beantwoord

Uitval Marantz reciever

• 12 december 2017
  • 46 reacties
  • 1915 keer bekeken

Wanneer mijn Marantz internetradio aanstaat en ik wil mijn telefoon gebruiken valt meteen de radio uit.
Dit gebeurt ook wanneer ik muziek van tablet via bleutooth afspeel op de reciever. De reciever is bedraad aangesloten op het netwerk. Heb het andere topic gevolgd over de Bose luidsprekers en inmiddels een jaar aan het klooien. Hij heeft ook al een paar dagen bij een kennis gestaan en daar was niets aan de hand. HELP.
Vr gr. Willem
icon

Beste antwoord door fox47 22 december 2017, 16:39

Aan allen die het Marantz probleem ervaren met telefoon en wifi.
Heden moren gebeld met Marantz het probleem is daar bekend en ze werken eraan maar het is een lastig probleem voor ze. Ze hebben wel apparaten die het probleem geven in huis maar nog geen oplossing. Men verwacht er wel uit te komen dus we moeten marantz site maar in de gaten houden.
Zal zelf ook wel kijken zit nu op 4g maar dat is natuurlijk niet de bedoeling vinden ze daar ook.
Veder is het geen reclame voor Marantz dus zal er wel wat gebeuren om het op te lossen.
we houden elkaar maar op de hoogte zou ik zeggen,
fox47
Bekijk reactie

46 reacties

Reputatie 1
Ja dat heb ik ook heel vervelend al van alles geprobeerd maar het blijft almaar het zelfde telefoon aan radio uit .Heeft iemand hier ook last van of is er een oplossing voor?
Reputatie 1
internet is van xs4all telefoon vantelfort abo tel is samsung galaxy a3 radio marantz m-cr511. Radio bedraad aangesloten.
Badge +18
Een mute instelling in de radio bij gebruik telefoon?
Autoradio's hebben dat ook.
Er is geen sprake van een mute instelling. Radio gaat trouwens ook uit wanneer ik de tablet wil gebruiken.
Reputatie 1
ja ik begrijp wat je bedoelt maar daar is volgens mij geen sprake van kom het ook nergens tegen in mijn telefoon als jij wet waar het zit houd ik me aanbevolen.
Probeer de door Babylonia in dat topic gegeven tip eens uit over het DLNA.
Reputatie 1
Heb nog wat verder gezocht en het een en ander uit geprobeerd maar volgens mij is het probleem een wifi probleem. Ik ga door met zoeken en zal mijn bevindingen hier melden. Mochten er anderen zijn die wat over dit probleem te melden hebben graag.
Nog even een korte schets van wat er aan de hand is.
Radio Marantz mcr511 aangesloten met kabel op internet
telefoon samsung galaxy A3 abo van Telfort
als telefoon op wifi staat en hij wordt aangezet stopt de radio. zender valt er uit

groeten fox47
Reputatie 7
Badge +13
Hoi mo1001583668 en fox47, welkom op het forum. Een bijzonder vervelend probleem met je Marantz receivers. Het is niet fijn als die uitvalt als je je telefoon gebruikt. Wel moet ik toegeven dat ik van deze apparaten niet alles weet, toch wil ik graag met jullie meedenken. Het eerste wat mij te binnen schiet is dat er mogelijk een instelling is die je telefoon prioriteit geeft boven muziek luisteren. Dat je Marantz dan gaat functioneren als speaker voor een gesprek of misschien dat als je bijvoorbeeld Facebook gebruikt, het afspelen van filmpjes dan de muziek stopt. Ben erg benieuwd naar je bevindingen de komende tijd, fox47.
Reputatie 1
Hoi Wieger bedankt voor je reactie en het meedenken. Ik heb inderdaad een aantal instellingen uitgezet waarvan ik dacht die zouden het kunnen veroorzaken (lijstje volgt) voorlopig heb ikmijn telefoon op 4g gezet waardoor ik nu ff geen last heb maar ik werk er wel verder aan.
gr fox47
Dag Wieger, ben blij dat je mee wilt denken over een probleem waar kennelijk meerdere mensen mee zitten.
Het uitvallen van mijn Marantz was de laatste dagen echt heel erg bij elk wi-fi gebruik viel hij weg.
Vandaag echter gaat het redelijk goed, hij is nog maar een paar keer uitgevallen. Zo gaat het al maanden, geen dag hetzelfde. Ik kan er niet achter komen waardoor er verschil in het functioneren zit.
Voor de duidelijkheid: Telfort komt via glasvezel binnen op de V8 vandaar gaat een kabel naar de router (TP-LINK TL-WR1043ND) deze zorgt voor het wi-fi signaal en vandaar gaat er een kabel naar de MARANTZ M-CR611. Ik heb weinig verstand van dit soort techniek maar denk dat hoe dan ook het signaal door wi-fi wordt weggedrukt.
Vr. gr. Willem.
Als de Marantz bekabeld is aangesloten zou het wifi signaal hier geen invloed op mogen hebben.

