Vervanging V8 WiFi slecht

  • 6 januari 2019
  • 42 reacties
  • 888 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds februari 2015 zijn we al glasvezel klant.
Alhoewel ik eigenlijk van mening ben dat KPN/Telfort hopeloos achter liggen qua snelheden, toch maar gezwicht en zelf een snelheidsverhoging aangevraagd.

In 2014 zat ik nog bij Ziggo met 40/4 en stapte ik over naar Telfort met 50/50.
Nu ruim 4 jaar later zit Ziggo met dat abbo op 200/20 en ik nog steeds op 50/50. Sterker nog, nieuwe klanten zitten met glasvezel zelfs op 50/5. Compleet absurd, maar goed...

Nu was het modem een probleem, viel iedere keer uit, dus gebeld, wat testen gedaan en er komt een nieuwe aan.

Die heb ik ontvangen, helaas weer een V8... Waarom nou geen V10, ik ben ruim 4 jaar klant en als dan de oude defect raakt kun je toch wel een nieuwer model leveren?

De WiFi van de nieuwe valt erg tegen. NAast het modem in de meterkast haal ik inderdaad best 80down/95up, maar een deur verder in de woonkamer is dat nog maar 40/50.
Op deze manier is de hele upgrade naar 100/100 complete onzin!

Bestaat er nou geen iets sneller modem dan de V8? En waarom krijg ik die niet na ruim 4 jaar en een defect eerder modem?

Willen jullie dan echt dat ik eerst een jaar weg ga naar de concurrent om daarna, misschien, weer terug te komen? Lijkt mij niet een heel slimme manier van met klanten omgaan, maar goed dat vind ik van de snelheidsverlaging die Telfort heeft doorgevoerd ook niet. (gelukkig alleen voor nieuwe klanten, maar het moet allemaal omhoog en niet omlaag).

42 reacties

Het is niet afschuiven het is bekende oorzaken uitsluiten. Heb je vanavond met tv kijken weer problemen zal je toch verder moeten zoeken. Niet alles maar wel veel wordt door het eigen thuis systeem veroorzaakt.
Reputatie 1
Stekkertjes ompluggen en het overige mag geen probleem zijn als je een zelfde ssid en wachtwoord in stelt
Leuk die IoT crap houd ik bewust zoveel mogelijk buiten de deur.
Nu noem je wel weer items die eerder niet genoemd zijn die allemaal invloed hebben.


Ik wil een beetje af van het afschuiven waar het allemaal wel niet aan kan liggen.
Het is leuk en aardig om alles erbij te halen, maar botom line, het moet uiteindelijk mét al die apparaten gaan werken. Waar het ook altijd mee gewerkt heeft.


De monteur zei ook: ik zie dat en een nas hebt, dat wil wel eens problemen opleveren.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb dat ding niet voor niets...
Stekkertjes ompluggen en het overige mag geen probleem zijn als je een zelfde ssid en wachtwoord in stelt
Leuk die IoT crap houd ik bewust zoveel mogelijk buiten de deur.
Nu noem je wel weer items die eerder niet genoemd zijn die allemaal invloed hebben.
Reputatie 1

Ik ben al sinds begin januari bezig hiermee.
Ik heb twee keer een vervangende V8 gekregen en aangesloten... (dus totaal 3 stuks).
Tja, die verfoeide V8...
En als je dan eindelijk de zo verlangde V10 krijgt (waarvan jij overigens terecht vindt dat élke klant die moet krijgen...) dan laat je deze een week ongebruikt liggen..?
Dit is notabene het onderwerp van je topic..!
Daarnaast druisen je aannames (ik dacht na 3 x een V8 dat de verbinding de boosdoener was...) hier ook lijnrecht tegenin.
M.a.w. succes ermee, ik ga hier geen energie en tijd meer aan verspillen... 👋


Volgens mij geef ik net aan waarom, ik was al overgestapt en kon na jaren, dat laatste maandje ook wel uitzingen.

