beantwoord

Uitval Marantz reciever

  • 12 december 2017
  • 46 reacties
  • 1915 keer bekeken


Toon het eerste bericht

46 reacties

Heb nog geen verdachte instellingen gevonden.
Reputatie 1
Hoi Babylonia en alle anderen van dit topic.

Ik heb nog eens goed gekeken naar alle apps die ik op de telefoon had en daar zaten er inderdaad een paar
bij die verdacht waren van ongevraagde communicatie. Weggegooid en weer op wifi gegaan en zowaar tot nu toe geen probleem meer met radio en telefoon die op wifi staat.
Bedankt Babylonia en alle anderen die mee gedacht hebben hoop dat diegene die nog last hebben er ook uitkomen want het is een lastig probleem.
groeten Fox47
Reputatie 8
Volgens mij zijn de spotify en de remote control app de enige die rechtstreeks met de Marantz communiceren.
Daar heb ik geen inzicht in. Ik weet niet welke apps je allemaal geïnstalleerd hebt.
Zelf heb ik een aantal apps meer die met de receiver communiceren.
(Allerlei apps gerelateerd aan Chromecast en afspelen van audio en video).

Levert het nog info voor je op wanneer ik de wifi op de telefoons uitzet en dan kijken wat er gebeurt.
Dan zal de Marantz niet terugspringen naar de radio-functie (die eerder is uitgeschakeld), maar gewoon stoppen met de connectie van je smartphone. Als controle kun je op de display van de receiver gewoon zien of die een andere functie pakt van een andere service / device als de radio stopt met spelen.

Alleen als de Marantz stopt met internetradio, maar laat in de display toch gewoon internetradio als af te spelen service zien, is er iets anders aan de hand.

Moet ik de eerdere IGMP wijziging in het modem nog weer terugzetten?
Van de TP-Link laten staan, van de Experia Box zou ik het ook laten staan. Het kan geen kwaad.
Reputatie 1
mo1001583668 kijk echt eens goed tussen de app die je hebt kijk dan voor al naar radio achtige apps of muziek streamers
succes ermee ......
Reputatie 8
Er zijn rond dezelfde tijd enkele reacties geplaatst die elkaar hebben gekruist, maar het is nu kennelijk opgelost. Succes verder. 😉
Bij mij is nog niets opgelost, ik weet niet wat nog meer te verwijderen of uit te zetten is.
Reputatie 8
Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Heb je al een controle gedaan zoals eerder voorgesteld in het midden van < DEZE reactie >

.....Als controle kun je op de display van de receiver gewoon zien of die een andere functie pakt van een andere service / device als de radio stopt met spelen.

Alleen als de Marantz stopt met internetradio, maar laat in de display toch gewoon internetradio als af te spelen service zien, is er iets anders aan de hand.
Het radio geluid stopt, de zendernaam blijft even in het venster daarna verschijnt list empty. Via de favorieten lijst roep ik de zender weer op dan op enter en klaar is het weer. Wat ik ook zo vreemd vind is dat het zo ongeregeld gebeurt, ook dan met de ene telefoon dan weer met de andere, wanneer het een foute instelling is dan is het toch altijd fout.
Wat misschien ook nog van belang is, sinds kort hebben we een slimme thermostaat en die zit ook op het wifi netwerk, sindsdien is het erger geworden.
Ben blij trouwens dat je nog wil meedenken.
Reputatie 8
Op zichzelf dat de display van je Marantz verandert, geeft in ieder geval wel aan dat er contact gemaakt wordt met de Marantz en die naar een andere functie schakelt, waardoor de radio stopt.
Dus een of andere mismatch als combinatie van signalen.

Wat misschien ook nog van belang is, sinds kort hebben we een slimme thermostaat en die zit ook op het wifi netwerk, sindsdien is het erger geworden.
Dat zou best wel eens in het rijtje kunnen voorkomen van storende elementen in je netwerk??
Zo'n thermostaat is die toevallig ook nog gekoppeld met een beheersysteem als geheel met een energie "slimme meter"?? (Heb zelf geen van beide). Aangaande een "slimme meter" (dus niet een thermostaat voor het regelen van je temperatuur in je woning), lees eens de volgende draad:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-71359

Dus er is nog wel wat uit te zoeken.
(Testen door de thermostaat uit te schakelen / te ontkoppelen van stroom).

Maar nu weer even terug naar je Marantz, voor misschien de simpelste oplossing.
Het actief schakelen naar een andere bron via het netwerk, kun je ook in de Marantz zelf uitschakelen. Zou je verder de keuzes voor een andere input-bron, met de afstandbediening moeten regelen.
Die werkt op infrarood. Welk type Marantz gebruik je?
M-CR 611 Ik hoop dat je dit bedoeld?
Reputatie 8
De handleiding van de < M-CR 611 als PDF-bestand >

Blz. 101 rechts.
Wat voor resultaat geeft dat als je die functie uitzet? (Als die eerder aan mocht staan).

