beantwoord

Uitval Marantz reciever

• 12 december 2017
  • 46 reacties
  • 2337 keer bekeken

Toon het eerste bericht

46 reacties

Reputatie 1
ja ik begrijp wat je bedoelt maar daar is volgens mij geen sprake van kom het ook nergens tegen in mijn telefoon als jij wet waar het zit houd ik me aanbevolen.
Reputatie 8
OK, dat is voor mij duidelijk.
Je gebruikt feitelijk twee gescheiden netwerk systemen.
1. De Experia Box alleen voor TV, en verder een "doorvoer" van internet naar je 2e router (TP-Link).
2. De TP-Link waar je de verdere internetconnecties mee regelt + onderling apparaten in het LAN.

Betreffende de ervaren problemen komt het verder aan op het stuk netwerk van de TP-Link.

Nog eens je reacties doornemend, bedenk ik me nog weer dat er bepaalde functies zijn aangaande de connectie met de Marantz versterker, waardoor het kan "lijken" alsof je connectieproblemen hebt.

De wijze van "uitvallen" van de internet radio, is dat "abrupt". Dus niet een hapering van de muziek (zoals in het andere topic met die Bose box) maar gewoon alsof die wordt uitgeschakeld?
Indien ja, het volgende.

De Marantz (evenals Denon wat ikzelf heb), heeft een functie dat de versterker direct reageert op een aangeboden draadloze "bron" die wordt ingeschakeld, als men vanuit een mobiele telefoon, tablet, iPad een app gebruikt, waarbij de instelling staat om audio naar de versterker door te sturen.

Ofwel, de keuze in de Marantz wordt overruled vanuit de nieuw aangeboden bron van een mobiel apparaat.

Heb je de internet radio aanstaan van de Marantz, en je hebt een app op je mobiele telefoon actief staan om bijv. MP3 bestanden op je telefoon af te spelen via de Maranz, schakelt de Marantz dus direct daarop over, als je telefoon actief in het WiFi netwerk wordt opgenomen.

Mogelijk ben je je helemaal niet bewust dat een bepaalde app actief is, en speel je misschien nog feitelijk niets af, maar staat in de app de instelling standaard zodanig om data naar de "Marantz" te sturen, zal de Marantz dus overschakelen naar die bron, (en wordt een spelende radio uitgeschakeld).

Werkt ook zo om bijv. data naar de Chromecast te "casten", die is op zijn beurt aangesloten op mijn Denon receiver. Wordt dan automatisch ingeschakeld. Een andere bron wordt dan uitgeschakeld.

Zo heb ik eens "per ongeluk" omdat op mijn smartphone die instelling ook eens verkeerd stond, muziek (via een VPN-verbinding?) naar de Marantz versterker bij mijn ex verstuurd, die 35 kilometer verderop woont, en zich van niets bewust was. Werd de Marantz DAAR ingeschakeld en kwam de muziek DAAR knalhard uit de luidspreker boxen. Was een hilarische ervaring voor zowel mij als mijn ex (die schrok zich wild). Zie instellingen van een app die ikzelf gebruik met voorbeeldplaatjes < HIER >

Dus kijk de instellingen na van apps die je op je smartphone / tablets gebruikt.
Je kunt de functie in de Marantz (Denon) ook uitschakelen zodat die wisselingen niet worden gemaakt. Doorloop de gebruiksaanwijzing.
Dag Wieger, ben blij dat je mee wilt denken over een probleem waar kennelijk meerdere mensen mee zitten.
Het uitvallen van mijn Marantz was de laatste dagen echt heel erg bij elk wi-fi gebruik viel hij weg.
Vandaag echter gaat het redelijk goed, hij is nog maar een paar keer uitgevallen. Zo gaat het al maanden, geen dag hetzelfde. Ik kan er niet achter komen waardoor er verschil in het functioneren zit.
Voor de duidelijkheid: Telfort komt via glasvezel binnen op de V8 vandaar gaat een kabel naar de router (TP-LINK TL-WR1043ND) deze zorgt voor het wi-fi signaal en vandaar gaat er een kabel naar de MARANTZ M-CR611. Ik heb weinig verstand van dit soort techniek maar denk dat hoe dan ook het signaal door wi-fi wordt weggedrukt.
Vr. gr. Willem.
Als de Marantz bekabeld is aangesloten zou het wifi signaal hier geen invloed op mogen hebben.

Ps bedoel je met de telefoon uit de startpost de vaste lijn ik ga er uit van wel.
Volgens mij zijn de spotify en de remote control app de enige die rechtstreeks met de Marantz communiceren. Levert het nog info voor je op wanneer ik de wifi op de telefoons uitzet en dan kijken wat er gebeurt.
Moet ik de eerdere IGMP wijziging in het modem nog weer terugzetten?
Nee, het betreft mob.telefoons, via de wifi dus.
Reputatie 8
Wellicht heb je iets aan de volgende instelling, waar het probleem in dat draadje ook is opgelost:
https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/uitval-van-internetradio-bose-tijdens-gebruik-van-de-pc-of-ipad-72905/index2.html#post598677

Als de Marantz bekabeld is aangesloten zou het wifi signaal hier geen invloed op mogen hebben.
Aangaande multicast gerelateerde protocollen zoals DNLA, Airplay, Chromecast, loopt dat in elkaar over. Heeft dus op beide betrekking aangaande de instellingen.
Heb nog geen verdachte instellingen gevonden.
Reputatie 1
Hoi Babylonia en alle anderen van dit topic.

