beantwoord

Van 8 mb naar 30mb? Al een dag zonder signaal !!!

• 4 februari 2015
  • 55 reacties
  • 1585 keer bekeken

28 januari zou ik van 8 naar 30mb gaan. Helaas vertraagd naar 04 februari. Vanaf 04 februari al de hele dag helemaal geen signaal meer. Is dat nou zo complex instellen??? Klantenservice geeft uiteenlopende antwoorden. Geduld meneer. Waardeloos !!!
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 15 februari 2015, 11:17

Wat is een TP-link?
https://www.conrad.nl/nl/tp-link-tl-wn725n-wifi-stick-150-mbits-995637.html
Is dat wat op bovenstaande link gemeld staat?
Ik heb een Iphone 6 met 4G
Wat bedoel jet met een eventueel probleem bij meerdere etages? Ons appartementen complex?
Een optie om naar 50 Mb abbo te gaan is ook nog open. Haal je dan >40 Mb ?

TP-Link die ik gebruik is eigenlijk een vervanger voor de Wi-Fi die mijn modem uitzend. Op mijn modem heb ik de wifi uitgezet en een TP-Link WDR3600 (http://tweakers.net/pricewatch/315746/tp-link-tl-wdr3600.html) aangesloten. Deze handelt nu mijn Wi-Fi verkeer af. Bijkomend voordeel is dat ik deze centraler in het huis kan plaatsen (niet in een meterkast of ergens een onlogische plaats waar de xDSL aansluiting zit) Voorwaarde voor het gebruik is wel dat je apparaten 5Ghz ondersteunen, vandaar al mijn opmerking over de iPhone 4 waarvan ik weet dat deze het 5Ghz netwerk niet ziet en er dus niet mee kan verbinden.

Wi-Fi signalen worden uitgezonden op verschillende frequenties, nagenoeg alle apparaten gebruiken hiervoor een frequentie op het 2Ghz netwerk. Hierdoor zie je, als je kijkt in je Wi-Fi lijst en afhankelijk van je omgeving heel veel Wi-Fi adressen. Door dit grootte aantal Wi-Fi punten treed er storing op die jouw signaal beïnvloeden. Door nu gebruik te maken van een Wi-Fi accespunt wat uitzend op een andere frequentie, in dit geval in het 5Ghz spectrum, ontloop je een groot gedeelte van de storingen. Dit staat volledig los van de termen die gebruikt worden bij mobiel (3G & 4G).

Wanneer je een huis heb met meerdere verdiepingen en het accespoint staat op de begane grond kan het zijn dat je op de 3e verdieping nauwelijks nog signaal heb. Hoe hoger de frequentie (5Ghz ipv 2Ghz) hoe minder het bereik. Je Wi-Fi signaal van je modem kan verder reiken dan het signaal van de TP-Link. Daarom is het belangrijk om te zorgen, zeker bij een huis met meerdere verdiepingen, dat je het accespoint zo centraal mogelijk ophangt in huis. Uitproberen en onderzoeken wat de beste plaats is dus.

Uiteraard is het mogelijk om je abonnement te verhogen naar 50Mb, mits dit technisch mogelijk is. De postcodecheck is hierbij leidend. Wat is bijvoorbeeld de uitkomst van VDSL2 op deze link: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/
Staat hier bij VDSL2 48Mb of meer dan is 50Mb zeker haalbaar.
Bekijk reactie