Modem vervangen is direct weer een avondje werk om alles om te zetten. Vooral twee devices zijn altijd een drama met omzetten, de HomeWizard en de Thermostaat. Wat nog meer allemaal?
Telefoons, ipads, playstation, Alexa, Fire TV stick, Google home en dan vergeet ik altijd nog wat dingen.

Niet mijn fovoriete bezigheid!
Reputatie 8
Badge +19

Ik ben al sinds begin januari bezig hiermee.
Ik heb twee keer een vervangende V8 gekregen en aangesloten... (dus totaal 3 stuks).

Tja, die verfoeide V8...
En als je dan eindelijk de zo verlangde V10 krijgt (waarvan jij overigens terecht vindt dat élke klant die moet krijgen...) dan laat je deze een week ongebruikt liggen..?
Dit is notabene het onderwerp van je topic..!
Daarnaast druisen je aannames (ik dacht na 3 x een V8 dat de verbinding de boosdoener was...) hier ook lijnrecht tegenin.
M.a.w. succes ermee, ik ga hier geen energie en tijd meer aan verspillen... 👋
Mee eens dan hebben we nog het antwoord nodig of alle tv ontvangers direct aan gesloten zijn op de Experia, of de in het andere topic genoemde domme switch of instellingen van je NAS in verband met IGMP mee spelen.

Juist omdat je hier aangaf dat de wifi het probleem was snap ik niet dat je deze niet meteen hebt ingezet los van je overstap.

Igmp opheldering
Reputatie 1
Minstens een week nu dus overgestapt naar XS4ALL terwijl de oplossing ongebruikt thuis lag.
Zo jammer dit, zelfs met een refurbished v10 was er kans op geen goed resultaat.

Kruideniers mentaliteit(lees voorwaarden) voor kruideniers prijzen.

Om meerdere redenen ben ik wel van mening dat een v8 bij problemen niet door een v8 vervangen moet worden. Ik snap de reactie vanndfrenner wel zeker met de huidige ontwikkelingen en grotere afhankelijkheid op wifi gebied moet de v10 aangeboden worden of zoals KPN doet eventuele Experia wifi kosteloos toesturen. Nog even en dan krijgen de huidige Telfort klanten hopelijk ook een iets beter modem beleid.

Het andere Topic was niet nodig indien de v10 meteen in gebruik was genomen.


Mijn redenatie was dat 3 verschillende modems (V8) allemaal met problemen onwaarschijnlijk was, dus de verbinding de boosdoener was.

Overigens is dat nog steeds niet uitgesloten, want ik heb nog geen avond TV gekeken met de V10.

Het verschil in WiFi kwaliteit is alleen heel erg groot. Iedere klant verdient een V10 in mijn ogen!
Reputatie 1
Over een kruideniersmentaliteit gesproken... hoe lang had je die V10 al liggen..? 😆

Het getuigt van weinig inlevingsvermogen als je andere bezoekers op dit forum jouw 'denkwerk' laat doen betreffende een brakke wifiverbinding terwijl je 'de oplossing' al een poosje in een doosje hebt liggen...

Sorry hoor... 🙄


Nou wacht even...
Ik ben al sinds begin januari bezig hiermee.
Ik heb twee keer een vervangende V8 gekregen en aangesloten... (dus totaal 3 stuks).

Toen zou ik weer een nieuw modem krijgen, maar mijn vertrouwen erin was op dat moment wel en beetje weg. Toen heb ik weer gebeld en aangegeven dat ik ging opzeggen als ik nu geen V10 zou krijgen.

De dagen daarna geen modem en met alle drie de V8's problemen, heb ik nog gewisseld.

Je kunt je voorstellen dat ik er na zo veel tijd wel klaar mee was en dus ben ik over naar XS4ALL, met een mooie aanbieding. Daarna kreeg ik toch nog een V10 binnen. Maar iedere keer dat ik een nieuw modem plaats, moet ik alle apparaten weer omzetten, vooral de HomeWizard en de Thermostaat zijn best tijdrovend.