Met minder uitleg beschreven op de website:
http://manuals.marantz.com/MCR611/EU/nl/BIAJSYjfstbgxu.php
Stond aan, uigezet, helaas geen resultaat.
Reputatie 8
Dan zou je in etappes moeten gaan uittesten, met zaken uitschakelen om het probleem te tackelen.
Met de Android app < FING > kun je alle apparaten in je netwerk zien.

Door zoveel mogelijk apparaten werkelijk uit te schakelen (zodat ze na "verversen" van het scherm in de FING-app ze ook niet meer als "actief" worden getoond = de tint van apparaten "grijzer"), en alleen te beginnen met de Marantz actief en je smartphone, weet je of het probleem reeds tussen die twee plaatsvindt. (Je TP-Link router zelf staat er uiteraard ook bij).

Als het probleem al daar zit, wellicht verder te onderzoeken met de apps en functies van je smartphone.
Blijft het wel werken, schakel je een volgend apparaat erbij (bijv. de slimme thermostaat), en zo ga je verder.
Ik geloof dat ik moet afhaken, het gaat me te ingrijpend worden. Zal hulp moeten inschakelen om jouw laatste tip uit te voeren. Misschien neem ik wel afscheid van de Marantz. Ik hoop binnenkort met goed nieuws te komen.
Tot nu, heel erg bedankt.
Vr.gr. Willem.
Reputatie 8
Helaas verder kan ik je daar ook niet meer bij helpen.
Hoewel zo'n test me toch minder ingrijpend lijkt te zijn dan je nu misschien voor ogen hebt.

Ik zie je berichten spoedig hopelijk toch een keer met positieve afloop tegemoet. Succes.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi mo1001583668, wat lastig dat je nog geen duidelijkheid hebt gevonden. Mijn vermoeden gaat uit dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt als fox47, al is het natuurlijk lastig om te zoeken welke app of instelling die communicatie heeft veroorzaakt. Om die reden heb ik het antwoord van Fox gemarkeerd. Ik weet dat dit voor jou nog niet de oplossing is, maar zo kunnen andere klanten wel een paar goede tips vinden. Hopelijk heb je hier begrip voor.
Reputatie 1
Aan allen die het Marantz probleem ervaren met telefoon en wifi.
Heden moren gebeld met Marantz het probleem is daar bekend en ze werken eraan maar het is een lastig probleem voor ze. Ze hebben wel apparaten die het probleem geven in huis maar nog geen oplossing. Men verwacht er wel uit te komen dus we moeten marantz site maar in de gaten houden.
Zal zelf ook wel kijken zit nu op 4g maar dat is natuurlijk niet de bedoeling vinden ze daar ook.
Veder is het geen reclame voor Marantz dus zal er wel wat gebeuren om het op te lossen.
we houden elkaar maar op de hoogte zou ik zeggen,
fox47
Reputatie 8
Oh, dus kennelijk een verder lopend probleem met de Marantz zelf.
Te hopen voor je dat ze het snel oplossen.
Met Denon hier geen problemen (Marantz en Denon zijn gefuseerd...).
Reputatie 1
hallo allemaal
nog even het Marantz android probleem onder de aandacht brengen in tegenstelling tot wat hier boven staat het is nog steeds NIET opgelost ik zit op 4g om er geen lat van te hebben maar dat kost we wel veel data niet zo'n probleem heb genoeg maar het zou niet zo moeten zijn. Ga er weer eens mee aan de slag want normaal is het niet. Als er echt iets uitkomt communiceer ik dat wel.
fox47
Reputatie 1
Nog even het laatste nieuws over wifi android en Marantz.

gisteren weer gebeld met Marantz daar is het volgende uitgekomen het robleem is google / android en pakketje die versuurd worden over de wifi als de telefoon uit een soort van standby weer actief wordt.
die pakketje drukken de marantz uit het wifi net. dit is zoals ik het begrijp verder is het allemaal veel te technisch voor mij. Nu de oplossing. Vna Marantz kreeg ik de tip maak als dat kan een gast netwerk aan en zet daar de radio op dan scheid je daarmee de verschillende gebruikers van het wifi net en zou het beter moeten gaan of zelfs opgelost zijn. Dit heb ik gedaan een gast netwerk aangemaakt in mijn router Fritzbox van xs4all en daar de telefoon op gezet (was makkelijkr dan de mcr511 daar op te zetten) tot nu toe telefoon op wifi gat en radoi weer op wifi kabel ligt er nog dus kan zo weer bekabeld gaan als er wat anders gebeurt voor nu oplossing blij blij
succes allemaal met dit verhaal
happy listening fox47
Reputatie 8
M.b.t. Google / Chromecast / DLNA zie:

1. ----> deze reactie.
2. ----> deze reactie.
3. ----> deze reactie.

Weet niet welke modem/router je hebt van Telfort, maar zie ook:
4. ----> deze reactie.

Reageer