55 reacties

Badge +1
Heb je je modem al eens gereset met een paperclip, 30 sec. indrukken.
Badge +2
Als je vanavond nog online wilt, kan alleen de telefonische klantenservice je nog helpen. Zij zijn bereikbaar op 0900-9596 (€0,50 per gesprek).
Badge +2
Als je vanavond nog online wilt, kan alleen de telefonische klantenservice je nog helpen. Zij zijn bereikbaar op 0900-9596 (€0,50 per gesprek).
Heb gereset en 2 keer klantenservice gebeld. Sorry. Wij kunnen niets doen meneer. Even geduld aub.
Zojuist 20.30 uur nog maar een keer gebeld. Een geweldige medewerkster getroffen bij de klantenservice die wat dieper in de materie is gedoken. Blijkt dat ik bij de vorige 2 contacten aardig ben afgewimpeld. Nu blijkt dat KPN mijn aansluiting keurig hebben gemaakt maar hebben gefaald in het afmelden. Administratief is een en ander niet in orde. Nu mag ik wachten (24-48) uur dat KPN hun handeling als zijnde klaar afmelden zodat telfort mij de dienst kan leveren. Walgelijk!!!! Ik wacht tot morgenmiddag 12.00 uur. Geen bericht is afscheid van telfort !!!! Dankzij hun KPN. Moet wel erkennen dat ik geweldig ben geholpen in dit gesprek met die medewerkster. Ze heeft een empathies vermogen en super eerlijk. De telleurstelling bij mij is daar niet minder om. Diep triest van telfort. (KPN)
Badge +1
Dat is toch gewoon een foutje.
Kan toch gebeuren!
Ik snap best dat het vervelend is en als het mij zou overkomen was ik ook niet blij.
Maar dit gaat goed komen en dan ben je blij met je nieuwe snelheid dat weet ik zeker.
Dus nog effe geduld, komt goed!
Foutje ? Onkunde en pragmatisch gedrag van klantenservice bij de eerste 2 gesprekken. Namen niet de moeite om te trouble Shooten en zodoende vast te kunnen stellen dat het wel was voltooid. En de snelheid? Oeps, dat is nog afwachten. Bij een check tijdens dat laatste contact kwamen verschillende uitkomsten waaronder max 14mb. Dus......die blijheid reserveer ik nog even. Zie dat maar als positief kritisch. Dat zouden alle medewerkers klantenservice ook moeten zijn. Wat verder kijken als de neus lang is en meedenken. Niet pragmatisch maar pro actief !!!!
Foutje ? Onkunde en pragmatisch gedrag van klantenservice bij de eerste 2 gesprekken. Namen niet de moeite om te trouble Shooten en zodoende vast te kunnen stellen dat het wel was voltooid. En de snelheid? Oeps, dat is nog afwachten. Bij een check tijdens dat laatste contact kwamen verschillende uitkomsten waaronder max 14mb. Dus......die blijheid reserveer ik nog even. Zie dat maar als positief kritisch. Dat zouden alle medewerkers klantenservice ook moeten zijn. Wat verder kijken als de neus lang is en meedenken. Niet pragmatisch maar pro actief !!!!
De story krijgt weer een andere wending. Morgen (48 uur) later komt en toch een monteur langs. BELACHELIJK !! Had ik nog maar die 8mb. Pfffff
Badge +1
Dat is toch goed nieuws!
De monteur kijkt de signaal lijnen na.
Hij/zij kijkt waar het probleem zit (thuis, wijkkast, centrale) en lost het probleem hopelijk snel op.
Geweldig nieuws!!! Jij snapt het tenminste. Pffff
De eerst gecommuniceerde telfort actie vanaf 28 januari, nu op 5 februari dat ze 6 februari een monteur sturen. Heel knap!! Wel 4 keer voor moeten bellen. Een upgrade van 8 naar 30 en uiteindelijk 0,0Mb. Hahahaha
06-02 14.30 uur. Yes monteur geweest en gelukkig weer signaal !!!! Hieperdepiep. Blij dat ik ipv 8Mb nu 30Mb krijg. Heeft effe geduurd, maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen. Effe een speedstestje want ik ben nieuwsgierig. Download 4,79 Mb 😠 ????? Dat had ik ook met de 8Mb pakket. Dus geen enkel Mb-tje extra. Dus maar even bellen weer. Antwoord, even geduld aub. Een en ander moet even geoptimaliseerd worden 😞 Voor 19.00 uur bellen ze me terug. Krijg nu weer een naar gevoel !!
http://www.speedtest.net/my-result/4121677142
Badge +1
Ik vermoed dat je modem vannacht nog een software update krijgt.
Om dat zeker te weten moet je inloggen in je modem en je software versie posten hier.
Dan kijken we met je mee.
Ik vermoed dat je modem vannacht nog een software update krijgt.
Om dat zeker te weten moet je inloggen in je modem en je software versie posten hier.
Dan kijken we met je mee.