Dus ik dacht: Ik zing de laatste maand wel uit en wacht op het XS4ALL modem.

Dat V10 modem heb ik nu een week liggen, ver na de laatste reactie in dit topic...
Minstens een week nu dus overgestapt naar XS4ALL terwijl de oplossing ongebruikt thuis lag.
Zo jammer dit, zelfs met een refurbished v10 was er kans op geen goed resultaat.

Kruideniers mentaliteit(lees voorwaarden) voor kruideniers prijzen.

Om meerdere redenen ben ik wel van mening dat een v8 bij problemen niet door een v8 vervangen moet worden. Ik snap de reactie van dfrenner wel zeker met de huidige ontwikkelingen en grotere afhankelijkheid op wifi gebied moet de v10 aangeboden worden of zoals KPN doet eventuele Experia wifi kosteloos toesturen. Nog even en dan krijgen de huidige Telfort klanten hopelijk ook een iets beter modem beleid.

Het andere Topic was niet nodig indien de v10 meteen in gebruik was genomen.
Reputatie 8
Badge +19
Over een kruideniersmentaliteit gesproken... hoe lang had je die V10 al liggen..? 😆
Het getuigt van weinig inlevingsvermogen als je andere bezoekers op dit forum jouw 'denkwerk' laat doen betreffende een brakke wifiverbinding terwijl je 'de oplossing' al een poosje in een doosje hebt liggen...

Sorry hoor... 🙄
Reputatie 1
Maar wat haal je bedraad?

Ik denk dat mijn pi een 100/100 netwerkaansluiting heeft, want daar haal ik max 94/94.
Met WiFi haal ik nu tot 95/160 (hoogte meting gisteren)
Reputatie 1
Okee, 3 V8 boxen verder is de V10 ook binnengekomen (mooi groen beleid he Telfort?) en gisteren toch maar geinstalleerd.

Het werd met de dag meer drama met tv kijken en ik moet nog een maandje met Telfort door!

Wat een verschil tussen de V8 en V10. Ik snap nu echt helemaal niets meer van het beleid van Telfort.
Kom op bestaande klanten kun je toch wel een upgrade aanbieden voor hun loyaliteit!?

Nu ik het verschil zie, snap ik het beleid van Telfort van geen kant. Dit is gewoon een dikke middelvinger naar bestaande klanten. Tevreden klanten, daar gaat het bij KPN/Telfort niet om, liever zo lang mogelijk een (met recht) bagger product als de V8 blijven uitmelken om de kosten laag te houden.

Het heeft jullie nu dus een klant gekost, want ik ben overgestapt. Als je direct de eerste keer een V10 had toegestuurd, was ik wellicht gebleven. Dit is namelijk prima werkbaar!

Maar deze hele gang van zaken laat mij maar weer zien dat een overstap naar XS4ALL niet eens zo'n slecht idee is. Ik wil gewoon een eerlijke provider die meedenkt met de klant. Niet een maand lang klagen en zeuren en uiteindelijk als ik om de afdeling opzeggingen vraag, toch maar een V10 toesturen.

@Alexandra - Telfort lees dit soort verhalen eens goed door... Deze gang van zaken irriteert mensen. Het kan allemaal niet (waarom niet is mij nog steeds niet duidelijk). Totdat ik dreig met opzeggen. Dan kan het opeens wel.
Maar uiteindeljk heeft een V10 zo veel voordelen boven de V8, dat je mij waarschijnlijk als klant had behouden wanneer je hem direct had toegestuurd!

Van 40mbit down en 30mbit up in de woonkamer op de bank, naar 80mbit down en 120mbit up!
Van klapperende wel/niet verbinding in de slaapkamer, naar stabiele verbinding in de slaapkamer!

Ik snap niet dat jullie je klanten niet de beste ervaring willen bieden, terwijl het gewoon mogelijk is.

Daarnaast snap ik best dat je niet iedereen direct een V10 kunt aanbieden, maar gewoon wanneer de contractperiode is afgelopen en mensen nog een V8 hebben staan. Bied ze een V10 met een contractverlenging aan. Iedereen blij, win-win heet dat.

