beantwoord

Uitval Marantz reciever

  • 12 december 2017
  • 46 reacties
  • 2318 keer bekeken

Wanneer mijn Marantz internetradio aanstaat en ik wil mijn telefoon gebruiken valt meteen de radio uit.
Dit gebeurt ook wanneer ik muziek van tablet via bleutooth afspeel op de reciever. De reciever is bedraad aangesloten op het netwerk. Heb het andere topic gevolgd over de Bose luidsprekers en inmiddels een jaar aan het klooien. Hij heeft ook al een paar dagen bij een kennis gestaan en daar was niets aan de hand. HELP.
Vr gr. Willem
icon

Beste antwoord door fox47 22 december 2017, 16:39

Aan allen die het Marantz probleem ervaren met telefoon en wifi.
Heden moren gebeld met Marantz het probleem is daar bekend en ze werken eraan maar het is een lastig probleem voor ze. Ze hebben wel apparaten die het probleem geven in huis maar nog geen oplossing. Men verwacht er wel uit te komen dus we moeten marantz site maar in de gaten houden.
Zal zelf ook wel kijken zit nu op 4g maar dat is natuurlijk niet de bedoeling vinden ze daar ook.
Veder is het geen reclame voor Marantz dus zal er wel wat gebeuren om het op te lossen.
we houden elkaar maar op de hoogte zou ik zeggen,
fox47
Bekijk reactie

46 reacties

Reputatie 8
M.b.t. Google / Chromecast / DLNA zie:

1. ----> deze reactie.
2. ----> deze reactie.
3. ----> deze reactie.

Weet niet welke modem/router je hebt van Telfort, maar zie ook:
4. ----> deze reactie.
Reputatie 1
Nog even het laatste nieuws over wifi android en Marantz.

gisteren weer gebeld met Marantz daar is het volgende uitgekomen het robleem is google / android en pakketje die versuurd worden over de wifi als de telefoon uit een soort van standby weer actief wordt.
die pakketje drukken de marantz uit het wifi net. dit is zoals ik het begrijp verder is het allemaal veel te technisch voor mij. Nu de oplossing. Vna Marantz kreeg ik de tip maak als dat kan een gast netwerk aan en zet daar de radio op dan scheid je daarmee de verschillende gebruikers van het wifi net en zou het beter moeten gaan of zelfs opgelost zijn. Dit heb ik gedaan een gast netwerk aangemaakt in mijn router Fritzbox van xs4all en daar de telefoon op gezet (was makkelijkr dan de mcr511 daar op te zetten) tot nu toe telefoon op wifi gat en radoi weer op wifi kabel ligt er nog dus kan zo weer bekabeld gaan als er wat anders gebeurt voor nu oplossing blij blij
succes allemaal met dit verhaal
happy listening fox47
Reputatie 1
hallo allemaal
nog even het Marantz android probleem onder de aandacht brengen in tegenstelling tot wat hier boven staat het is nog steeds NIET opgelost ik zit op 4g om er geen lat van te hebben maar dat kost we wel veel data niet zo'n probleem heb genoeg maar het zou niet zo moeten zijn. Ga er weer eens mee aan de slag want normaal is het niet. Als er echt iets uitkomt communiceer ik dat wel.
fox47
Reputatie 8
Oh, dus kennelijk een verder lopend probleem met de Marantz zelf.
Te hopen voor je dat ze het snel oplossen.
Met Denon hier geen problemen (Marantz en Denon zijn gefuseerd...).
Reputatie 1
Aan allen die het Marantz probleem ervaren met telefoon en wifi.
Heden moren gebeld met Marantz het probleem is daar bekend en ze werken eraan maar het is een lastig probleem voor ze. Ze hebben wel apparaten die het probleem geven in huis maar nog geen oplossing. Men verwacht er wel uit te komen dus we moeten marantz site maar in de gaten houden.
Zal zelf ook wel kijken zit nu op 4g maar dat is natuurlijk niet de bedoeling vinden ze daar ook.
Veder is het geen reclame voor Marantz dus zal er wel wat gebeuren om het op te lossen.
we houden elkaar maar op de hoogte zou ik zeggen,
fox47
Reputatie 7
Badge +7
Hoi mo1001583668, wat lastig dat je nog geen duidelijkheid hebt gevonden. Mijn vermoeden gaat uit dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt als fox47, al is het natuurlijk lastig om te zoeken welke app of instelling die communicatie heeft veroorzaakt. Om die reden heb ik het antwoord van Fox gemarkeerd. Ik weet dat dit voor jou nog niet de oplossing is, maar zo kunnen andere klanten wel een paar goede tips vinden. Hopelijk heb je hier begrip voor.
Reputatie 8
Helaas verder kan ik je daar ook niet meer bij helpen.
Hoewel zo'n test me toch minder ingrijpend lijkt te zijn dan je nu misschien voor ogen hebt.

