Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Ubiquiti EdgeRouter X die ik wil gebruiken ter vervanging van mijn Experiabox (vanwege meer opties etc), om zo via de EdgeRouter X internet en ITV te gebruiken. Vaste/VOIP telefonie heb ik niet. Ik heb met behulp van de website van Telfort, het forum van Telfort en Tweakers al veel informatie gevonden en zaken geprobeerd, maar wat ik ook doe, internet verbinding krijg ik niet, laat staan dat ITV werkt.
Nu zie ik hier op het forum best veel informatie voorbij komen, net als bij Tweakers het geval is. Alleen kom ik er domweg niet uit. De meeste voorbeelden van configuraties zijn in een CLI bij elkaar getikt en vervolgens in de router geïmporteerd (of vanuit de CLI die in EdgeOS opgenomen is), maar laat ik daar nou net absoluut geen ster in zijn.
Via de Config Tree kan je wel heel veel instellen en ik vermoedde op een zeker moment dan ook dat het nu echt wel zou moeten werken. Maar helaas. Mijn probleem nu is dat ik al zoveel heb geprobeerd dat ik niet meer weet wat ik fout doe en waar het mis gaat. Ook verschilt de informatie die ik vind vaak op details waardoor ik niet weer wat de correcte info is.
Kan iemand mij hierbij helpen? Zou echt tof zijn als ik dit alsnog aan de praat kan krijgen 😁
Beste antwoord door jn987
Op alle poorten zit nu internet/ITV. ITV werkt ook met alle functies (on demand, opnames, gemist etc). Ik heb een combinatie van allerlei informatie en configuraties gebruikt. Maar uiteindelijk lijkt de oplossing voor het ITV gedeelte te hebben gezeten in het configureren van een static next-hop naar het juiste Ip-adres van de ITV ontvanger.
Ik zal één dezer dagen mijn werkende configuratie hier nog eens plaatsen.