Huidig beleid is echt van een kruideniersmentaliteit!
Maar wat haal je bedraad?
Reputatie 1
Ah ok dat is duidelijker de ty01 dus met inderdaad een genexis module erop. Vreemd dat die weer terug geplaatst is. Maar dat gaf je al aan deze lag in de auto van de monteur.

Je probleem zit in het wifi signaal dat is me wel duidelijk.
Als ik er overheen heb gelezen sorry maar welke resultaten haal je bedraad?

Dat een v8 bij een 100/100 abo voor wifi niet ideaal is ben ik het verder mee eens.
In dat geval is die overgang naar KPN mischien wel gunstig problemen met een v8 hup een v10 of de v10a geen gedoe, die laatste wil je liever nog niet. Geen goede wifi daar hebben ze een tool voor en indien noodzakelijk gratis de Experia WiFi thuis gestuurd.


Ik heb zojuist op een aanbod van XS4all gereageerd. Als Telfort en XS4all toch stoppen, heb ik iig nog een FritzBox van XS4all
Ah ok dat is duidelijker de ty01 dus met inderdaad een genexis module erop. Vreemd dat die weer terug geplaatst is. Maar dat gaf je al aan deze lag in de auto van de monteur.

Je probleem zit in het wifi signaal dat is me wel duidelijk.
Als ik er overheen heb gelezen sorry maar welke resultaten haal je bedraad?

Dat een v8 bij een 100/100 abo voor wifi niet ideaal is ben ik het verder mee eens.
In dat geval is die overgang naar KPN mischien wel gunstig problemen met een v8 hup een v10 of de v10a geen gedoe, die laatste wil je liever nog niet. Geen goede wifi daar hebben ze een tool voor en indien noodzakelijk gratis de Experia WiFi thuis gestuurd.
Reputatie 1
Dan ben ik benieuwd welke grondplaat er zit de TY01 of de TK01 bij de TK01 schuift die ZXHN eroverheen
Bij de TY hangt deze ernaast omdat ie niet voor die grondplaat gemaakt is. De genexis daarentegen zou weer wel op de TY moeten. Of is dit er een met een soort S vorm op de voorkant?

Als ik het nu goed heb zit de genexis met een patch kabel aan de TK01 deze?



Ik heb deze twee liggen:

Reputatie 8
Badge +19


Nee ik heb een aanbod in de mail, dat goedkoper uitkomt het eerste jaar dan Telfort.
kan ik daarna altijd weer klant worden van Telfort, krijg ik als nieuwe klant wel een V10 🤣
Dat zal dan KPN worden, of een andere provider, want Telfort stopt op 1 mei a.s. met het verkopen van abonnementen via de winkels, en de on-line verkoop zal ook niet veel langer op zich laten wachten vermoed ik...
Gaat Telfort stoppen?!
hmmm dan zal de moeite die ze erin steken steeds minder worden... Misschien het schip toch maar verlaten, voordat het gaat zinken...

Ja, dat is twee weken geleden bekend gemaakt en daar loopt al een topic over.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/kpn-zet-vol-in-op-kpn-merk-80188
Reputatie 1

Nee ik heb een aanbod in de mail, dat goedkoper uitkomt het eerste jaar dan Telfort.
kan ik daarna altijd weer klant worden van Telfort, krijg ik als nieuwe klant wel een V10 🤣
Dat zal dan KPN worden, of een andere provider, want Telfort stopt op 1 mei a.s. met het verkopen van abonnementen via de winkels, en de on-line verkoop zal ook niet veel langer op zich laten wachten vermoed ik...