Ik zie je berichten spoedig hopelijk toch een keer met positieve afloop tegemoet. Succes.
Ik geloof dat ik moet afhaken, het gaat me te ingrijpend worden. Zal hulp moeten inschakelen om jouw laatste tip uit te voeren. Misschien neem ik wel afscheid van de Marantz. Ik hoop binnenkort met goed nieuws te komen.
Tot nu, heel erg bedankt.
Vr.gr. Willem.
Reputatie 8
Dan zou je in etappes moeten gaan uittesten, met zaken uitschakelen om het probleem te tackelen.
Met de Android app < FING > kun je alle apparaten in je netwerk zien.

Door zoveel mogelijk apparaten werkelijk uit te schakelen (zodat ze na "verversen" van het scherm in de FING-app ze ook niet meer als "actief" worden getoond = de tint van apparaten "grijzer"), en alleen te beginnen met de Marantz actief en je smartphone, weet je of het probleem reeds tussen die twee plaatsvindt. (Je TP-Link router zelf staat er uiteraard ook bij).

Als het probleem al daar zit, wellicht verder te onderzoeken met de apps en functies van je smartphone.
Blijft het wel werken, schakel je een volgend apparaat erbij (bijv. de slimme thermostaat), en zo ga je verder.
Stond aan, uigezet, helaas geen resultaat.
Reputatie 8
De handleiding van de < M-CR 611 als PDF-bestand >

Blz. 101 rechts.
Wat voor resultaat geeft dat als je die functie uitzet? (Als die eerder aan mocht staan).

Met minder uitleg beschreven op de website:
http://manuals.marantz.com/MCR611/EU/nl/BIAJSYjfstbgxu.php
M-CR 611 Ik hoop dat je dit bedoeld?
Reputatie 8
Op zichzelf dat de display van je Marantz verandert, geeft in ieder geval wel aan dat er contact gemaakt wordt met de Marantz en die naar een andere functie schakelt, waardoor de radio stopt.
Dus een of andere mismatch als combinatie van signalen.

Wat misschien ook nog van belang is, sinds kort hebben we een slimme thermostaat en die zit ook op het wifi netwerk, sindsdien is het erger geworden.
Dat zou best wel eens in het rijtje kunnen voorkomen van storende elementen in je netwerk??
Zo'n thermostaat is die toevallig ook nog gekoppeld met een beheersysteem als geheel met een energie "slimme meter"?? (Heb zelf geen van beide). Aangaande een "slimme meter" (dus niet een thermostaat voor het regelen van je temperatuur in je woning), lees eens de volgende draad:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-71359

Dus er is nog wel wat uit te zoeken.
(Testen door de thermostaat uit te schakelen / te ontkoppelen van stroom).

Maar nu weer even terug naar je Marantz, voor misschien de simpelste oplossing.
Het actief schakelen naar een andere bron via het netwerk, kun je ook in de Marantz zelf uitschakelen. Zou je verder de keuzes voor een andere input-bron, met de afstandbediening moeten regelen.
Die werkt op infrarood. Welk type Marantz gebruik je?
Het radio geluid stopt, de zendernaam blijft even in het venster daarna verschijnt list empty. Via de favorieten lijst roep ik de zender weer op dan op enter en klaar is het weer. Wat ik ook zo vreemd vind is dat het zo ongeregeld gebeurt, ook dan met de ene telefoon dan weer met de andere, wanneer het een foute instelling is dan is het toch altijd fout.
Wat misschien ook nog van belang is, sinds kort hebben we een slimme thermostaat en die zit ook op het wifi netwerk, sindsdien is het erger geworden.
Ben blij trouwens dat je nog wil meedenken.
Reputatie 8
Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Heb je al een controle gedaan zoals eerder voorgesteld in het midden van < DEZE reactie >

.....Als controle kun je op de display van de receiver gewoon zien of die een andere functie pakt van een andere service / device als de radio stopt met spelen.

Alleen als de Marantz stopt met internetradio, maar laat in de display toch gewoon internetradio als af te spelen service zien, is er iets anders aan de hand.
Bij mij is nog niets opgelost, ik weet niet wat nog meer te verwijderen of uit te zetten is.
Reputatie 8
Er zijn rond dezelfde tijd enkele reacties geplaatst die elkaar hebben gekruist, maar het is nu kennelijk opgelost. Succes verder. 😉
Reputatie 1
mo1001583668 kijk echt eens goed tussen de app die je hebt kijk dan voor al naar radio achtige apps of muziek streamers
succes ermee ......
Reputatie 8
Volgens mij zijn de spotify en de remote control app de enige die rechtstreeks met de Marantz communiceren.
Daar heb ik geen inzicht in. Ik weet niet welke apps je allemaal geïnstalleerd hebt.
Zelf heb ik een aantal apps meer die met de receiver communiceren.
(Allerlei apps gerelateerd aan Chromecast en afspelen van audio en video).

Levert het nog info voor je op wanneer ik de wifi op de telefoons uitzet en dan kijken wat er gebeurt.
Dan zal de Marantz niet terugspringen naar de radio-functie (die eerder is uitgeschakeld), maar gewoon stoppen met de connectie van je smartphone. Als controle kun je op de display van de receiver gewoon zien of die een andere functie pakt van een andere service / device als de radio stopt met spelen.