Ik heb nog eens goed gekeken naar alle apps die ik op de telefoon had en daar zaten er inderdaad een paar
bij die verdacht waren van ongevraagde communicatie. Weggegooid en weer op wifi gegaan en zowaar tot nu toe geen probleem meer met radio en telefoon die op wifi staat.
Bedankt Babylonia en alle anderen die mee gedacht hebben hoop dat diegene die nog last hebben er ook uitkomen want het is een lastig probleem.
groeten Fox47
Reputatie 8
Volgens mij zijn de spotify en de remote control app de enige die rechtstreeks met de Marantz communiceren.
Daar heb ik geen inzicht in. Ik weet niet welke apps je allemaal geïnstalleerd hebt.
Zelf heb ik een aantal apps meer die met de receiver communiceren.
(Allerlei apps gerelateerd aan Chromecast en afspelen van audio en video).

Levert het nog info voor je op wanneer ik de wifi op de telefoons uitzet en dan kijken wat er gebeurt.
Dan zal de Marantz niet terugspringen naar de radio-functie (die eerder is uitgeschakeld), maar gewoon stoppen met de connectie van je smartphone. Als controle kun je op de display van de receiver gewoon zien of die een andere functie pakt van een andere service / device als de radio stopt met spelen.

Alleen als de Marantz stopt met internetradio, maar laat in de display toch gewoon internetradio als af te spelen service zien, is er iets anders aan de hand.

Moet ik de eerdere IGMP wijziging in het modem nog weer terugzetten?
Van de TP-Link laten staan, van de Experia Box zou ik het ook laten staan. Het kan geen kwaad.
Reputatie 1
mo1001583668 kijk echt eens goed tussen de app die je hebt kijk dan voor al naar radio achtige apps of muziek streamers
succes ermee ......
Reputatie 8
Er zijn rond dezelfde tijd enkele reacties geplaatst die elkaar hebben gekruist, maar het is nu kennelijk opgelost. Succes verder. 😉
Ik wil alles proberen om het probleem op te lossen maar heb echt geen idee hoe ik iets in het modem zou kunnen wijzigen.
Bij mij is nog niets opgelost, ik weet niet wat nog meer te verwijderen of uit te zetten is.
Reputatie 8
Dat wordt nu juist in de reactie waar ik naar verwijs uitgelegd, compleet met afbeeldingen erbij.
Sorry, ik wist niet hoe ik binnen moest komen, maar het is inmiddels gelukt, afwachten nu maar.
Bedankt voor de tip.
Probeer de door Babylonia in dat topic gegeven tip eens uit over het DLNA.
Reputatie 1
hallo allemaal
nog even het Marantz android probleem onder de aandacht brengen in tegenstelling tot wat hier boven staat het is nog steeds NIET opgelost ik zit op 4g om er geen lat van te hebben maar dat kost we wel veel data niet zo'n probleem heb genoeg maar het zou niet zo moeten zijn. Ga er weer eens mee aan de slag want normaal is het niet. Als er echt iets uitkomt communiceer ik dat wel.
fox47
Reputatie 1
Heb nog wat verder gezocht en het een en ander uit geprobeerd maar volgens mij is het probleem een wifi probleem. Ik ga door met zoeken en zal mijn bevindingen hier melden. Mochten er anderen zijn die wat over dit probleem te melden hebben graag.
Nog even een korte schets van wat er aan de hand is.
Radio Marantz mcr511 aangesloten met kabel op internet
telefoon samsung galaxy A3 abo van Telfort
als telefoon op wifi staat en hij wordt aangezet stopt de radio. zender valt er uit

groeten fox47
Reputatie 8
Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Heb je al een controle gedaan zoals eerder voorgesteld in het midden van < DEZE reactie >

.....Als controle kun je op de display van de receiver gewoon zien of die een andere functie pakt van een andere service / device als de radio stopt met spelen.

Alleen als de Marantz stopt met internetradio, maar laat in de display toch gewoon internetradio als af te spelen service zien, is er iets anders aan de hand.
Het radio geluid stopt, de zendernaam blijft even in het venster daarna verschijnt list empty. Via de favorieten lijst roep ik de zender weer op dan op enter en klaar is het weer. Wat ik ook zo vreemd vind is dat het zo ongeregeld gebeurt, ook dan met de ene telefoon dan weer met de andere, wanneer het een foute instelling is dan is het toch altijd fout.
Wat misschien ook nog van belang is, sinds kort hebben we een slimme thermostaat en die zit ook op het wifi netwerk, sindsdien is het erger geworden.
Ben blij trouwens dat je nog wil meedenken.

Reageer