beantwoord

Volume regelen tv-ontvanger in combinatie met draadloze koptelefoon

• 28 april 2020
  • 13 reacties
  • 425 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

ik wil het volume aanpassen dat op 2 draadloze koptelefoons binnenkomt. De koptelefoons zelf hebben geen volumeregelaar. Met een iPad of iPhone werkt dit prima, maar als verbonden met de tv komt er standaard HARD geluid uit de koptelefoons. 
Het volume van de tv werkt onafhankelijk van het volume van de koptelefoons.

nu hadden we 3 jaar geleden de witte Afstandsbediening waarmee je het volume van interactieve tv kon regelen. En met de afstandsbediening van de tv die van de tv zelf. Je zag ook aan de volume-symbolen op de tv welk volume je aanpaste.

dus wij een nieuwe witte kpn afstandsbediening besteld. Maar deze blijkt nu alleen het volume van de tv te regelen.

de vraag is dus hoe ik het volume van de interactieve tv kan wijzigen. Ik verwacht namelijk dat ik daar mee het volume van de koptelefoons kan bepalen.

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Galdor68 8 mei 2020, 13:43

Als ik de handleiding zo lees is de kans groot dat het niet naar behoren werkt omdat de huidige koptelefoons niet het Samsung principe om TV geluid te verbinden ondersteunen.

Wat ik in de PogS handleiding vind lijken deze hoofdtelefoons specifiek voor gebruik met smartphone's en tablets te zijn ontworpen.

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8

Het volume van de tv werkt onafhankelijk van het volume van de koptelefoons.

Je zou ook eens kunnen kijken in het instellingen menu van de TV wat daar de mogelijkheden zijn?
Normaal zou bij het inpluggen van een koptelefoon er geen geluid meer uit de TV-speakers komen.
Het volume daarbij in dat geval gewoon over naar de koptelefoon.

nu hadden we 3 jaar geleden de witte Afstandsbediening waarmee je het volume van interactieve tv kon regelen. En met de afstandsbediening van de tv die van de tv zelf.

In dat geval is het volume van de witte afstandbediening (en teven de aan / uit knop) niet gekoppeld aan de TV middels een koppelingscode. Die heb je voor de nieuwe afstandbediening kennelijk toch weer ingesteld?

Door die code ongedaan te maken, zouden beide volumeregelaars op beide afstandsbedieningen weer onafhankelijk van elkaar moeten werken.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/afstandsbediening-instellen.htm

Er staat niet specifiek bij hoe een reset te maken voor die code.
Maar ik denk als je de procedure niet afmaakt, of een verkeerde code, dat het dan is opgelost?

Geeft dat de situatie die je bedoelt?

Bij mijn weten hebben de huidige tv ontvangers geen interne volume regeling. 

Hoe zijn de hoofdtelefoons met de TV verbonden via bluetooth?

Reputatie 8

Dan weet ik het niet meer hoe ik het eerder ooit ingesteld heb gehad??

Uit een eerdere periode kan ik me nog wel herinneren dat ik twee onafhankelijke volumeregelingen had die aan elkaar gerelateerd waren. Heb echter nooit een zwarte afstandbediening gehad van Telfort. Mijn eerste Telfort TV-ontvanger betrof een Motorola TV-ontvanger.

Oh…. Daarvoor had ik nog een keer een Tele-2 aansluiting. Dan misschien uit die tijd?? :open_mouth::nerd:

Dat is hier natuurlijk niet meer geldig :upside_down:

Reputatie 1

De koptelefoons zijn idd Bluetooth. Deze hebben zelf geen volumeregelaar. Bij een iPhone of iPad werkt de volumeregeling wel.

het ontkoppelen is gelukt door de rode en blauwe knop 3 seconden in te houden. Helaas deed de witte afstandsbediening nu niks meer.

het blijft dus een raadsel hoe het geluid van de interactieve tv aan te passen is.

mocht iemand nog suggesties hebben ;-)

Reputatie 8

Met Bluetooth als extra connectie met je televisie waarbij je koptelefoon is gekoppeld, lijkt me toch dat zo'n TV daar meerdere opties voor zou moeten hebben om dat beter af te stemmen?

Om welk merk en type TV gaat het?

Zoals al geschreven de huidige in gebruik zijnde TV ontvangers zoals de Arris hebben geen volume regeling daarom de koppeling van de witte afstands bediening met de TV. De enige functie van de volume knoppen is het aansturen van de tv volume op een TVtoestel meer niet.

Naast merk en model/typenummer van de TV ook graag merk en model van de hoofdtelefoons.

Zoals Babylonia terecht opmerkt bij een goede koppeling zou de volume regeling van de tv zelf invloed moeten hebben op het volume nivo van de hoofdtelefoons.