Alleen als de Marantz stopt met internetradio, maar laat in de display toch gewoon internetradio als af te spelen service zien, is er iets anders aan de hand.

Moet ik de eerdere IGMP wijziging in het modem nog weer terugzetten?
Van de TP-Link laten staan, van de Experia Box zou ik het ook laten staan. Het kan geen kwaad.
Reputatie 1
Hoi Babylonia en alle anderen van dit topic.

Ik heb nog eens goed gekeken naar alle apps die ik op de telefoon had en daar zaten er inderdaad een paar
bij die verdacht waren van ongevraagde communicatie. Weggegooid en weer op wifi gegaan en zowaar tot nu toe geen probleem meer met radio en telefoon die op wifi staat.
Bedankt Babylonia en alle anderen die mee gedacht hebben hoop dat diegene die nog last hebben er ook uitkomen want het is een lastig probleem.
groeten Fox47
Heb nog geen verdachte instellingen gevonden.
Volgens mij zijn de spotify en de remote control app de enige die rechtstreeks met de Marantz communiceren. Levert het nog info voor je op wanneer ik de wifi op de telefoons uitzet en dan kijken wat er gebeurt.
Moet ik de eerdere IGMP wijziging in het modem nog weer terugzetten?
Reputatie 8
OK, dat is voor mij duidelijk.
Je gebruikt feitelijk twee gescheiden netwerk systemen.
1. De Experia Box alleen voor TV, en verder een "doorvoer" van internet naar je 2e router (TP-Link).
2. De TP-Link waar je de verdere internetconnecties mee regelt + onderling apparaten in het LAN.

Betreffende de ervaren problemen komt het verder aan op het stuk netwerk van de TP-Link.

Nog eens je reacties doornemend, bedenk ik me nog weer dat er bepaalde functies zijn aangaande de connectie met de Marantz versterker, waardoor het kan "lijken" alsof je connectieproblemen hebt.

De wijze van "uitvallen" van de internet radio, is dat "abrupt". Dus niet een hapering van de muziek (zoals in het andere topic met die Bose box) maar gewoon alsof die wordt uitgeschakeld?
Indien ja, het volgende.

De Marantz (evenals Denon wat ikzelf heb), heeft een functie dat de versterker direct reageert op een aangeboden draadloze "bron" die wordt ingeschakeld, als men vanuit een mobiele telefoon, tablet, iPad een app gebruikt, waarbij de instelling staat om audio naar de versterker door te sturen.

Ofwel, de keuze in de Marantz wordt overruled vanuit de nieuw aangeboden bron van een mobiel apparaat.

Heb je de internet radio aanstaan van de Marantz, en je hebt een app op je mobiele telefoon actief staan om bijv. MP3 bestanden op je telefoon af te spelen via de Maranz, schakelt de Marantz dus direct daarop over, als je telefoon actief in het WiFi netwerk wordt opgenomen.

Mogelijk ben je je helemaal niet bewust dat een bepaalde app actief is, en speel je misschien nog feitelijk niets af, maar staat in de app de instelling standaard zodanig om data naar de "Marantz" te sturen, zal de Marantz dus overschakelen naar die bron, (en wordt een spelende radio uitgeschakeld).

Werkt ook zo om bijv. data naar de Chromecast te "casten", die is op zijn beurt aangesloten op mijn Denon receiver. Wordt dan automatisch ingeschakeld. Een andere bron wordt dan uitgeschakeld.

Zo heb ik eens "per ongeluk" omdat op mijn smartphone die instelling ook eens verkeerd stond, muziek (via een VPN-verbinding?) naar de Marantz versterker bij mijn ex verstuurd, die 35 kilometer verderop woont, en zich van niets bewust was. Werd de Marantz DAAR ingeschakeld en kwam de muziek DAAR knalhard uit de luidspreker boxen. Was een hilarische ervaring voor zowel mij als mijn ex (die schrok zich wild). Zie instellingen van een app die ikzelf gebruik met voorbeeldplaatjes < HIER >

Dus kijk de instellingen na van apps die je op je smartphone / tablets gebruikt.
Je kunt de functie in de Marantz (Denon) ook uitschakelen zodat die wisselingen niet worden gemaakt. Doorloop de gebruiksaanwijzing.
De wifi van de experiabox gebruik ik niet. Hoe ik de T-Pgebruik weet ik niet, hoe kan ik dat vaststellen?
Vanaf het modem lopen drie datakabels 1 naar router 2 en 3 naar tv ontvangers.
In verkenner netwerk staat T-P omschreven als router.
Vanaf T-P gaat kabel naar Marantz. Met de wifi van T-P gebruiken we telefoon en tablets.
Reputatie 8
Heb je naast de WiFi van de TP-Link, ook de WiFi van de Experia Box in gebruik?
Indien ja, gebruik je ook beide WiFi-netwerken op je telefoon?
En op welke kanalen zijn beide WiFi netwerken ingesteld ?

Gebruik je de TP-Link in "Access Point" set-up, of gewoon in "router" mode als apart sub-net afgezonderd van de Experia Box? En als je ze als apart netwerk gebruikt, wat heb je op de Experia Box aangesloten, en wat op de TP-Link?

Reageer