beantwoord

UPNP veilig

• 10 januari 2019
  • 5 reacties
  • 300 keer bekeken

Ik heb dat UPNP voor plug en play apparatuur is. Maar dat er ook een advies is dit niet aan te zetten. Je zou dan sneller gehacked kunnen worden.

Klopt dit?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door JanD 10 januari 2019, 17:03

Hallo @Karen123 ,
Het klopt dat je beter UPnP beter uit kunt laten staan in het modem en als het aan staat uit zetten.
Het wordt heden ten dage als uiterst gevaarlijk gezien evenals WPS, waarbij je met een drukknop of pincode 2 apparaten met elkaar kunt verbinden, ook uit laten staan of uitzetten op apparaten.
Zie onderstaande link:

https://www.security.nl/posting/39877/
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Super dat het daarmee gaat lukken. Mocht je nog weer vragen voor ons krijgen, dan horen wij dat graag.
Allen bedankt. Ik denk dat ik het snap. Ik ga voor het netjes open zetten van de poorten.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Karen, volgens mij is je vraag al goed beantwoord door de heren hierboven. Mocht er toch nog onduidelijkheid over zijn, dan horen wij dat graag.
Het is wel zo dat er dan wel speficiek op jou computer gericht moet worden gezocht.
Zwakheden in wifi zoals het recent ontdekte Krack vergt wel een auto of een buur met flink wat specifieke software en apparatuur.

Het is voor mij wel 1 van de redenen zo min mogelijk of het liefst geen IoT devices in huis te halen.
Dus ja je loopt kans op problemen maar dat begint al zodra je een connectie met het wereldwijde web maakt . Dus gezonde voorzichtig heid is goed paniek is overdreven.

Ga niet bewust naar louche download of streamsites om gratis een film of serie te zien.
Daar zitten vaak malafide sites tussen waardoor je zelf ellende op je hals haalt.

Elke functie voor gebruiksgemak zoals UPnP kan door anderen misbruikt worden.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Karen123 ,
Het klopt dat je beter UPnP beter uit kunt laten staan in het modem en als het aan staat uit zetten.
Het wordt heden ten dage als uiterst gevaarlijk gezien evenals WPS, waarbij je met een drukknop of pincode 2 apparaten met elkaar kunt verbinden, ook uit laten staan of uitzetten op apparaten.
Zie onderstaande link:

https://www.security.nl/posting/39877/

Reageer