beantwoord

Verbindingsproblemen met Google Nest Hub

• 27 september 2019
  • 11 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds kort heb ik een google nest hub, deze werkt draadloos. Wanneer ik deze aansluit stort mijn gehele verbinding in. Zappen op de tv wordt een probleem telkens een blauw schermpje met foutmelding.De tv is bedraad aangesloten. Bij de leverancier de nest hub omgewisseld maar dat gaf geen resultaat.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 2 oktober 2019, 16:11

Hallo @willibrordus. Ik begrijp dat je de verbinding iets hebt kunnen verbeteren, maar ik lees ook dat je een ZyXEL hebt. Die gaat al weer een flink aantal jaren mee. Het lijkt me dan ook goed om je modem te vervangen. Je hebt het nieuwe modem binnen 3 werkdagen in huis. Laat je weten of je dan verbetering merkt?
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Dag @willibrordus. Van harte welkom hier. Wat zonde dat je Google Nest Hub je verbinding verstoort. Ik wil graag met je kijken of we dat kunnen oplossen. Merk je zowel problemen met internet als iTV of alleen met iTV? Welke foutmelding/foutcode krijg je precies bij iTV? Als je ook problemen ervaart met internet, kun je dan toelichten wat er gebeurt als je de Google Nest Hub aansluit? Kan je dan helemaal geen verbinding meer maken? En kan je me verder nog vertellen welke apparaten er, naast de Google Nest Hub, allemaal verbinding hebben met internet?
Reputatie 1
ik heb in het zyxel modem bij mode select de instelling gewijzigd van 802.11b/g/n naar 802.11g only en dat lijkt iets verbetert. De foutmelding die ik op tv kreeg was: ik moet een ander kanaal kiezen en weer terug mocht ik problemen blijven houden kon ik mijn modem van de tv resetten, dat is ook gebeurt.Er hangen 3 mobielen telefoons aan en 1pc en voor de rest bedraad 3pc en 2 tv waarvan er maar 1 tegelijk aanstaat. De verbinding zelf wordt ook trager als de nest hub aanstaat.
Het zou nog wel eens kunnen dat je oude Zyxel aan het overlijden is.
Die vallen al enige tijd bij bosjes om.
@Natasja - Telfort
Reputatie 1
Dat zou best eens kunnen het modem hangt er al heel lang.
Reputatie 8
Afgezien dat de ZyXEL al wat ouder is, en sowieso met bosjes beginnen uit te vallen, vraag ik me of een dergelijke router wel goed overweg kan met multicast streams, wat bij de Google Nest Hub beslist van toepassing is.

Een TV-ontvanger van Telfort kan er nog wel mee overweg, maar betwijfel de combinatie met meerdere apparaten met dergelijke functies. Ik denk dat Telfort je beter een nieuwe router kan toesturen.
Reputatie 1
Ik ga het inderdaad voorstellen aan telfort om een nieuw modem te sturen.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @willibrordus. Ik begrijp dat je de verbinding iets hebt kunnen verbeteren, maar ik lees ook dat je een ZyXEL hebt. Die gaat al weer een flink aantal jaren mee. Het lijkt me dan ook goed om je modem te vervangen. Je hebt het nieuwe modem binnen 3 werkdagen in huis. Laat je weten of je dan verbetering merkt?
Reputatie 1
ik laat het weten zodra ik de modem binnen heb.
Reputatie 8
Badge +9
Dat is prima, @willibrordus. Ik wacht je bericht af! ☺
Reputatie 1
modem geïnstalleerd en alles werkt naar behoren.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @willibrordus. Goed om te lezen dat alles nu werkt zoals het hoort! Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, dan lees ik het graag.

Reageer