Ps bedoel je met de telefoon uit de startpost de vaste lijn ik ga er uit van wel.
Nee, het betreft mob.telefoons, via de wifi dus.
Reputatie 8
Wellicht heb je iets aan de volgende instelling, waar het probleem in dat draadje ook is opgelost:
https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/uitval-van-internetradio-bose-tijdens-gebruik-van-de-pc-of-ipad-72905/index2.html#post598677

Als de Marantz bekabeld is aangesloten zou het wifi signaal hier geen invloed op mogen hebben.
Aangaande multicast gerelateerde protocollen zoals DNLA, Airplay, Chromecast, loopt dat in elkaar over. Heeft dus op beide betrekking aangaande de instellingen.
Ik wil alles proberen om het probleem op te lossen maar heb echt geen idee hoe ik iets in het modem zou kunnen wijzigen.
Reputatie 8
Dat wordt nu juist in de reactie waar ik naar verwijs uitgelegd, compleet met afbeeldingen erbij.
Sorry, ik wist niet hoe ik binnen moest komen, maar het is inmiddels gelukt, afwachten nu maar.
Bedankt voor de tip.
Helaas, geen enkele verbetering, het blijft een zeer onregelmatige uitval. De ene keer wel andere keer niet.
Of er op het moment wel of geen tablet of laptop wordt gebruikt maakt ook geen verschil.
Moet ik de wijziging in het modem weer terugzetten of heeft dat verder nergens invloed op.
Reputatie 8
Sorry, ik ben in mijn eerdere berichten wat afgedwaald, waardoor ik op een zijpad ben gekomen.
In een eerder bericht geef je aan een extra TP-Link router met diens WiFi te gebruiken. Het probleem speelt zich dus af binnen het TP-Link gebeuren, en niet via de WiFi van de Experia Box V8.

Heb van de TP-Link website de handleiding erbij gehaald = DIT PDF-bestand.

Heb daar ook naar de IGMP functionaliteiten gekeken, en er is ook daar een instelling die standaard niet aanstaat. Die zou je kunnen inschakelen, zie blz. 36. Wat levert dat op?

In je eerste bericht heb je het ook over het gebruik van Bluetooth. Dat staat los van WiFi.
Bluetooth geeft erg vaak storingen bij gebruik van meerdere apparaten. Het ene apparaat kan er beter mee overweg dan het andere, en is zeer afhankelijk welke combinatie van apparaten dat je gebruikt.
In zijn algemeenheid een slecht geïmplementeerde draadloze manier om in te zetten. Probeer die methode zoveel mogelijk te vermijden.

Zelf heb ik wel eens gehad dat muziek doorgespeeld naar een eenvoudig bluetooth muziekboxje, storing ging vertonen in het afspelen, bij inschakelen van een bluetooth muis. (Wat op zichzelf niets met muziek van doen heeft). Verder behoorlijk lang zitten zoeken naar een werkende combinatie wat niet met elkaar stoort van een bluetooth muis en een bluetooth toetsenbord in gebruik met een tablet.
IGMP Proxy staat op Enable.
Reputatie 8
Stond het dat al, of heb je dat nu ingesteld, en levert het iets op?
Sorry, het stond aan.
Reputatie 8
Heb je naast de WiFi van de TP-Link, ook de WiFi van de Experia Box in gebruik?
Indien ja, gebruik je ook beide WiFi-netwerken op je telefoon?
En op welke kanalen zijn beide WiFi netwerken ingesteld ?

