel eerlijk gezegd zal het mij verbazen als dat zo zou zijn.

Verder kan je ook nu al geschikte eigen routers gebruiken bij Telfort, punt is enkel het VOIP deeltje.

Even voor de volledigheid het gaat om modem/routers combinatie apparatuur kale modems zijn er nagenoeg niet meer, gezien de beperkte keuze in geschikte merken en modellen, is er nog steeds weinig keuze.

Reputatie 8
Badge +16

Betere wifi dekking betere overige standaard opties zelfs voor de niet nerds zijn er genoeg voordelen.

Het is net als alle overige zaken, wil je hiervan profiteren zal je waarschijnlijk vol KPN klant moeten worden. Net als met mobiel, zolang er TFT bij het product staat schiet je er niks mee op ook na de migratie zal het niks uitmaken. Gezien de KPN reactie komt de mogelijkheid er wel heel eerlijk gezegd zal het mij verbazen als dat zo zou zijn.

Verder kan je ook nu al geschikte eigen routers gebruiken bij Telfort, punt is enkel het VOIP deeltje.

Even voor de volledigheid het gaat om modem/routers combinatie apparatuur kale modems zijn er nagenoeg niet meer, gezien de beperkte keuze in geschikte merken en modellen, is er nog steeds weinig keuze.

Heb hier ook een Fritzbox draaien, heb mijn VoIP weggeporteerd naar een andere provider, ITV gebruik ik niet dus is het internet only. Voor de VoIP gegevens zijn zat work-arounds te vinden hier op het forum om toch aan de juiste gegevens te komen.

Klopt het gaat er juist om dat die workarounds niet nodig moeten zijn.

Hallo @Tuut-Tuut en @Galdor68 , kunnen we on topic blijven s.v.p. en de discussie elders voeren, mijnv raag is reeds beantwoord.:relaxed:

Wat is er niet on topic?  De reactie die je quote is niet echt een antwoord.

Verder reageer ik deels op de vraag van @vlijm  betreffende het nut van eigen apparatuur.

En op het punt dat ver voor KPN er mee kwam Telfort de instellingen voor eigen  routers publiceerde het enige nieuwe is de service tool voor het voip/sip deel. En de mogelijkheid om een Fritzbox te huren.

Je weet dat je met een dergelijk onderwerp meerdere reacties kan verwachten.

Reputatie 8
Badge +11

Hi all, om het overzichtelijk te houden heb ik een aantal topics over hetzelfde onderwerp even samengevoegd. Zo houden we de info daarover centraal, wel zo makkelijk :slight_smile:

KPN heeft gisteren inderdaad de vrije modemkeuze geïntroduceerd, ook met de mogelijkheid om een FRITZ!Box te huren. Dit zal nu niet meer voor Telfort klanten beschikbaar worden. Nadat de samensmelting met KPN is afgerond zal het ook voor jullie beschikbaar worden. De reden dat het nu nog niet kan heeft Jan al gevonden op het KPN forum, in de reactie van Erik. Achter de schermen werkt het bij ons anders dan bij KPN, waardoor de benodigde tools voor VOIP voor Telfort klanten niet werken. Na de samensmelting zal dat technisch gelijk getrokken worden, en zullen die tools ook voor jullie beschikbaar worden. 

Wel kun je de instellingen op onze site nog steeds gebruiken om een eigen modem aan te sluiten, zonder telefonie. Dat blijft gewoon mogelijk bij ons.

Zodra er meer duidelijk is over de overgang van Telfort Thuis naar KPN wordt iedereen hier natuurlijk nog over geïnformeerd. 

Reageer