Vergoeding

• 19 november 2015
  • 8 reacties
  • 253 keer bekeken

Inmiddels 5 maanden geleden telfort internet en tv aangevraagd, wat netjes op tijd geleverd is.
Echter werkte het na installeren niet.Na verschillende keren contact te hebben gehad en verschillende keren een monteur over de vloer te hebben gehad.
Was er eindelijk de conclusie dat de telefoonkabel kapot blijkt te zijn. De laatste monteur heeft nu via de buren een "tijdelijke" verbinding aangelegd zodat ik in ieder geval gebruik kan maken van tv en internet.
Echter is het probleem nog steeds niet verholpen, na echt te vaak van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, (telfort, kpn, woningbouwvereniging). Was ik er helemaal klaar mee en heb ik het bij de woningbouwstichting neergelegd. Deze zijn met een monteur langsgekomen maar konden hier ook niets aan verhelpen zonder de muur te slopen oid. Dus nog steeds geen oplossing.
Wel is me telefonisch beloofd dat ik een vergoeding/compensatie zou krijgen voor de gemaakte kosten en het betaalde abonnementsgeld.
Dit was echter met de opmerking, dat hiernaar gekeken zou worden wanneer het probleem is opgelost.
Aangezien dit blijkbaar nog wel een tijdje gaat duren, zou ik dit nu al graag verkrijgen of in ieder geval meer duidelijkheid over krijgen.
Hoe kan ik die vergoeding aanvragen/verkrijgen?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Michel, welkom op het forum. Wat een bijzondere gang van zaken inderdaad. Kan me indenken dat je niet zit te wachten op nog meer onnodige kosten. Helaas kan ik jou geen duidelijkheid geven wat betreft de vergoeding. Deze vindt inderdaad uitsluitend plaats zodra het probleem is opgelost (aangezien we anders dweilen met de kraan open). Wat is nu precies de status bij de woningbouwvereniging?
Inmiddels heb ik gewoon internet (maar wel via de buren). Het idee wat zij nu hadden is wanneer ze volgend jaar de kozijnen vervangen, dat ze dan een nieuwe kabel buitenlangs willen gaan leggen. Maar dat zal dus echter nog minimaal enkele maanden duren.
Hopelijk houd ik gewoon al die tijd internet via de buren, dus dan zou het probleem (voor nu in ieder geval) ook opgelost zijn.
Dus toch verzoek ik bij deze dan om de compensatie, of anders een ander voorstel om het probleem wel zsm op te lossen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Michel. Welke oplossing verwacht je precies van onze kant? Zoals gezegd wordt er geen vergoeding uitgekeerd als het probleem zich nog voordoet. We moeten daarvoor echt wachten tot we het dossier kunnen sluiten.
Ik zou graag compensatie zien aangezien het probleem nu als het goed is wel is opgelost. Over een tijd zal er een nieuwe aansluiting gelegd worden, waarna het signaal weer teruggezet kan worden naar mijn eigen woning ipv die van de buren.
Mocht dit niet mogelijk zijn dan zie ik graag van jullie kant een voorstel hoe het probleem dan wel direct voldoende zou kunnen worden opgelost, waardoor het dossier gesloten kan worden en ik niet nog maanden op compensatie moet gaan zitten wachten.
Reputatie 8
Badge +2
Michel, het is mij niet duidelijk hoe we dit zouden kunnen 'vergoeden'. Het probleem is niet door ons op te lossen toch? Ik verneem van jou dat het probleem bij de woningbouwvereniging ligt namelijk. Je maakt nu gebruik van een verbinding van de buren. Als er geen zicht is op een oplossing, lijkt het mij verstandiger om op te zeggen en het opnieuw aan te vragen als we wél kunnen leveren. Wat vind je hiervan?
Dit zou kunnen zijn, dat ik vanaf het begin heb moeten betalen voor jullie internet en tv, terwijl dit niet werkte.
Daarnaast is er verschillende keren naar jullie klantenservice gebeld.
En vind ik het vervelend dat het probleem niet serieus genomen lijkt te worden. Enkele keren is er gewoon "random" een monteur langs gestuurd die niks met het probleem kon, terwijl het probleem wel duidelijk over was gekomen bij de klantenservice (het probleem werd namelijk wel op de juiste manier herhaald en leek te zijn begrepen). Hierdoor heb ik verschillende keren voor niks thuis moeten blijven.
Waar ik me ook aan gestoord heb, is dat elke keer met de vinger naar anderen wordt gewezen (dit geldt voor alle partijen), maar een concrete oplossing komt er niet.
Een oplossing van een andere provider lost voor mij momenteel niet zoveel op, aangezien ik ook nog een mobiel abonnement bij jullie heb lopen welke gekozen is omdat dit het voordeligste abonnement was, echter moet dan wel de combideal meegenomen worden en aangezien wanneer ik overstap van internet provider ik niet meer gebruik kan maken van deze deal schiet dat dus ook niet echt op.
Nog even ter aanvulling, het probleem lag niet bij de woningbouwvereniging, daar heb ik alleen het probleem neergelegd.
Aangezien zij (net als jullie) niet aan de voorwaarden van oplevering e.d. voldoen, was dat voor mij de kortste weg om er druk achter te zetten.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Michel. Ik snap jouw frustratie helemaal. Ook kan ik me indenken dat je niet vrolijk wordt van de afhandeling tot dusver. Ik zal jouw vraag doorzetten naar de klantenservice aangezien zij zich hierover moeten buigen. Wil je jouw 06-nummer aan mij kenbaar maken in een privévenster alsjeblieft? Na ontvangst zal het zo snel als mogelijk uitgezet worden.

Reageer