Gebruik je de TP-Link in "Access Point" set-up, of gewoon in "router" mode als apart sub-net afgezonderd van de Experia Box? En als je ze als apart netwerk gebruikt, wat heb je op de Experia Box aangesloten, en wat op de TP-Link?
De wifi van de experiabox gebruik ik niet. Hoe ik de T-Pgebruik weet ik niet, hoe kan ik dat vaststellen?
Vanaf het modem lopen drie datakabels 1 naar router 2 en 3 naar tv ontvangers.
In verkenner netwerk staat T-P omschreven als router.
Vanaf T-P gaat kabel naar Marantz. Met de wifi van T-P gebruiken we telefoon en tablets.
Reputatie 8
OK, dat is voor mij duidelijk.
Je gebruikt feitelijk twee gescheiden netwerk systemen.
1. De Experia Box alleen voor TV, en verder een "doorvoer" van internet naar je 2e router (TP-Link).
2. De TP-Link waar je de verdere internetconnecties mee regelt + onderling apparaten in het LAN.

Betreffende de ervaren problemen komt het verder aan op het stuk netwerk van de TP-Link.

Nog eens je reacties doornemend, bedenk ik me nog weer dat er bepaalde functies zijn aangaande de connectie met de Marantz versterker, waardoor het kan "lijken" alsof je connectieproblemen hebt.

De wijze van "uitvallen" van de internet radio, is dat "abrupt". Dus niet een hapering van de muziek (zoals in het andere topic met die Bose box) maar gewoon alsof die wordt uitgeschakeld?
Indien ja, het volgende.

De Marantz (evenals Denon wat ikzelf heb), heeft een functie dat de versterker direct reageert op een aangeboden draadloze "bron" die wordt ingeschakeld, als men vanuit een mobiele telefoon, tablet, iPad een app gebruikt, waarbij de instelling staat om audio naar de versterker door te sturen.

Ofwel, de keuze in de Marantz wordt overruled vanuit de nieuw aangeboden bron van een mobiel apparaat.

Heb je de internet radio aanstaan van de Marantz, en je hebt een app op je mobiele telefoon actief staan om bijv. MP3 bestanden op je telefoon af te spelen via de Maranz, schakelt de Marantz dus direct daarop over, als je telefoon actief in het WiFi netwerk wordt opgenomen.

Mogelijk ben je je helemaal niet bewust dat een bepaalde app actief is, en speel je misschien nog feitelijk niets af, maar staat in de app de instelling standaard zodanig om data naar de "Marantz" te sturen, zal de Marantz dus overschakelen naar die bron, (en wordt een spelende radio uitgeschakeld).

Werkt ook zo om bijv. data naar de Chromecast te "casten", die is op zijn beurt aangesloten op mijn Denon receiver. Wordt dan automatisch ingeschakeld. Een andere bron wordt dan uitgeschakeld.

Zo heb ik eens "per ongeluk" omdat op mijn smartphone die instelling ook eens verkeerd stond, muziek (via een VPN-verbinding?) naar de Marantz versterker bij mijn ex verstuurd, die 35 kilometer verderop woont, en zich van niets bewust was. Werd de Marantz DAAR ingeschakeld en kwam de muziek DAAR knalhard uit de luidspreker boxen. Was een hilarische ervaring voor zowel mij als mijn ex (die schrok zich wild). Zie instellingen van een app die ikzelf gebruik met voorbeeldplaatjes < HIER >

Dus kijk de instellingen na van apps die je op je smartphone / tablets gebruikt.
Je kunt de functie in de Marantz (Denon) ook uitschakelen zodat die wisselingen niet worden gemaakt. Doorloop de gebruiksaanwijzing.
Volgens mij zijn de spotify en de remote control app de enige die rechtstreeks met de Marantz communiceren. Levert het nog info voor je op wanneer ik de wifi op de telefoons uitzet en dan kijken wat er gebeurt.
Moet ik de eerdere IGMP wijziging in het modem nog weer terugzetten?

Reageer