Versturen van e-mail zeer traag

• 17 september 2012
  • 19 reacties
  • 3732 keer bekeken

Badge +1
Hallo,
Ik ben een paar dagen weggeweest en na thuiskomst moet ik wat mails beantwoorden, maar het versturen van een e-mail met bijlage van nog geen MB is bijna onmogelijk. De ene keer duurt het een eeuwigheid, de andere keer krijg je melding dat de server te lang wacht.
Hebben hier meer mensen last van? Ik kan niets vinden over een storing.
Vorige week kon ik mijn website (CSM) niet bijwerken omdat het uploaden te traag was. Wat is er aan de hand?

19 reacties

ik heb de zyyxel p- 2812 hnu  en ook traag internet zelfs om op deze pagina te komen duurde 35 sec is toch niet normaal voor een 20 mb abo
Reputatie 8
Badge +16
@ petje:

Open even een eigen topic... dat houdt het forum overzichtelijk.
Badge +1
Snelheidstesten zijn niet altijd betrouwbaar...

Maar zelfs met de minimaal gemeten uploadsnelheid (369kbps) zou het uploaden redelijk moeten verlopen.

Het is toch niet zo dat je relatief grote bestanden wilt versturen? Want een foto van 1MB doet er al snel 30 seconden over met deze snelheid.

Welk type Zyxel heb je trouwens precies?

Je komt op de startpagina van het modem via: http://192.168.1.254

Nu is bij mij de maat vol. Ik heb om 12.27 uur een upload gestart van een pdf van 625 kB. Op dit moment 12.56 uur loopt die nog steeds. Hier is niet mee te werken. Vanmorgen internetbankieren en inloggen op twitteraccount ook al super traag. Maar het uploaden slaat toch alles. Ik kom ook nog steeds niet in de link naar het modem, volgens mij ontbreekt er een extensie, want ik kom op sites, die niets met het modem te maken hebben
Reputatie 8
Badge +16
Als je via de genoemde link niet op het modem komt, kan het zijn dat je modem niet op het standaard-ip adres zit.
Ik ben benieuwd op wat voor sites je dan uitkomt...

Zoals eerder gezegd... het kan zijn dat je oude modem defect aan het raken is  waardoor de snelheid niet goed is.
Een van de symptomen van een defecte zwarte Zyxel is dat de verbindingen traag kunnen worden of kunnen wegvallen.
Badge +1
Om een wifi verbinding te realiseren zijn onze pc's verbonden met een draadloos modem van SMC, dat op zijn beurt verbonden is met de zwarte zyxel. Die wifiverbinding gebruiken we enkel voor ons tablet. De pc's zijn bekabeld. Deze verbinding heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Als er werkelijk iets met het modem aan de hand zou zijn, dan zou ik niet kunnen bellen, niet kunnen surfen, niet kunnen downloaden. Ook is de verbinding nog niet weggevallen. Dat alles loopt naar behoren. Het probleem zit sinds een week in het uploaden en versturen van e-mailen ik vind het nu wel tijd worden dat er door iemand van telfort naar wordt gekeken. Ik heb zoëven geprobeerd een screenshot van 68 kB te twitteren naar @telfort, zelfs dat lukt niet.
Ik heb de snelheid vanmiddag weer gemeten en het is bedroevend om te zien. Het lukt me echter niet om het bestandje hierbij te voegen.

Op de vraag welke sites tevoorschijn komen? als ik achter de link .com plaats kom ik op een sexsite uit en met de extensie .nl kom ik uit op SEDO, die domeinnamen verkoopt.

Ik houd een wijkwebsite bij en die houd ik graag actueel, dit lukt me nu dus niet.
Reputatie 8
Badge +16
Allereerst...

Als je modem problemen heeft met uploaden via de LAN-poorten (wat met sommige oude Zyxels gebeurt) dan heb je daar weldegelijk last van... Want het netwerkverkeer tussen de SMC en de Zyxel verloop via de LAN-interface van de Zyxel.

Verder *kun* je misschien een draadloos probleem hebben... je had eerder niet vermeld dat je een draadloos SMC modem (router?) gebruikt.

Als de SMC als router ingesteld staat, is er inderdaad een kans dat je niet bij de inlogpagina van de Zyxel kunt komen. Dan zou je de SMC beter als draadloos access point kunnen instellen.

Advies:
Koppel alles eens een keer los van het modem en sluit alleen 1 computer met een kabel aan om te zien of het dan wel werkt.

Ik verdenk nog steeds het Zyxel modem....... Wellicht is het een optie om met een ander modem te testen.
Badge +1
Draadloos werkt goed, geen probleem. Maar omdat het op een tablet geen doen is om echt te werken, gebruiken we die alleen om te lezen en spelletjes te spelen. Dat werkt probleemloos, ook de onlinespelletjes.
Hoe het allemaal is ingesteld weet ik niet en daar hebben wij ook geen verstand van. Dan moet ik mijn zoon raadplegen, maar die woont hier niet in de buurt.
Wij durven ook niet zelf aan de installatie te sleutelen.
Badge +1
Ik probeerde net de helpdesk te bellen. Tijdens het wachten probeerde ik weer mijn bestand te uploaden en voor ik kon knipperen met mijn ogen was dat weg. Nog een bestand geprobeerd en hupsakee ook die was weg. Ik heb het wachten op de helpdesk na 6 en halve minuut afgebroken. Alles werkt voor mijn gevoel weer als een zonnetje. Ik heb een 20MB abonnement en ik woon 270 meter van de wijkcentrale. Ik ben tevreden met wat ik heb en ik hoef dan ook geen ander abonnement. Ik hoop dat de problemen nu tot het verleden behoren. In elk geval bedankt dat je aandacht aan mijn probleem hebt geschonken.:)
Reputatie 8
Badge +16
Fijn dat het weer werkt!