Voor de duidelijkheid de TV zelf heeft bluetooth verbindings opties? Het is mogelijk een design fout dat er geen volume demping op het uitgangs signaal via bluetooth zit.

Reputatie 8
Badge +11

Hi @FemkeBas, lastig dat 't regelen van het geluid bij gebruik van deze draadloze koptelefoons niet lukt. We denken hier op het forum graag met je mee.

Babylonia en Galdor hebben al met je mee gedacht en gezocht zie ik, dat is fijn. Wat zij aangeven klopt, de tv-ontvanger heeft geen eigen volumeregeling. Dit gebeurt altijd via het verbonden apparaat, zoals meestal de televisie. Heb je hun laatste reacties en tips al gezien en kunnen uitproberen/uitzoeken? Ik hoop dat je zo snel een oplossing gevonden hebt.

Reputatie 1

Hallo allemaal, dank voor de reacties.

model tv : Samsung UE 49 KS 8000

koptelfoon: pogs gecko 

ik kan het geluid op de tv instelling naar : tv / Bluetooth/ audio optisch

maar dit helpt ook niet.

helaas dus nog geen oplossing gevonden

Reputatie 8
Badge +18

Heeft de Tv wel een Bluetooth instelling, zo ja open dan via settings het menu , dan druk je op een optie geluid en dan luidsprekers , dan zie je ook de blue tooth optie en vervolgens kun je dan zoeken naar koptelefoon Bluetooth .en vervolgens koppelen.

Als dat lukt kun je via de afstandsbediening het geluid harder of zachter zetten op de koptelefoon, ook komt het wel eens voor dat je vooraf de geluidssterkte moet instellen

Handleiding zie vanaf pagina 62 

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-UE49KS8000/preview-handleiding-771158.html#pf3e

Als ik de handleiding zo lees is de kans groot dat het niet naar behoren werkt omdat de huidige koptelefoons niet het Samsung principe om TV geluid te verbinden ondersteunen.

Wat ik in de PogS handleiding vind lijken deze hoofdtelefoons specifiek voor gebruik met smartphone's en tablets te zijn ontworpen.

Reputatie 1

Hoi Jimmy, bedankt voor je reactie. Ook daar is het volume helaas niet te regelen,

ik denk dat Galdor gelijk heeft. Ze werken perfect met tablet en telefoon. Pogs reageert inmiddels ook dat het een bekende issue is bij Samsung. 
ik was en ben er zelf erg van overtuigd dat ik in het verleden op 2 manieren met verschillende afstandsbedieningen volume kon regelen, maar dit kan ik nu niet meer ontdekken. 

ik hoop dat Samsung me nu kan helpen.

allen bedankt voor het meedenken!

Zelfs al zou dat onafhankelijk van elkaar het volume regelen toch kunnen met een ouder model TV ontvanger zoals de Motorola, dan, zouden de koptelefoons aan de TV ontvanger zelf moeten worden gekoppeld.

Als de hoofd telefoons aan de TV zijn gekoppeld is het dat toestel wat het uitgangs volume via bluetooth en HDMI en overige zaken bepaald. Zoals eerder aangegeven bij een goede koppeling wordt het geluid uit de eigen TV speakers volledig uit geschakeld, althans dat kan je dan meestal zelf kiezen, en wordt enkel het aangesloten apparaat aangestuurd.

Zo werkt dat hier ook met een via HDMI aangesloten speaker set. 

Wat betreft het volume uit de Pogs, volgens de website moet er een goede demping zijn, dat is wel het geval, het gaat puur om het geluidsnivo lager te kunnen zetten in plaats van 1 niet te veranderen nivo?

Ik vermoed dat je de bijgeleverde kabel zal moeten gebruiken aangesloten op de uitgang voor de hoofdtelefoon als je TV deze nog heeft. Dan gaat uiteraard wel het gebruiks gemak naar beneden, toch zal dit de enige optie zijn.

Connection via QuickSafe cable

As an alternative to Bluetooth®️, you can also connect your POGS Bluetooth®️ to the round 
headphone jack of your smartphone using the QuickSafe cable. This cable is included in the 
box and has round connectors.
The cable connection has priority over Bluetooth®️. This means that if both connections are 
established, the music transmitted via cable will be played back. Select the cable connection 
if you do not wish or are not allowed (e.g. aboard aircraft) to use the Bluetooth®️ function, or 
if the battery is empty.
Please note: Bluetooth®️ on your POGS does not have to be turned on when using the cable.

Reputatie 8
Badge +11

@FemkeBas Fijn dat je in ieder geval verder gekomen bent, ik hoop ook dat Samsung je verder kan helpen en er snel een oplossing is.

Reageer