Gaat Telfort stoppen?!
hmmm dan zal de moeite die ze erin steken steeds minder worden... Misschien het schip toch maar verlaten, voordat het gaat zinken...
Reputatie 8
Badge +19

Nee ik heb een aanbod in de mail, dat goedkoper uitkomt het eerste jaar dan Telfort.
kan ik daarna altijd weer klant worden van Telfort, krijg ik als nieuwe klant wel een V10 🤣

Dat zal dan KPN worden, of een andere provider, want Telfort stopt op 1 mei a.s. met het verkopen van abonnementen via de winkels, en de on-line verkoop zal ook niet veel langer op zich laten wachten vermoed ik...
Reputatie 1
Dan ben ik benieuwd welke grondplaat er zit de TY01 of de TK01 bij de TK01 schuift die ZXHN eroverheen
Bij de TY hangt deze ernaast omdat ie niet voor die grondplaat gemaakt is. De genexis daarentegen zou weer wel op de TY moeten. Of is dit er een met een soort S vorm op de voorkant?

Als ik het nu goed heb zit de genexis met een patch kabel aan de TK01 deze?



Beide schuiven eroverheen.
zal straks even foto maken
Dan ben ik benieuwd welke grondplaat er zit de TY01 of de TK01 bij de TK01 schuift die ZXHN eroverheen
Bij de TY hangt deze ernaast omdat ie niet voor die grondplaat gemaakt is. De genexis daarentegen zou weer wel op de TY moeten. Of is dit er een met een soort S vorm op de voorkant?

Als ik het nu goed heb zit de genexis met een patch kabel aan de TK01 deze?

Reputatie 1
Trouwens wij hadden altijd een glasvezel kastje met NT erop... model zxhn f3100. Maar de monteur heeft die voor de zekerheid vervangen, maar hij had alleen nog een genexis kastje liggen

waar bij de nt kast lampjes continu brandden. Geeft de genexis boven in de power continu aan en de twee eronder knipperen afwisselend...
Reputatie 1
Dan hoop ik dat die met een v10 stabieler is al betwijfel ik dat.
De tvontvanger daar hebben we het over neem ik aan is bedraad aangesloten geen switches etc?


Het heeft sinds 2015 met domme switch prima gewerkt. Op aanraden van de monteur direct in het modem geplugd.
geen verbetering...
Dan hoop ik dat die met een v10 stabieler is al betwijfel ik dat.
De tvontvanger daar hebben we het over neem ik aan is bedraad aangesloten geen switches etc?
Reputatie 1
Als je zelf een Fritzbox aanschaft (en dat hoeft geen specifieke glasvezelmodem zoals de 5490 te zijn) dan verdien je deze weer terug door de goedkopere maandlasten bij Telfort denk ik.
Een abonnement bij XS4ALL is toch een stukje duurder..?
Op Marktplaats staan geregeld diverse modellen Fritzboxen te koop voor weinig.


Nee ik heb een aanbod in de mail, dat goedkoper uitkomt het eerste jaar dan Telfort.
kan ik daarna altijd weer klant worden van Telfort, krijg ik als nieuwe klant wel een V10 🤣

Maar als het bevalt, vond ik iets duurder niet heel erg.

Een eigen Fritz aaanschaffen is een goed idee mits er geen telefonie wordt afgenomen.
Ik ben wel benieuwd of het echt een v10 wordt dat zal een monteur niet kunnen bepalen verwacht ik. We zijn nog geen KPN waar hun tool bepaald of en wat er mogelijk is.


Dat bleek, monteur had een V10 besteld, ik kreeg een V8. Heb er nu 3 thuis liggen...

Daarna de helpdesk gebeld met de mededeling dat ik nu een V10 wil en anders doorverbonden wil worden met de afdeling opzeggingen. De medewerker moest in overleg met een leidinggevende en kwam terug met de mededeling dat hij een V10 zou laten toezenden.

Ik ben er ook écht wel klaar mee, dus of een V10, of ik ben weg. Dan zijn al die V8 modellen die toegezonden zijn, nieuwe tv kastjes en de monteur toch weggegooid geld geweest voor Telfort.

Betaal met liefde iets meer, als het blijft werken.

Nu weer meldingen op de TV, die verbinding is gewoon niet stabiel!

Reageer