Mocht je alsnog problemen krijgen met de upload, dan is de Zyxel de eerste verdachte.
Er zijn meer mensen waar het modem na zo'n 5 jaar ermee stopte en daar waren de symptomen soortgelijk... dus in eerste instantie een uploadsnelheid die steeds slechter werd.
ik kan het problem  heb er ook last van zels met het surfen gaat zo traag de laaste tijd is niet leuk meer
Reputatie 8
Badge +16
Ri@:

Welke snelheden (up en down) geeft het modem aan op de statuspagina?

Welk type modem heb je precies? En hoe ben je verbonden? Draadloos of met een kabel?
Badge +1
Ri@:

Welke snelheden (up en down) geeft het modem aan op de statuspagina?

Welk type modem heb je precies? En hoe ben je verbonden? Draadloos of met een kabel?

Ik heb een zyyxel en ik ben verbonden met een kabel. op de eerste vraag weet ik geen antwoord, ik weet niet waar ik de gegevens van het modum kan vinden.
Ik meet de snelheid met www.numion.com
In de bijlage een knipsel met snelheden die ik vanmiddag heb gemeten en om 19.50 uur. Ik heb net weer geprobeerd een foto te versturen en dat is zowaar gelukt binnen enkele seconden, nog niet op topsnelheid, maar daar is mee te leven.
Reputatie 8
Badge +16
Snelheidstesten zijn niet altijd betrouwbaar...

Maar zelfs met de minimaal gemeten uploadsnelheid (369kbps) zou het uploaden redelijk moeten verlopen.

Het is toch niet zo dat je relatief grote bestanden wilt versturen? Want een foto van 1MB doet er al snel 30 seconden over met deze snelheid.

Welk type Zyxel heb je trouwens precies?

Je komt op de startpagina van het modem via: http://192.168.1.254
Badge +1
Ik krijg geen verbinding met die pagina. Ik krijg een foutmelding Dat de wachttijd voor verbinding is verstreken. De server op dat adres doet er te lang over om te antwoorden. Maar ik vraag me af of het wel met het modem te maken heeft, omdat ik nu ineens wel kan uploaden en vanmiddag nog niet. Ik verdenk toch echt Telfort ervan dat het niet loopt zoals het hoort. Het lukte me steeds om meerdere bestanden tegelijk te versturen, soms wel tot 4 MB, maar vandaag kreeg ik een mail van 800 kB nog niet eens weg.
Reputatie 8
Badge +16
Ik krijg geen verbinding met die pagina. Ik krijg een foutmelding Dat de wachttijd voor verbinding is verstreken. De server op dat adres doet er te lang over om te antwoorden.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het probleem op je computer zit... de pagina zou vrij snel moeten openen.

Of je modem is niet helemaal goed... daarom nogmaals de vraag welk type het exact is.
Badge +1
Beste Franzki,
Mijn man en ik zitten beiden via een thuisnetwerk verbonden aan het modem en we hadden beiden hetzelfde probleem. Dus aan de pc kan het nit liggen. Inmiddels werkt alles weer naar behoren zonder dat we zelf ook maar iets hebben veranderd. Dat die link naar de pagina van het modem niet werkt komt dat niet doordat er geen extensie achter dat adres staat. het begint met http://192.168.1.254, maar moet daar dan geen .nl of .com of zoiets achter staan? Van mijn modem weet ik alleen dat het een zwarte zyxel is en bovenop staat een plaatje waarop staat prestige 2000 series.
Reputatie 8
Badge +16
Als je nog een zwarte Zyxel hebt, dan zou het kunnen zijn dat je modem niet helemaal lekker meer is.

Wellicht is het dan een optie om een nieuw modem aan te vragen bij Telfort, eventueel in combinatie met een contractverlenging.
Badge +1
Mijn modem heb ik nog uit het tiscalitijdperk, is dus al enige jaren oud. Ik heb tot nog toe weinig problemen met de verbinding, ik wacht dus wel af of er vaker kuren zijn. Wat bedoel je eigenlijk met een contractverlenging? Het contract wordt toch gewoon ieder jaar verlengd?
Reputatie 8
Badge +16
Tegenwoordig is het zo dat je contract na de vaste contractperiode maandelijks opzegbaar is. Dat wil zeggen dat je vrij bent om over te stappen of een nieuw jaarcontract aan te gaan. Als je niets doet wordt je contract per maand verlengd... dus niet per jaar.

Het kan gunstig zijn om een nieuw jaarcontract aan te gaan omdat de kosten dan lager uit kunnen vallen... maar dit hangt ook af van welk contract je nu hebt.

Het voordeel van een nieuw contract is ook dat je meteen een nieuw (bruikleenmodem) kunt aanvragen.

Reageer