Firmware Version:02.00.132v2W4
Zijn nu ook volop bezig bij telfort en bellen me voor 21.00 uur terug. Op mijn modem komt 10Mb binnen nu. Kabels gecheckt en verwisseld, gaf geen ander resultaat.
Badge +1
Je hebt de laatste software al.
De bandbreedte neemt dus al toe begrijp ik.
Dan is het een kwestie van afwachten, de snelheid zal de komende tijd toenemen als de lijn stabiel blijft.
Ze noemen dat intrainen.
06-02 19.30 uur. Yep, we zijn eruit !!!! Heb nu met een hoger niveau qua kennis bij telfort gesproken. En daar kwam de aap uit de mouw. Na (intern beraad en onderzoek) en alle miscommunicatie binnen de TD van telfort, blijkt nu dat ik op een verkeerde wijkkast zit aangesloten. Dit is (administratief) over het hoofd gezien terwijl het wel was aangegeven tegen betreffende monteur. (zie melding van 20.30 uur 1 dag geleden) Helaas is het 17.00 uur geweest en kunnen ze nu niets voor me doen. Maandagmorgen wordt het opgepakt en voor eens en altijd opgelost. :$🆒:?

Dit is het eerste gesprek ( na verschillende) waar ik een goed gevoel bij had. Er is een compensatie in het vooruitzicht, waar het me totaal niet om te doen is. Het proces van een klacht behandeling verdient meer perfectie dan wat ik heb ondervonden. Een visie zoals; Resultaat, geen belofte, maakt strategie !!!!!!!

Voor nu, ik heb in ieder geval signaal zodat we wat TV kunnen kijken en vast telefonisch bereikbaar zijn. Mijn Imac moet nog even wachten op wat meer Mb's.
04-02 Zojuist 20.30 uur nog maar een keer gebeld. Een geweldige medewerkster getroffen bij de klantenservice die wat dieper in de materie is gedoken. Blijkt dat ik bij de vorige 2 contacten aardig ben afgewimpeld. Nu blijkt dat KPN mijn aansluiting keurig hebben gemaakt maar hebben gefaald in het afmelden. Administratief is een en ander niet in orde. Nu mag ik wachten (24-48) uur dat KPN hun handeling als zijnde klaar afmelden zodat telfort mij de dienst kan leveren. Walgelijk!!!! Ik wacht tot morgenmiddag 12.00 uur. Geen bericht is afscheid van telfort !!!! Dankzij hun KPN. Moet wel erkennen dat ik geweldig ben geholpen in dit gesprek met die medewerkster. Ze heeft een empathies vermogen en super eerlijk. De telleurstelling bij mij is daar niet minder om. Diep triest van telfort. (KPN)

06-02 19.30 uur. Yep, we zijn eruit !!!! Heb nu met een hoger niveau qua kennis bij telfort gesproken. En daar kwam de aap uit de mouw. Na (intern beraad en onderzoek) en alle miscommunicatie binnen de TD van telfort, blijkt nu dat ik op een verkeerde wijkkast zit aangesloten. Dit is (administratief) over het hoofd gezien terwijl het wel was aangegeven tegen betreffende monteur. (zie melding van 20.30 uur 1 dag geleden) Helaas is het 17.00 uur geweest en kunnen ze nu niets voor me doen. Maandagmorgen wordt het opgepakt en voor eens en altijd opgelost. :$🆒:?

