beantwoord

VOIP toestel geen gehoor na 2 minuten

• 30 maart 2020
  • 9 reacties
  • 248 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag Allen, 

Sinds het thuiswerken hebben wij een VOIP toestel meegekregen van het werk. Bellen en gebeld worden gaat prima tot ongeveer 2 minuten gespreksduur, daarna hoor ik mijn gesprekspartner niet meer. Hun mij nog wel.

Dit is een Yealink T46S dat via PoE verbonden is met de router Experiabox V8, Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.141W4

Ik heb tientallen collega's met hetzelfde toestel en één hiervan had hetzelfde probleem met zijn toestel en heeft ook een Experia v8 (met firmware 02.00.138). Na het open zetten van 5060-5090 TCP & UDP waren zijn problemen opgelost. 

Helaas kon ik deze poorten niet open zetten omdat deze ‘gereserveerd waren door de firmware’. Nu heb ik recent zelfs het abonnement pakket ge-upgrade naar 100/100 en zonder (vaste) telefonie in de hoop dat de situatie verbeterd, helaas was dat niet het geval. Echter kon ik na deze handeling wel 5060-5090 TCP & UDP open zetten. Alleen blijft het probleem nog actueel.

Telfort Servicedesk nog gebeld waar ik het standaard probeer-dit-eens lijstje te horen kreeg en vervolgens vroegen ze aan mij wat PoE is.

Ben benieuwd of jullie beste mensen nog ideeën hebben wat ik kan proberen, want ik ben er van bijna van overtuigd dat het de router is.

Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Babylonia 30 maart 2020, 16:52

Toevallig net een vergelijkbaar onderwerp afgesloten. Het probleem wat je ervaart zit hem inderdaad in de Experia Box V8, die dat euvel heeft met achterliggende VOIP apparatuur.

Je modem/router zal omgeruild moeten worden naar een Experia Box V10

Zie dat andere onderwerp < HIER >  met uitgebreide tests met de V8, die niets opleverden,
en uiteindelijk het positieve resultaat na omwisseling met een V10  < HIER >

Overigens een aansluiting met Power over Ethernet, vraag ik me af of dat wel goed zal werken met aansluiting op de standaard KPN/Telfort modem/routers, omdat ze daarvoor niet zijn toegerust.
Of het moet zijn dat je een losse PoE “injector” (voeding) gebruikt, die je ertussen hebt gezet.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

@Verho Ook van mijn kant fijn om te horen, en graag gedaan! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen. Fijn weekend toegewenst!

Reputatie 8

Toppie :thumbsup:
Bedankt voor de terugmelding.

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Gisteren de router al mogen ontvangen en vandaag voor het eerst goed kunnen testen. Met groot genoegen kan ik mededelen dat ik nu weer goed kan bellen zonder problemen.

Hartelijk dank voor alle service en het snel handelen!

Reputatie 8
Badge +11

@Verho Helemaal goed, we horen hier vanzelf wel hoe het is gegaan :slight_smile:

Reputatie 1

Dag Alexandra,

Dat ga ik zeker doen, alvast bedankt!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Verho, wat lastig dat je problemen hebt met jouw VoIP apparatuur, die je voor je werk thuis gebruikt. Zeker in deze tijd is dat natuurlijk extra lastig, goed dat je dit aankaart.

Ik zie dat @Babylonia je al geholpen heeft en ook de oplossing al gevonden heeft, dat is super. Je hebt een nieuw modem nodig, ik zorg ervoor dat je deze zo snel mogelijk krijgt. Je ontvangt 'm binnen enkele werkdagen thuis. Laat je het weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?

Reputatie 8

Vul alvast bij je forumprofiel in de afgeschermde velden gegevens aan met:
Postcode + huisnr.   -   Klant.nr.   -   Tenaamstelling wie het internetcontract heeft afgesloten.
Weet Telfort op welke connectie het betrekking heeft en kan je het snelst verder helpen.
(Verwacht wel, net zoals in het andere onderwerp, dat ze je modem/router uitwisselen).

Reputatie 1

Dag Babylonia,

Ja zeker, er zit een POE injector tussen. Ik had de vorige onderwerpen van je gezien inderdaad, de servicedesk bleef echter volhouden dat er niks met het apparatuur mis is.

Dank voor je snelle antwoord. Hopelijk kan Telfort een nieuwe router deze kant op sturen want om de twee minuten de klant moeten terug te bellen is niet prettig!

Reputatie 8

Toevallig net een vergelijkbaar onderwerp afgesloten. Het probleem wat je ervaart zit hem inderdaad in de Experia Box V8, die dat euvel heeft met achterliggende VOIP apparatuur.

Je modem/router zal omgeruild moeten worden naar een Experia Box V10

Zie dat andere onderwerp < HIER >  met uitgebreide tests met de V8, die niets opleverden,
en uiteindelijk het positieve resultaat na omwisseling met een V10  < HIER >

Overigens een aansluiting met Power over Ethernet, vraag ik me af of dat wel goed zal werken met aansluiting op de standaard KPN/Telfort modem/routers, omdat ze daarvoor niet zijn toegerust.
Of het moet zijn dat je een losse PoE “injector” (voeding) gebruikt, die je ertussen hebt gezet.

Reageer