beantwoord

Vraag: Migratie xmsnet.nl server naar Telfort, met aliassen?

• 22 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 795 keer bekeken

Ik had een .xmsnet.nl email alias.
Deze gebruik ik dagelijks.
Mijn officiële alias is inmiddels bereikbaar via webmail.

Wanneer worden de aliassen overgezet?
icon

Beste antwoord door Michael 23 oktober 2015, 18:38

Hallo telefortuna en JnL! De migratie is zo goed als afgerond. En waren wat uitdagingen, deze hebben wij gemeld op onze webpagina. Mocht het aan de hand van de handvatten die je daar vindt alsnog niet lekker gaan, laat het me dan weten alsjeblieft, ik kijk dan met liefde naar een oplossing.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 2
Hallo,
Ook ik had verschillende aliassen die ik erg veel gebruik. Sinds de migratie van vannacht zijn ze allemaal verdwenen, echt een ramp... Op de 'MijnTelfort instellingen' pagina zijn ze allemaal foetsie. Alleen de oorspronkelijke mailboxnaam met de xms-extensie werkt nog als e-mailadres. En dat adres wil ik nu juist niet gebruiken, daar had ik mijn aliassen voor. Ik kan op de instellingen pagina wel (5) nieuwe 'e-mailadressen' (aliassen dus) aan een mailbox toevoegen, maar die krijgen dan de @telfort.nl extensie.
Ik was er al bang voor: in het 'migratiemailtje' van 21 oktober wordt beweerd dat je je e-mail gewoon kunt blijven gebruiken - niet dus. Er wordt met geen woord over aliassen gerept. Vandaag na 20 minuten eindelijk contact met de helpdesk, vriendelijk te woord gestaan en netjes teruggebeld en mijn oude aliassen telefonisch doorgegeven... Maar geen garantie of er iets aan gedaan kon worden. Ik wordt er misschien over teruggebeld... Hopeloos zoiets. Dit lijkt helaas een herhaling van de migratiepuinhoop die XMS ook al eens had veroorzaakt, daar waren opeens de oorspronkelijke mailboxnamen verdwenen en vervangen door de eerste aliasnaam. Dat is nooit meer goed gekomen :-(

GJ
Reputatie 2
In aanvulling op mijn vorige post:

Mijn pessimisme lijkt deze keer ongegrond: tot mijn verbazing en ook wel opluchting staan de telefonisch doorgegeven aliassen weer netjes vermeld op de'MijnTelfort instellingenpagina'. Of dit in mijn specifieke geval handmatig gebeurd is n.a.v. mijn telefoontje met de helpdesk, of doordat er gewoon een algemene oplossing gevonden is voor het verdwenen aliassen probleem weet ik niet. Ik hoop voor iedereen het laatste. Ik heb wat testmailtjes gestuurd naar mijn eigen e-mailaressen en alles lijkt vooralsnog weer in orde. Laten we hopen dat het echt opgelost is. (En - eerlijk is eerlijk - dan geldt wat mij betreft: Chapeau Telfort!)

GJ
Reputatie 8
Badge +2
Hoi JnL. Heb niet een concrete oplossing eigenlijk. Gebruik je IMAP of POP? 🙂
Hallo Michael,

Ik gebruik Pop
Reputatie 8
Badge +2
Hallo telefortuna en JnL! De migratie is zo goed als afgerond. En waren wat uitdagingen, deze hebben wij gemeld op onze webpagina. Mocht het aan de hand van de handvatten die je daar vindt alsnog niet lekker gaan, laat het me dan weten alsjeblieft, ik kijk dan met liefde naar een oplossing.
Reputatie 8
Badge +2
Aangezien je POP gebruikt, JnL, kun je proberen IMAP in stellen op de telefoons om te kijken of de mails die nu nog op servers staan, ook binnen worden gehaald op de telefoons. Een andere oplossing heb ik helaas niet.
Hallo Michael,

Het werkt allemaal, hulde daarvoor!
Blijft alleen een praktisch probleem over:
Bij mij en ook bij mijn vrouw zijn alle mailtjes die op onze iphones stonden in 1 x verdwenen tijdens de migratie.
Is er een truc om dat weer te herstellen?
In de webmail staat wel alles goed.

Reageer