Dit is het eerste gesprek ( na verschillende) waar ik een goed gevoel bij had. Er is een compensatie in het vooruitzicht, waar het me totaal niet om te doen is. Het proces van een klacht behandeling verdient meer perfectie dan wat ik heb ondervonden. Een visie zoals; Resultaat, geen belofte, maakt strategie !!!!!!!
Badge +1
Je schrijft een stuk blijer dan je eerdere posten :D
Laat je maandag weten als het opgelost is?
Thx.
Thx.

Ik laat het zeker weten!! Dat ik wat positiever overkom heeft te maken met wat me verteld wordt. Ik wacht liever 10 minuten totdat ik iemand krijg die weet wat te moeten doen, dan 3 keer bij het oortje genomen te worden op 1 dag binnen 5 uur. Het verloop;
26-01 krijg ik bij toevalligheid een aanbod van 8Mb naar 30Mb. 28-01 zou dit geactiveerd worden.
28-01 (alsof ik het voelde) nam ik zelf contact op of het in werking was.
** Krijg ik dus bij toeval te horen dat het vertraagd was en naar 04-02 gezet was. Reden onbekend, maar maakte mij al wel onzeker. ....Had ik niet gebeld, had ik het ook niet te horen gekregen.
04-02 11.00 uur bel ik of er wat gerealiseerd was. Wordt mij gevraagd of het modem uit stond? Neen, die staat altijd aan.
.....Ow, dan zullen ze wel bezig zijn. S middags thuis geen signaal meer en ook geen bericht daarover ontvangen.
.....15.30 uur bel ik en vraag wat er aan de hand is. " Ja meneer, dat is meestal zo. Een paar uurtjes wachten en het werkt weer".
.....18.00 uur bel ik weer en vraag wat de status is. " Jan meneer, toch nog even wachten. Belofte dat als te lang duurt een monteur zal komen.
..... 20.30 Nog maar een keer bellen. Een serieuze medewerkster laat het er niet bij zitten. Spreekt voorgaande uitspraken / toezeggingen tegen. Trouble shoots uitgevoerd en geconstateerd dat er een fout is gemaakt in het melden en uitvoeren. Onder voorbehoud belooft dat er 05-02 monteur komt.
05-02 Service center belt en wil een afspraak maken voor monteur voor 06-02. Ja, is niet anders.
06-02 14.00 uur. Monteur komt. Heeft wat gedaan in de kast in ons gebouw en weer signaal. Resultaat 5Mb snelheid.Niet gecheckt of er 30Mb uit zou komen !!!!!!!
..... 15.30 maar weer gebeld. Serieuze medewerker die testen uitvoert en ruggespraak houdt. Ik wordt teruggebeld.
..... 15.40 teruggebeld door die medewerker en doorverbonden met een hoger level. Zij constateerde dat ik op een verkeerde wijkkast ben ingeplugd, hetgeen niet had mogen gebeuren. Bericht was toch duidelijk administratief uitgezet naar service center.

Resultaat? De kennis ontbrak bij de inschatting van het probleem in het call center. Waarom was er een vertraging op 28-01 ? Hebben ze op 04-02 wel een test gedaan bij het omschakelen? De monteur op 06-02 vond dat blijkbaar ook niet noodzakelijk.
09-02 13.00 uur. Bericht ontvangen van Telfort. Helaas nog niet gelukt!!! Wordt een andere afdeling op gezet, hetgeen max 3 werkdagen zou kunnen duren. Positieve aan dit verhaal, men communiceert nu wel.
Thx.

Helaas. Niet gelukt !!
11-02 16.40 uur
Nog steeds geen resultaat.:(
12-02 16.00 uur. Nou telfort en dorus? Helemaal super hoor!!!!!!!!! Vandaag zou het dan verholpen moeten zijn. 30mb!! Nee

Reageer