Vraag aan Telfort

• 17 februari 2012
  • 16 reacties
  • 3420 keer bekeken

Ben woest, werkelijk buiten zinnen zo boos.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een eigen topic, of 20, start?

Wat een vreselijke kwelling, dat telfort, nooit meer!!!

16 reacties

Badge +7
Hoi Marieke, ik heb een topic voor u aangemaakt. Waar loopt u tegenaan en wat kan ik voor u betekenen?

Hugo
Dinsdag zou mijn internet aangesloten worden, dit is echter niet gebeurd. De monteur stond hier dus voor niks. Hij heeft nog wel even alles aangesloten en mijn isra punt op de eerste lijn gezet daar die aangesloten was op een tweede lijn wat volgens hem niet klopte. Het is nu vrijdag, drie opwaardeer tegoedjes later, vijftien verschillende adviezen verder en ik heb nog geen internet. Telfort wijst naar Guidion en Guidion reageert gewoon helemaal niet.
Ik werk thuis en zit in de detachering, wij staan op het punt meerdere contacten in het buitenland af te sluiten en ik kan geen kant op zonder telefoon. Ik zou echter naar kantoor kunnen gaan was mijn dochter niet ziek thuis geweest. Mijn vriendin is inmiddels vanuit haar huis telefoon telfort aan het bellen en krijgt ook voortdurend te horen dat ze naast het modem moet zitten en anders niet geholpen kan worden.
Ik weiger nog vijftig euro beltegoed op te maken en voortdurend doorgeschakeld te worden naar een andere nitwit die er geen fok van snapt. Ik ben woest.
Stuur gewoon die monteur terug en zo snel mogelijk, die bereidheid is er wel van telfort mits ik zelf de kosten betaal???? Te gek voor woorden!!
Badge +7
Vervelend om te horen, graag zoek ik voor u uit wat wat er precies aan de hand is en zal er zorg voor dragen dat u zo snel mogelijk online bent. In een privebericht kunt u uw postcode, huisnummer en 06-nummer kenbaar maken.

Hugo
Privebericht is verzonden..
Badge +7
Ik heb uw verbinding nagemeten en meet vanaf de centrale een lijn van 1855 meter, die lengte komt overeen met uw afstand tot de centrale dus de verbinding is naar alle waarschijnlijkheid correct opgeleverd door KPN.
Meting van: RT-SCB
-----------------------------
Fault domain End User (open line at 1855 meter)

Het lijkt erop dat GUIDION de thuisinstallatie nog af moet maken. Wij nemen contact op met GUIDION voor u en als er vorderingen zijn laat ik u dat hier weten. Ik verwacht later vandaag met een update te komen.

Als u wilt kunt u ondertussen ook zelf naar de aansluiting kijken. Uw ISRA zit in uw meterkast, hoe ziet deze eruit en zit uw modem daar nu op aangesloten?

Hugo
Badge
@hugo
Is deze verbinding op de eerste of tweede lijn opgeleverd?
Of hebben jullie daar geen inzicht in.

Aangezien de guidion monteur de tweede lijn heeft afgekoppeld en de eerste heeft aangesloten.

mvg Rob
Ik heb uw verbinding nagemeten en meet vanaf de centrale een lijn van 1855 meter, die lengte komt overeen met uw afstand tot de centrale dus de verbinding is naar alle waarschijnlijkheid correct opgeleverd door KPN.
Meting van: RT-SCB
-----------------------------
Fault domain End User (open line at 1855 meter)

Het lijkt erop dat GUIDION de thuisinstallatie nog af moet maken. Wij nemen contact op met GUIDION voor u en als er vorderingen zijn laat ik u dat hier weten. Ik verwacht later vandaag met een update te komen.

Als u wilt kunt u ondertussen ook zelf naar de aansluiting kijken. Uw ISRA zit in uw meterkast, hoe ziet deze eruit en zit uw modem daar nu op aangesloten?

Hugo

Hallo,

A technisch dat ik ben zal ik het proberen uit te leggen. Er komt 1 dikke kabel uit de vloer waaruit vier draadjes overgaan naar het zogenaamde ptt kastje, deze draden hebben geen gekleurd omhulsel meer. Tevens komen er nog enkele andere draadjes uit het snoer welke nergens op aangesloten zijn.
In het ptt kastje zitten op de eerste twee punten een rode en blauwe aangesloten en op de laatste twee punten een oranje en witte, deze komen uit het snoer dat naar de telefoonaansluiting loopt. In eerste instantie zaten hier een rode en blauwe voordat de monteur ermee heeft zitten rommelen. De vorige bewoner heeft bevestigd dat zij nooit problemen hebben gehad met de aansluiting ondanks de oude staat van de aansluiting. Op het modem brandt alleen het power en wlan lampje..
@hugo
Is deze verbinding op de eerste of tweede lijn opgeleverd?
Of hebben jullie daar geen inzicht in.

Aangezien de guidion monteur de tweede lijn heeft afgekoppeld en de eerste heeft aangesloten.

mvg Rob

Volgens de telfortmedewerker wordt deze op de tweede lijn opgeleverd. Waarom de monteur deze dus heeft verzet is een raadsel..
Badge +7
Goed punt aszen. Het signaal is opgeleverd op het 2e aderpaar:[attachment=0:3g2b1cts]Marieke_ISRA.JPG[/attachment:3g2b1cts]
Dat is dus de oranje en witte draad.

@Marieke,

Bent u momenteel op locatie en telefonisch bereikbaar? Dan laat ik nu contact opnemen om u hier doorheen te loodsen.

Hugo
Als ik nu de blauwe en rode eens terugplaatste op de tweede lijn?
Goed punt aszen. Het signaal is opgeleverd op het 2e aderpaar:[attachment=0:11gadzuh]Marieke_ISRA.JPG[/attachment:11gadzuh]
Dat is dus de oranje en witte draad.

@Marieke,

Bent u momenteel op locatie en telefonisch bereikbaar? Dan laat ik nu contact opnemen om u hier doorheen te loodsen.

Hugo

Binnen twee minuten kan ik op lokatie zijn..
Badge +7
U heeft momenteel contact met mijn collega Jelmer begrijp ik, succes!

Hugo
Badge +7
Ik begrijp dat het helaas niet gelukt is om het 2e aderpaar aan te sluiten. ISRA zit zoals ik al aangaf dus in de meterkast en er is signaal geleverd op 2e aderpaar. GUIDION monteur heeft 2 aderperen getest op een aansluiting in uw woonkamer en beweert dat er door hem gebeld is naar Telfort 2e lijn en zij hem verteld hebben dat het signaal op het 1e aderpaar zit. Er is van dit gesprek geen call log terug te vinden dus heb hier mijn twijfels bij.

Deze aansluiting in de woonkamer is slechts een vertakking van het 1e aderpaar in uw meterkast. Daarom is het 2e aderpaar testen in de woonkamer logischerwijs niet zinvol en niet succesvol geweest. Vanmiddag wordt u nogmaals door GUIDION gebeld om zo snel mogelijk een nieuwe afspraak in te plannen.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! Als de oplevering straks gelukt is zal ik kijken naar een passende vergoeding voor het ongemak en de gemaakte telefoonkosten.

Hugo
"...Ik werk thuis en zit in de detachering, wij staan op het punt meerdere contacten in het buitenland af te sluiten en ik kan geen kant op zonder telefoon............"

En dan werken met beltegoed???????????????

Kom op zeg.............
Badge
Daar had ik ook al mijn bedenkingen bij en komt bij dat de telefoon van kantoor ook heel makelijk door te schakelen was geweest naar de mobiel.

Maar of het nu klopt of niet (er zijn mensen die denken met zo'n soort verhaal sneller geholpen worden) dat doet niet terzake.
De monteur van Guidion heeft hier gewoon een fout gemaakt door de tweede lijn af te koppelen en op de eerste lijn aan te sluiten wat volgens hem moest.
Dit was dus een fout van hem en ik vind ook dat als de monteur een fout maakt bij aansluiten hij dit ook zo spoedig mogelijk weer moet herstellen.

mvh Rob
Badge +7
@Marieke,

Ik zie dat er inmiddels een verbinding is en dat Guidion vrijdag alsnog geweest is, is verder alles naar wens opgelost?

Henk

Reageer